Annons:
Etiketthälsa
Läst 1202 ggr
[lisme]
9/9/11, 9:13 AM

Mischa har PRA

Den eneste grunnen til at jeg lager en ny tråd om Mischas resultat er at jeg har sett flere ganger her inne at endel av dere ikke tror at alle PRA-resultat blir rapportert. Jeg fikk mail tidlig i dag med IC S*Vildbackens Mischa (sia b21 var) testresultat og det viser seg at hun er affektert. Resultatet av testen er mailet til Hilde Nesvik som vil registrere dette på Pawpeds. Mischa er ikke brukt i avel, men jeg synes likevel at det var riktig av oss å teste henne. Jo flere katter som blir testet, desto bedre bilde av situasjonen får vi. En test er ikke dyr og jeg vi oppfordre til at flere tester sine katter.

Annons:
MalinL
9/9/11, 11:28 AM
#1

Så tråkigt för Mischa och hennes familj. Gråter

Missannas
9/9/11, 2:43 PM
#2

Vad ledsamt, men väldigt bra att du delar med dig och får resultatet registrerat. Hoppas det dröjer länge innan hon mister sin syn och att hon får ett bra kattliv ändå.

Jag ska precis beställa hem ett test åt en av mina kastrater som jag vet har en farbror som är dubbelbärare. Även om hon aldrig har använts i avel så vill jag veta hennes status för min egen skull.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

SE*Wishetens
9/9/11, 2:48 PM
#3

Vad tråkigt att höra Rynkar på näsan Men vad glad jag blir att du "vågar" dela med dig även av ett tråkigt resultat. All heder!

SE*Wishetens  - http://www.wishetens.se

[lisme]
9/12/11, 7:33 PM
#4

Ja dette er trist for Mischa selvfølgelig, men hun har de aller beste forutsetninger for å leve et godt liv uansett om/når hun skulle bli blind. Hun bor sammen med en siamesergutt, og de to har det supert sammen. Eieren hennes er veldig opptatt av kattenes beste, og hun fikk beskjeden om Mischa da hun var på foretningsreise i Frankrike. En av de andre i reisefølget er veterinær og har vært det i 20 år + og hun har allerede fått endel informasjon fra han i tillegg til informasjonen hun fikk da jeg tok kontakt for å teste Mischa. så om Mischa er uheldig med at hun har PRA, er hun virkelig i de beste hender.

#2 og 3 Takk! Jeg gjør det ikke for heder og ære, men for å vise at det for det første ikke er noe å skamme seg over. Og vi er mange i samme situasjon, vi regner fortsatt Mischa som "vår" selv om hun ikke bor her lenger. I tillegg håper vi på en "smitteeffekt" sånn at enda flere tester sine katter uansett om de er kastrerte eller fertile, avelskatter eller "bare" kosekatter. Vet du ikke status på katten din - test den!

Upp till toppen
Annons: