Annons:
Etikettavelshane
Läst 1944 ggr
Lejdet
9/5/11, 7:27 PM

PRA-fri OLH-hanne

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min CH S*Spotless Carl-Bertil OLH b ( Casper) är troligtvis fertil igen efter att Superloinchipet slutat verka, men jag har ingen egen hona att para med just nu, så jag undrar om någon kan vara intresserad av att låna en snygg och extremt snäll hane för parning?

Casper har ett cert kvar till IC och har blivit nom, BIV och BIS avelshane förra året.

Han är PRA-fri och självklart FIV/ FeLV negativ. Han har givit 4 kullar fina ungar i min egen uppfödning varav flertalet är utställda med  mycket gott resultat.

Caspers främsta plus är hans jättevackra ögonfärg, en bra bredd på skallen, en underbar päls och en fantastiskt temperament!

Hans far är kanel men han är inte testad om han är bärare.

Stamtavla finns på PawPeds. Då jag ännu inte kan garantera att han är fertil så utlånas han till reducerat pris till den första honan med fria omparningar såklart.

Tänker endast låna ut honom till max två honor då jag själv ska använda honom på en hona till framåt våren. Eftersom han är PRA-fri gynnar jag gärna någon med en bärarhona i första hand.

Annons:
FridaSkov
9/5/11, 7:31 PM
#1

Han måste vara bärare eftersom hans pappa är kanel Glad

Spotless
9/5/11, 7:33 PM
#2

I och med att pappa Casanova är kanel så är Carl-Bertil kanelbärare.

Spotless
9/5/11, 7:34 PM
#3

#1 Haha, jag var lite långsam där. Skrattande

Sedan vill jag naturligtvis tillägga att jag tycker att Carl-Bertil är en snygg grabb med ett fantastiskt psyke.

FridaSkov
9/5/11, 7:35 PM
#4

#3 Så kan det gå Flört

Lejdet
9/5/11, 7:36 PM
#5

aha sorry, genetiken e inte min starkaste sida ;-)

yve2
9/5/11, 7:49 PM
#6

Synd att Kitty är hans dotter, han är bara för snygg och med två så snyggingar skulle de bli urtjusiga bebisar.

It's a cat's world… adjust! :)

Annons:
GunillaSverkersson
9/5/11, 10:17 PM
#7

Hur länge höll  chippet i sig

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

[lisme]
9/5/11, 11:08 PM
#8

Joker som var vår hannkatt fikk Suprelorinchip i begynnelsen av juni 2009. Han parret noen ganger fra ca januar 2011 uten at det ble vellykket, men i april 2011 ble det full klaff. Så på han virket chipen i 1 år og 10 mndr. Muffin fikk sin chip i begynnelsen av desember 2010, og det er ingen antydning til at han er interessert i løpende hunnkatter. Muffin har heller ikke brydd seg om at Prillemann ble fertil, til tross for at han markerer mye og har parret.

silverbulletgarden Jimmy
#9

Var i landet finns han?? Jag SKA testa min SIA n IC Lady Aisha FIV FELV fri naturligtvis. Tänkte lägga ner katteriet först efter en jobbig skiljsmässa och länsflytt. Hon bor med min fru i Eskilstuna nu. Hör gärna av dig.

Med vänlig hälsning Jimmy 0735723385

facebook Jimmy Millius

Lejdet
9/6/11, 7:45 AM
#10

# 7, 8 Han chippades i aug-10, nu har han betett sig som fertil i 3 månader minst, börjat med sina vandringar, ylar, markerar revir HELA tiden och har varit helt tokig nu när Iris har löpt ute i katthuset och istället försökt våldta lilla Tingeling och Vega (som inte löpt)

Så fort mr Ziggy har åkt hem till skåne igen så kommer han att få bo ute i katthuset för jag står inte ut med allt kisstorkande längre! Jag kommer att hålla honom fertil endast en kortare tid tills jag har använt honom på Tingeling men hon är ju ännu inte fertil och måste bli minst 10-12 mån.

För övrigt är han fortfarande världens goaste, snällaste katt men väldigt rastlös just nu tyvärr och vill gärna träffa en snygg hona ;-)

[nollottan]
9/6/11, 12:26 PM
#11

Pluttegubben, jag ska komma och kela lite med farbror Casper :-)

Lejdet
9/6/11, 12:28 PM
#12

Gör det, men jag tror att han föredrar en hona av kattrasen Flört

amandahurtigh
9/6/11, 1:52 PM
#13

Han är ju så otroligt snygg!Kyss
Jag hade lätt lånat honom, ja det vill säga om jag inte bara hade haft en hane som dessutom är besläktad med Casper. Haha!

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

Annons:
Eine
9/8/11, 9:15 AM
#14

Jättesnygg kille!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Upp till toppen
Annons: