Annons:
Etikettkattprat
Läst 979 ggr
Nonimonos
2011-09-02 19:54

Nu har jag strulat nog

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och jag känner mig lugn i hjärtat.

Jag behåller båda systrarna, fast en kommer att få bo som foderkatt hos någon jag vet kommer att älska henne så som jag gör. Syster Hermia "Snigel" är så lik min saknade Ozzy så att det gör ont i hjärtat varje gång jag tittar på henne, hon kommer att få det toppen lite norrut i Sverige. Hennes lite mindre Syster Titania "Majsan" hoppas jag kan bli Pennys nya kamrat här hemma. Majsan är så snäll obekymrad så jag tror hon blir ett fint stöd åt tokan Penny.

Annons:
[figgelina64]
2011-09-02 20:01
#1

Visst är det svårt att ta beslut om att sälja vare sig det är vuxen eller kattunge och då speciellt när hjärtatt vill en sak och hjärnan och förnuftet en annan:-))

Bra lösning!

Nilla
2011-09-02 20:06
#2

Ja, inte kan man skiljas från dessa systrar. Jag förstår dig absolut. Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Beige
2011-09-02 21:18
#3

Jättefin bild på de ljuvliga systrarna Kyss

Hur kan man inte behålla en katt som heter Majsan förresten ;)

Grattis till ditt beslut, vilket skönt uttryck "lugn i hjärtat" :)

Mockfjardingen
2011-09-02 21:56
#4

Bra beslut! Hade själv haft det svårt att välja mellan de två smultronen…

[hakkapelitta]
2011-09-02 22:17
#5

Hon kommer få så mycket kärlek som bara en liten Snigel kan få det är jag helt säker på. Kyss

Nonimonos
2011-09-02 22:25
#6

Låter kanske konstigt att en pigg och busig siamesfröken kallas för Snigel, namnet är en förkortning utav Snigelanna som är en av katterna i boken Pelle Svanslös firar Midsommar i Leksand. Och är man född i ett hem i Leksand där det läses barnböcker för barnbarnen så blir blir det mer självklart :-)

Annons:
alltidsiames
2011-09-03 14:58
#7

Åh vilken fin bild!!!!

Upp till toppen
Annons: