Annons:
Etikettkattungeprat
Läst 1317 ggr
Lejdet
2011-08-30 20:25

Cesar är en glupsk kattunge..

… så glupsk så att han tydligen måste äta upp även en del av kattunge-matpåsen..

Igår kväll när jag kom hem från jobbet såg jag att nåt inte stod rätt till med honom, han var hängig och uppsvälld i buken och tiggde inte blötmat så fort man kom innanför dörren som han brukar..

Hans lilla mage förde ett himla oväsen och jag ringde till vet. De sa att han troligtvis hade diarré på gång och att jag skulle ge lite Prokolin eller dylikt samt vätska och avvakta.

Vid 23-tiden hörde jag ett skrik från toalådan, rusar dit och då har han bajsat ut en 3x1 cm lång röd plastbit med en massa diarre..

Det var översta delen av en sån där matpåse man river av, sen blev han lugnare och drack vatten och sen sov han hos mig hela natten men kräktes på morgonkvisten och ville inte äta och dricka igen så jag begav mig 07.00 till vet fem mil härifrån..tur att man har förstående arbetskamrater.

Så nu har han tillbringat hela dagen på djursjukhuset med dropp, kontraströntgen och magsårsmedicin. Som tur var fanns det inget mer i magen på honom och det hade inte gått hål på tarmarna eller tarmvred som det ju lätt kan bli!

2500 kr fattigare, det blev en dyrköpt kattmatspåse! Men tur att det gick såpass bra ändå! Nu ska han få dietkost nåt dygn.

Har ingen aning om när han lyckats få tag i den där biten, troligtvis har jag missat papperskorgen med den?

Annons:
MalinL
2011-08-30 20:28
#1

Vilken tur att det gick bra!

Lejdet
2011-08-30 20:38
#2

# 1 ja jag har rejäl huvudvärk nu efter att ha gått på helspänn på jobbet hela em och väntat på att de skulle ringa!

kalindas
2011-08-30 21:32
#3

En del katter är fenomenala till att hitta saker att stoppa i sig! Jag får passa på Ellie dagligen, då hon så fort hon kan trycker i sig stora bitar av plastpåsar eller annan plast.Skrikandes

Tack o lov har hon än så länge spytt upp dem när jag missat en påse. Men skräcken är ju att hon ska råka ut för nåt som din Ceasar och få ner det i tarmarna.

Skönt att det gick bra utan skada!Förvånad

/Elisa

[Melanie75]
2011-08-30 21:40
#4

Så skönt att han är ok den lilla gullesnutten:)Glad

Rokkur
2011-08-30 22:17
#5

Skönt att det gick bra!Glad Man får passa på dem ibland, Silla vill med gärna äta på påsar. men bara fryspåsar! Så bara att hålla dem undangömda.

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

embla2
2011-08-30 23:01
#6

Doris och Noah hittar saker som jag ej vet var dom hittar. Springer stålt med i munnenFörvånad

Annons:
Lejdet
2011-08-31 06:04
#7

Cesar mår finfint idag och har ätit skonkost till frukost med god aptit!

[nollottan]
2011-08-31 15:31
#8

Att dom lyckas…..

Corny
2011-08-31 18:58
#9

Kära nån, vilken tur att det gick bra! Usch ja, det är nästan värre än att ha småbarn….

[figgelina64]
2011-08-31 21:29
#10

Så gott att allt gick väl med honom och dem är för klåfingriga i den åldern en del mer än andra. Min Q åt kaktus förra sommaren och blev hög som ett hus så det var ilfart till skara djursjukhus som ff hade öppet, annars hade det inte slutat så bra…

Hoppas nu han piggar på sig fort lilla Ceasar<3

Lejdet
2011-09-06 12:27
#11

Cesar är fullt återställd efter sitt lilla bus och jag är nu mycket noga med att ta bort farliga plastgrejer, snören och dylikt.

Upp till toppen
Annons: