Annons:
Etikettavel
Läst 1031 ggr
Lejdet
2011-08-28 19:48

Parning nr2..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har som en del kanske läst S* Vildbackens Ziggy Stardust här på lån sedan 6 v tillbaka.. Iris löpte första dagen han kom hit men han var livrädd för henne och vågade/ville inte para.

Var och gjorde ultraljud för 2 v sedan och det visade mycket riktigt ingen dräktighet.

Sedan dess har de bott ihop ensamma i katthuset och varit bra vänner utan nåt bråk. Båda äter och dricker bra och är jättekeliga när man är där ute.

Nu började Iris löpa igår igen och ylar som en stycken gris där ute och ålar sig längs hela golvet, men återigen ser stackars snygga Ziggy mer förskräckt ut än upphetsad…

Vad göra? Hemma har han tom. "våldtagit" en av honorna så han borde veta hur han ska göra?

Iris är en van hona som blivit parad flera ggr. och som löper starkt och vet hur man beter sig.

Ska jag sära på dem nån dag? Ska jag bara låta naturen ha sin gång?

Annons:
[lisme]
2011-08-28 19:53
#1

Om det var meg som var i denne situasjonen, ville jeg tatt Iris vekk fra Ziggy i noen dager. Vent til hun er helt på topp i løpet, og sett dem sammen igjen

Lejdet
2011-08-28 19:54
#2

#1 ja det var det jag funderade på, han kanske blir mer intresserad då? ;-)

tuska
2011-08-28 19:58
#3

 Han blir nog snart så irriterad på gapandet så han hoppar nog på för att få henne tyst,  Men visst kan man ta undan hanen en stund på dagen för att han ska få vila lite,  du skulle ha haft en vebb kamera där inne.  Han kan ju visa sej oskyldig och ointresserad de stunder du är där inne.   Han kan ju vara lite blyg för dejSkrattande

[nollottan]
2011-08-28 19:59
#4

Lilla gubben, jag som trodde att han skulle vara lite tuffare nu när han lärt känna henne. Tyvärr tror jag inte att det hjälper att sära på dem för det blev ingen skillnad när jag gjorde det här hemma. Vi får bara hålla tummarna att han vågar sig upp på henne. Han var som mest aktiv på natten här hemma, då kunde jag ibland vakna av att han parade Catla.

GunillaSverkersson
2011-08-28 20:09
#5

Mina hanar har ökat i aktivitet när jag har varit med i rummet, men det beror nog på att matte har gett ökat självförtroende eller distraherat honan.Glad

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

[nollottan]
2011-08-28 22:57
#6

#5 Ziggy är en väldigt försynt väluppfostrad pojke som snällt kliver av honan bara man tittar på honom. Har ju haft honom hemma med två löpande honor som han inte vågat nypa i nackskinnet om jag säger nej… han är bara så genomgo denna kille (förutom när han får humörsvängning och hugger honan….. vilket vi erfarat 2 ggr!)

Annons:
Upp till toppen
Annons: