Annons:
Etikettavel
Läst 1712 ggr
marysiam
2011-08-21 12:51

När åker jag iväg med Heidi?

Jag har lite funderingar;) Jag har aldrig hyrt in en hane tidigare och undrar, när i löpet bör man åka iväg med honan? Hur gör ni andra??

Annons:
Maxima06
2011-08-21 13:19
#1

Ett par dagar in i löpet, så att hon verkligen är i löp och inte lika lätt går ur löpet under resan och när hon kommit dit.

marysiam
2011-08-21 13:29
#2

Tack;) funderar på att åka när hon är på dag 3-4…kan det bli rätt då kanske;) ?

Attacks
2011-08-21 13:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jeg sier det samme som #1 Glad

Men,likevel kan enkelte katter miste løpetiden sin likevel. Enten dem ikke er så trygge hjemmefra eller dem er super bitchy mot katter dem ikke kjenner.

Sistnevnte, bitchy er min Maiden. Hun er vanskelig å parre,og hannkattene trenger stor selvtillitt. For hun kjefter og smeller Tungan ute Hun bodde jo hos forvert da hun ble parret første gang, og hun kom mellom dag 2 og dag 3 i løpetid. Men det var som hun satt på seg en propp,både forran og bak Skrattande

Så hun stoppet løpetiden,og fant ut at etter en liten uke,da kunne man løpe likevel,for visst var Major kjekk tross alt Kyss  Men jeg tror ikke det er ofte dem er slik altså. Men for slike hunnkatter,så hjelper det ikke å ta henne hjem igjen, hun må bli hos hannkatt til løpetiden kommer tilbake.

Jeg har opplevd både besøkende og egen hunnkatt som supersjenert,så det ikke ble noen parring. Begge hunnkattene ville kun parre på hjemmebane. Så er det Maiden da, og så er det frøkener som villig lar seg parre hvor som helst. De aller fleste hører jo til i den gruppen heldigvis.

 Et varmt førstegangsmøte …. :p

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

marysiam
2011-08-21 13:52
#4

;) Ja det vore ju typiskt om hon beslöt sig för att krångla till det;)) Hon är ju van vid att ha hanen hemma och har inte varit iväg tidigare vad jag vet till okänd hane:) Men det som är väldigt skönt med henne, är att hon löper för kung och fosterland, så det finns ingen tvekan om när hon är redo liksom;) Det går inte att missuppfatta som tur är;)

Heidi är dock en väldigt trygg tjej med mkt självförtroende, så jag hoppas att det kommer att gå bra;))

Detta blir förmodligen hennes sista kull, då jag tycker att hon kan få ta pension sen efter detta;)) Så måtte detta fungera nu!!;)

alltidsiames
2011-08-21 15:28
#5

Efter fyra kullar har jag lärt mig att honan ska vara på plats dag två och sen tar det dag tre.

marysiam
2011-08-21 15:30
#6

ok;) det kanske jag bör vara då;) Tack!!!

Annons:
Lillatassen
2011-08-21 16:02
#7

#5 Precis samma som stämt här hos oss, så kan vara ett bra råd :)

marysiam
2011-08-21 16:08
#8

Kanon;)) ja det ska bli intressant att se hur det går;)

Fielie
2011-08-21 16:43
#9

Dag 4 har jag fått som råd,när jag har åkt iväg,då jag frågade hanägaren. Honan kan komma av sig i löpet och åker man för tidigt så är chansen mindre att löpet kommer igång snart igen.

"När honan är som jobbigast,ropar som värst" det är då jag åker iväg med mina honor.

Lycka till

Lillatassen
2011-08-21 16:44
#10

Håller tummarna för er :)

marysiam
2011-08-21 16:46
#11

Tackarrrr!!!:)))

GunillaSverkersson
2011-08-21 18:35
#12

Jag tycker nog att dag 4 är i senaste laget. Dag två eller tre . Det tar ju ibland lite tid innan honan känner sig hemma.Glad

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

[nollottan]
2011-08-21 18:42
#13

Mina honor löper bara 5 dagar så för mig hade dag 4 varit i det senaste laget. Det kan ju ta ett dygn innan honan "släpper till" också.

Annons:
marysiam
2011-08-21 18:51
#14

mm.. kommer nog ta dag 2-3 beroende på hur fort hon går upp i vrålskrikandet;))) Hon brukar vara ganska lugn dag 1-2 och sen på dag 3 brukar hon vara olidlig fram till dag 6-7;)

[nollottan]
2011-08-21 19:22
#15

Då hade jag åkt dag 3 om jag var du :-)

SE*Wishetens
2011-08-21 20:01
#16

Vilka behagliga katter ni verkar ha! Min dam är hanterbar dag 1, men från dag 2 är det konstant super-vrålande fram tills hon slutar. Mysigt värre!

SE*Wishetens  - http://www.wishetens.se

marysiam
2011-11-06 08:36
#17

;) idag åker jag iväg med Heidi och jag hoppas hon inte faller ur löpet nu;) Men en liten fråga:

OM hon skulle göra det, ska jag låta henne vara kvar hos han-ägaren eller ska jag ta hem henne och vänta på nytt löp?? Vilket fungerar bäst?? Självklart ska ju han-ägaren vara med och bestämma detta också, men vad skulle vara bäst för kissen???Tungan ute

Upp till toppen
Annons: