Annons:
Etikettkattungeprat
Läst 2973 ggr
[lisme]
2011-08-14 00:10

Ny jente!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det har vært hektisk de siste dagene, og min kjære mann var ikke så veldig happy for å ta en ny flytur bare 36 timer etter at vi landet i Bodø etter ferien. Men når resultatet av flyreisen er en ny katt, hjelper det myeFlört

Finn-Ove reiste til Stockholm for å hente S*Qrowntwig Rumor (sia n21), ei skjønn, sosial og trygg jente som har tatt oss alle 4 inn til seg. Jeg kan ikke huske sist jeg fikk så mange kattekyss som det hun har gitt meg, hun elsker oss tobeinte slavene sine og går fra fang til fang. Vi føler oss veldig priviligert som har fått lov til å ta vare på denne søte tabbyjenta.

Annons:
[lisme]
2011-08-14 00:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hun er langt fra ekstrem men hun har kvaliteter som er viktig for langhårsavelen, så som stamtavlen hennes. Jeg tror at hun og Lion-O kan gi flotte varianter når tiden blir moden

[lisme]
2011-08-14 00:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hun har nydelig øyefarge, kort kort pels, bra ørebase, relativt lang piskehale, lange flotte bein og ok lengde i kroppen

[lisme]
2011-08-14 00:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

[lisme]
2011-08-14 00:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

[lisme]
2011-08-14 00:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

[lisme]
2011-08-14 00:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hun er en liten heksekatt som liker veldig godt å sitte på skulderen Glad

Annons:
[lisme]
2011-08-14 00:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hun er veldig flink til å balansere

[lisme]
2011-08-14 00:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Ole Martin har en veldig god skulder å sitte på for ei svensk kattejente Cool

Hun har helt rett profil nå, men den kan jo endre seg. Den største svakheten hennes er nok haken, men ingen katt er perfekt så da er det bare å bruke en gutt med god hake på henne Flört

[lisme]
2011-08-14 00:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

[lisme]
2011-08-14 00:24
#10

Og i morgen reiser min datter Marie til Finland en liten tur Tungan ute

Lejdet
2011-08-14 07:23
#11

Stort grattis till en jättevacker liten tabbytjej!

Nilla
2011-08-14 08:42
#12

Hon är jättefin. Så roligt att hon funnit sig till rätta. Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

alltidsiames
2011-08-14 11:48
#13

Väldigt fin katt som kan träffa Prilleman också tycker jag :-)

Annons:
MalinL
2011-08-14 12:26
#14

Så fin hon är, tycker mycket om hennes ögon! Grattis! Skrattande

Merlions
2011-08-14 12:56
#15

En jättefin tjej - grattisKyss

Följ våra fyrbenta vänner på www.merlions.se

Liljekatten
2011-08-14 13:16
#16

Grattis till en vacker tjej! Glad

oscarsine
2011-08-14 13:43
#17

Grattis med ny vakker jenteTungan ute

Spotless
2011-08-14 13:53
#18

Hon ser fin ut! Vad roligt att hon funnit sig till rätta så snabbt och vad duktig hon är på att balansera på axeln.

[lisme]
2011-08-14 13:57
#19

Tusen takk alle sammen! Vi er veldig glade for at hun er vår Skrattande

#13 Ja visst skal hun og Prillemann få muligheten til å lage vakre kattunger Flört

# 14 Jeg er også veldig fornøyd med øyeform, plassering og farge. Det blir spennende å se om hun beholder den vakre fargen.

Hennes mor er bærer av PRA, så vi skal teste henne når hun har vært her hos oss en stund. Det har jo ingen betydning om hun er bærer siden guttene våre er PRA neg, men vi synes likevel at det er greit å vite hva vi putter inn i avelen siden det er så enkelt å teste

Milamen`s
2011-08-14 14:05
#20

Gratulerer så mye med ei vakker jente Kyss

Ta gjerne en tur innom våres hjemmeside www.milamencattery.dinstudio.no Glad

Annons:
kalindas
2011-08-14 14:05
#21

Vacker jente. :-)

/Elisa

MissMaven
2011-08-14 14:26
#22

Så vacker! Kyss Grattis! Glad

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Rithwa
2011-08-14 18:35
#23

Jättegrattis till en jättevacker kisse, hoppas vi får se henne på utställning

Fielie
2011-08-14 21:38
#24

Fin tjej,grattis

[Melanie75]
2011-08-14 21:43
#25

Fin tjej :)

Myzakatt
2011-08-14 22:27
#26

Grattis till en snygg tjej : )

Jag har ju sett henne på riktigt när jag hämtade min prinsessa

Missannas
2011-08-14 23:20
#27

Grattis, vilken skönhet du har hittat! Glad

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Annons:
[lisme]
2011-08-15 00:00
#28

Tusen takk alle sammen! #23 Ja hun blir nok med på noen utstillinger Glad Vi klarer ikke å vente lenger med å delta på utstilling, så i morgen skal jeg fylle ut påmeldingsskjemaer Flört

Attacks
2011-08-15 10:16
#29

Gratulerer  med jenta. Hun har noen fantastiske spøkmarkeringer,jeg ser lekre spotter,så hun kunne heller flyttet hit hehe Skrattande Hver gang jeg ser en spottet OSH eller en tabby SIA så får jeg spotteabstinenser:-)))

Men har noen hjulpet dere med medisinering og nedvask når dere var på ferie,siden hun er kommet hjem?

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

[lisme]
2011-08-15 11:58
#30

Tusen takk! Ja hun har veldig tydelige spøkelsesmarkeringer, men sånn er det vel ofte på brunmaskede katter. Personlig liker jeg ikke spottede katter eller classic tabby katter, så jeg skulle nå helst ha sett at hun ikke hadde disse spøkelsesmarkeringene. Men ingen levende individer er perfekte, så det er ikke viktig for oss når vi tenker på alt det andre hun kan tilføre langhårsavelen.

Neida, ingen som vasker for oss Rynkar på näsan Ei heller medisinerer. Og de som skulle være kattepassere for oss når vi var å ferie, trakk seg da jeg fortalte om Giardian. Dvs de tenkte på det noen dager, og seint på kvelden før vi skulle reise fikk vi beskjed om det Obestämd Så da ble det en smule hektisk når vi da skulle finne nye. Heldigvis ordnet det seg og vi kunne reise. Veterinærene våre mente at det ikke var behov for å behandle alle kattene, derfor fikk vi ingenting av dem siden jeg var så dum å fortelle at ingen katter hadde diarè på det tidspunktet. Men heldigvis får vi hjelp fra en snill finsk oppdretter som har kjøpt Axilur til oss og som Marie (min datter) har med seg fra Finland når hun kommer hjem i kveld.

Hunden vår var på kennel mens vi var på ferie og hun kom hjem med kennelhoste Obestämd Så nå bor hun hos naboen til hun er frisk av den, noe som kan ta lang tid.

Sist fredag var jeg 3 ganger i Bodø (8 mil en vei). Jeg kjørte Finn-Ove til flyplassen fordi han skulle reise til Stockholm for å hente Rumor. Jeg kjørte hjem og ventet noen timer før jeg kjørte til Bodø igjen for å hente han. Vel hjemme oppdager vi at Wen blør VELDIG mye og vi forsøkte å stoppe blodet fra potene hennes, men det gikk ikke. Hun var ikke samarbeidsvillig i det hele tatt så det var tydelig at hun hadde det veldig vondt. Jeg ringte veterinærvakta, og det viste seg at det var en kudoktor som hadde vakt, og da var det bare en ting å gjøre - kjøre til Bodø  - igjen! Wen fikk beroligende, normal dose for hennes størrelse, men det var ikke nok hun måtte ha mer for at veterinæren skulle få se og stelle sårene hennes. Hun blødde som en gris og sårene var på et litt underlig sted, mellom selve tredeputene og på kanten av dem. De så fryktelige ut på høyre forlabb som hun blødde mest fra, men hun hadde skader på alle 4 labbene. Veterinæren sa at det så ut som om huden hadde blitt etset vekk, men etter å ha undersøkt munn og hals kunne han konstatere at det ikke kunne være noe etsende som hun hadde blitt skadet av. Hun kastet opp endel blod, men det kom mest sannsynlig fra at hun hadde vasket labbene sine. Vi dro hjem mens vi spekulerte på hva i all verden det kunne være som hun hadde skadet seg på. Finn-Ove fant omsider synderen som var en racketlignende insektsdreper som griller insektene når de treffer metallet. Denne hadde falt på gulvet fra ei bokhylle, og den er laget sånn at om den ligger på den ene siden vipper den når noe med litt vekt trykker på metallet. Når den da vipper, er det en knapp på håndtaket som trykkes inn og metallet blir strømførende i tillegg til at metallet har skarpe kanter. Den gikk rett i søpla Cool

[lisme]
2011-08-15 12:00
#31

Jg glemte å skrive at Rumor og kattungen som Marie henter i Finland ikke er sammen med de andre kattene

[lisme]
2011-08-15 16:29
#32

Jeg har vært hos veterinæren i dag igjen med Wen. Sårene hennes måtte stelles ordentlig og hun er slett ikke samarbeidsvillig. Det endte med narkose…..

Heldigvis sa veterinæren at det var mulig å behandle henne og med godt resultat, men at det ville ta tid - opp mot 3-4 uker. Og jevnlig til veterinær for å stelle sårene. Og vi har ikke forsikring på henne lenger, hun skulle jo egentlig vært flyttet men så dukket Giardia-spøkelset opp og ødela de planene Gråter Så nå er det bare å sitte klar med bankkortet Cool Ellie, hunden vår var også med. Kennelhosten hennes har utviklet seg til kraftig bronkitt og en begynnende lungebetennelse. Antibiotika til henne, Wen står også på det men det blir dessverre ikke mer Metacam til Wen. Hun kaster opp noe som ligner på ferdig kokt rødsaus, og hun har selvfølgelig diarè. Da den beroligende sprøyta begynte å virke på henne, rant avføringen ut av henne. Så vi har et vaskeprosjekt der Cool Må tørke potene hennes med hårføner etterpå for de skal holdes tørre. Og frøken Wen skal IKKE ha noen form for bandasje på!

Jaja, det er jo godt at man ikke blir arbeidsledig. Du verden så mye tid vi hadde før vi anskaffet oss hund og katter!

Lejdet
2011-08-15 19:15
#33

Får jag fråga en sak Lisme utan att du tar illa upp? Du ifrågasatte varför jag tog hem en ny kattunge då jag nyligen haft en FIP-sjuk katt som jag har avlivat, men du köper själv in kattunge efter allt elände med sjukdomar och skador ni har haft sista tiden? Hur tänker du då? Är det bra att ta hem en kattunge då verkligen?

SacredSouls
2011-08-15 20:50
#34

Så fin hun er Kyss Nydelige!! øyne.Gratulerer med nye jenta.

Får vi se bilde av den andre også. Blir så nysgjerrig jeg Skrattande

Men så forferdelig med stakkars Wen. Huff. Jeg har mange ganger tenkt på å kjøpe en slik fluesmekker men det skal jeg ikke nå. Trodde de var så sikre og ikke mulige å slå på ved et uhell. Må jo være skummelt for små barn også.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Annons:
[lisme]
2011-08-15 23:22
#35

Tusen takk Line!

Ja stakkars Wen! Hun har det ikke godt, og det vil ta tid før hun er leget helt men hun vil iallfall bli helt ok igjen. Hun skulle ha flyttet for lengst til sin nye kattevenn og familien hans, men nå blir det ingen flytting før hun er helt ok igjen, har gjennomført behandlingen og testet negativt Flört Noen av kattene våre er virkelig flinke til å gjøre ting de ikke bør!

Lejdet:

Jeg kan faktisk ikke se at jeg har stilt spørsmål ved at du velger å ta hjem en kattunge etter å ha mistet Sixten. Det var det noen andre som gjorde. Jeg ville bare at du skulle "snakke" med litt mindre skråsikkerhet om årsakene til at Araza og Sixten utviklet FIP. Våt FIP kan utvikle seg i løpet av bare noen få dager fra coronaviruset muterer og til det er slutt. Jeg synes du har vært for tøff mot oppdretteren av Araza og Sixten og det skjærer i hjertet mitt hver eneste gang jeg leser noe om dette temaet. Oppdretteren er ikke på dette forumet, hun er ikke gitt noen mulighet til å si noe, hun blir bare dømt som en oppdretter av defekte katter som blir syke. Og en hvilken som helst veterinær blir et slags sannhetsvitne på at det er noe galt med linjene. Hva kan så denne veterinæren om katter i sin helhet og FIP spesielt? Er det den lille biten de har om FIP generelt som plutselig gjør vedkommende til en autoritet på området?

Avgjørelsen om å ta jentene hjem til oss nå når vi har Giardia blant kattene ble tatt av oppdretterne deres. Jeg fortalte dem at Tigergutt hadde fått konstatert Giardia, og at ingen av dyrene våre hadde symptomer (ingen diare, ingen løse mager, ingen rennende øyne).( Prøven av Tigergutt ble tatt fordi vi gikk gjennom det siste året og hva om har skjedd da. Sannsynligheten for at noen hadde Giardia eller TF mente jeg var ganske stor, og da var det litt sånn"jaja, vi kan jo alltids sende inn en test".)

Jeg fortalte også hvordan vi hadde tenkt å gjøre dette praktisk, og begge oppdretterne mente at det ikke var noen grunn til at jentene skulle vente med å flytte eller at salgene skulle annulleres. Siden begge oppdretterne er erfarne katteeiere og oppdrettere, mente jeg at det var riktig å la dem ta avgjørelsen. En av dem svarte meg med at "Giardia er lett å kurere, så jeg ser ingen grunn til at ikke kattungen skal flytte til dere". Da forholder jeg meg til det, noe annet kan jeg ikke gjøre. Veterinærene har virkelig ikke peiling så å lytte til dem kan føre helt galt avsted når det gjelder litt mer infløkte spørsmål

Jeg kan ikke skjønne hvordan en skade skal føre til at vi ikke skulle tatt inn disse kattungene? Hva begrunner du det med? Og du skriver ikke skade, men skader i flertall. Hvilke andre skader tenker du på nå?

Maria29
2011-08-16 07:50
#36

Grattis till den fina flickan!

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[lisme]
2011-08-19 14:54
#37

#36 Tusen takk! Hun er så god, kosete og litt kattungeramp - den beste blandingen ever Skrattande

[lisme]
2011-08-19 23:27
#38

Her er linken til Rumors stamtavle om noen skulle være interessert Flört

http://www.pawpeds.com/db/?a=p&id=979060&g=4&p=sia&date=iso&o=ajgrep

Rumors mor er bærer av PRA, og selv om guttene våre er PRA neg vil vi teste Rumor. Jeg vet at det ikke spiller noen rolle om hun er bærer, men jeg liker å vite hva jeg bruker i avl - så langt det går

Rokkur
2011-08-20 10:58
#39

Snygging!!Kyss

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Upp till toppen
Annons: