Annons:
Etikettkattprat
Läst 2241 ggr
4barnsmor
8/12/11, 8:59 AM

Bra veterinär?!

Någon som kan rekommendera en BRA och KOMPETENT veterinär i stockholmsområdet? Gärna en veterinär som förstår att man har 20 års erfarenhet av katter och djur och kan möta en på halva vägen där - ett bollplank. Inte en som behandlar en som om man inte förstod något alls och inte har förtroende för det man lärt sig under alla år…

Ibland blir man ju bara TOKIG på de!!!!!!   Skrikandes

Annons:
Nilla
8/12/11, 7:54 PM
#1

Finns det sådana veterinärer? De spritar ju knappt bordet när man kommer…

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

prodigy
8/12/11, 8:03 PM
#2

Jag tycker Spånga djursjukhus varit super, i varjefall vår vet, kommer inte ihåg namnet. De har lyssnat till mig och mina önskemål om vård.

Dock har jag varit ganska bestämd från början hur jag vill ha det. Glad

Zinnia122
8/12/11, 8:37 PM
#3

Mälaren smådjursklinik. Och då främst Marianne Tornvall. Enda veterinären som jag litar på till 100%. Supertrevlig också. Alla där är bra.

Lejdet
8/12/11, 9:09 PM
#4

Marie Jury på Väsby vet. Empatisk, kunnig och ödmjuk och lyssnar på djurägarens teorier och kunskaper. Påstår sig inte veta saker som hon inte vet men tar reda på det!

[figgelina64]
8/12/11, 9:32 PM
#5

Håller med ang. renligheten jag har fått bett Vet tvätta och sprita händer pga smittorisk när jag varit inne med två veckors kattunge och sista besöket var varken bord eller golv städar och spritat. korkat av mig att inget säga… tänkte bara att "jag byter Vet" det där är en självklarhet och alldeles speciellt när man kommer in med bebbar…Marianne Thornvall är fantastisk och inte tala om Åke Adolfsson den bästa någonsin!!!

Nilla
8/12/11, 9:34 PM
#6

Jag hade en bra veterinärklinik hemma i Skaraborg - i Vara. Här i Skåne blir det Malmö. Jättelångt. Rynkar på näsan

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Annons:
Zinnia122
8/12/11, 9:43 PM
#7

Nilla: Vilken veterinärklinik i Skaraborg var det?

prodigy
8/12/11, 10:00 PM
#8

# 6 I Kävlinge utanför Lund finns ju underbara Eva Heger på Kattens veterinär också!

Maxima06
8/12/11, 10:06 PM
#9

#6 rekommenderar också Eva Heger på Kattens veterinär. Går bara till henne numera om det inte är akut eller ngn ska läggas in. Malmö djursjukhus ger jag inte mkt för.

4barnsmor
8/12/11, 11:29 PM
#10

#5 Var finns Marianne och Åke?

Nilla
8/13/11, 8:28 AM
#11

#7 Vara veterinärklinik. Jag hade alltid Tore. De har också en ung duktig tjej som heter Anna. De visste inte så mycket om raskatter och lyssnade på min erfarenhet - beställde hem snabbtester etc. De opererar över dagen, men har ingen intensivvård - då blir det Göteborg. Men till lättare saker var de kanonbra. Så trevliga…och Tore är bra snygg också. Skrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Lejdet
8/13/11, 10:31 AM
#12

Ursäkta att jag påpekar det men hon söker en bra vet. i sthlms-områdetFlört

4barnsmor
8/13/11, 11:02 AM
#13

# Men för Tores skull kanske det är värt att åka dit!!!???   FlörtSkrattande

Annons:
yve2
8/13/11, 12:03 PM
#14

Tumba veterinären som jag går hos tycker jag är bra. Särskilt Joanna hon har både svensk & utländsk vet.utbildning dessutom har hon kat 4 katt själv. Det går alltid att diskutera, fråga saker och de lyssnar på vad man tycker och även om man har samma åsikt om en sak så respekterar de ens åsikt.

It's a cat's world… adjust! :)

Nilla
8/13/11, 7:02 PM
#15

#13 Skrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

MalinL
8/13/11, 8:01 PM
#16

#11 Haha jag kände mig bara tvungen att googla för att se en bild av denna Tore. Flört

Men jag vet inte om jag kom rätt, hittade ingen Vara veterinärklinik däremot en Vara veterinärstation. ObestämdFlört

SacredSouls
8/13/11, 8:09 PM
#17

Skrattande #16 Og når du sa det så måtte jo jeg også google. Var ikke helt min type. Trodde han var litt yngre..haha

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kalindas
8/13/11, 8:16 PM
#18

Ska vi prata snygga veterinärer så är väl det en idé att ni går in och tittar på Viskadalens eller Varbergs Djurklinink. Flört

Fast det är ingen idé att flirta, killen är gift (eller sambo) och nybliven pappa. Men direkt ful är han inte. Skrattande

Kanske spårat ut liiiite från original ämnet nu…Tungan ute

/Elisa

SacredSouls
8/13/11, 8:25 PM
#19

#18 Nja.. jeg er litt kresen jeg Skrattande

Men det var vel sånn at 4barnsmor lette etter en snygg veterinær i stockholm var det ikke det da Tungan ute ..Nei bra og kompetent var det visst.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

4barnsmor
8/13/11, 8:34 PM
#20

#18 Ja, blir han för snygg blir jag bara stissig och hör inte vad han säger. Jag gör ett tillägg på min sökning; bra, kompetent, i Sthlms området och ful!  Tungan ute

Annons:
Nilla
8/13/11, 8:36 PM
#21

Ha ha ha ha ha!!! Era fulingar!!! Skrattande

Ja, han kanske börjar bli till åren! Själv är jag ju 44 år och ingen ungdom längre. Herregud…Skrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

4barnsmor
8/13/11, 8:50 PM
#22

# Hi,hi nu var jag ju bara tvungen att google vår käre Tore oxå. Well, kanske inte heller riktigt min smak, men malteser Beppe i väntrummet var söt!  Skrattande

# 21 44 år är en fantastisk ålder - rena ramar ungdomen! Själv är jag 45 år ung!  Cool

Nilla
8/13/11, 9:08 PM
#23

Håll er nu till ämnet, annars tvingas jag censurera tråden…he he! Skrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

SacredSouls
8/13/11, 10:12 PM
#24

Skrattande Ha ha..Ler meg ihjel her.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Upp till toppen
Annons: