Annons:
Etiketthälsa
Läst 1214 ggr
Lejdet
8/11/11, 3:34 PM

Kastrerad hona-beteende?

Det är första gången på 25 år drygt som jag har kastrerat en hona, har bara haft hannar innan jag började med uppfödning då jag anser att de är trevligare än honor.

Nu kastrerade jag ju Juno för en vecka sedan och allt har gått bra och såret har läkt fint men hon har nu plötsligt fått moderskänslor och har funnit sin "bebis Vega, 9 mån" igen och går och ropar och ropar på henne och vill att hon ska dia henne och ligga hos henne. Hon behandlar henne precis som när hon var liten. I natt blev jag galen när hon skrek så fort Vega tröttnade på gamla morsan och gick sin väg. Vega kan jag tillägga är redan större än sin mamma så det ser lite roligt ut med hennes omsorg!

För övrigt accepterar hon nu Tingeling och är inte längre elak mot henne men hon är fortfarande sur på Cinzano. Hon får nu vara inne med alla de andra i huset.

Mot människor är hon nu jättekelig och pratsam också vilket hon inte var innan.

Hur fort brukar hormonerna gå ur kroppen och har någon varit med om detta modersbeteende innan på en nykastrerad hona?

Annons:
kalindas
8/11/11, 7:57 PM
#1

Smilla uppförde sig precis så som Juno gör. Dagen efter hon blev kastrrerad var hon plötsligt en engagerad mamma till sin dotter Caramel.
Brukar dock lugna sig efter ett tag.

/Elisa

Lejdet
8/11/11, 8:47 PM
#2

#1 haha ok, då är det inget jag behöver oroa mig för då?

Upp till toppen
Annons: