Annons:
Etiketthälsa
Läst 1418 ggr
moa321
8/10/11, 10:17 AM

Kissar

Nu vet jag inte vad jag ska göra med min siameskille, igår så markerade han på mitt ben! Och idag bara rätt ut där jag var så det var bara att hoppa in i duschen. Vad har hänt med min Niilo :o(

:o(

Annons:
kalindas
8/10/11, 10:22 AM
#1

Niilo har betstämt sig för att via att han äger dej. Min Spokie gjorde likadant. Fast han kissade inte på mej. Bara runt hela sängen i sovrummet..Obestämd
Det har slått slint helt enkelt, men nu finns det mer preparat än när Spokie levde.
Finns en receptbelagd medicin som man kan ge till katt för att minska hanigheten. Kommer just nu inte på vad den heter, ska kolla upp det.

Har ju själv problem med kisseri hemma nu. Men av en annan typ.

Just markerande är den vanligaste orsaken till avlivning på katt…

/Elisa

moa321
8/10/11, 10:37 AM
#2

Vad gjorde du med Spokie när han gjorde det? Niilo markerar på gubbens sida av sängen. Det vore ju hemskt att behöva avliva honom, han är ju så gó annars. Jättetacksam för att du tar reda på vad medicinen heter Glad 

mvh maria, moa321

kalindas
8/10/11, 10:44 AM
#3

Spokie slutade aldrig kissa. Men han lugnade sig med p-piller.

Fick hjälp av Liljekattens att hitta namnet på medicinen veterinären rekomenderade att prova. Detta var efter Spokies död.

Andocor

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19780414000015&DocTypeID=7&UserTypeID=2

/Elisa

moa321
8/14/11, 11:50 AM
#4

Den som uppfann feliway får en stoor stjärna i himlen.  Min pojke har slutat att kissa inne.

Glad

kalindas
8/14/11, 12:27 PM
#5

Härligt!

/Elisa

Nilla
11/6/11, 7:41 AM
#6

I morse vaknade jag klockan sex av att Kajsa kissade i mitt nya täcke, rakt igenom det - på mig - och ner i madrassen. Jag satte mig käpprakt upp i sängen. Där gick den sovmorgonen.

Men det är mitt fel, hon gillar inte det strö jag har på lådan. Det ska vara fin sand. Rynkar på näsan

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Annons:
kalindas
11/6/11, 8:37 AM
#7

#6
Om du/kajsa vill ha finkornig sand som går att kompostera, testa "Cat's Best" majssand. Den är lika finkorning som t.ex. everclean med mycket drygare och går att lägga i komposten.

Inte så kul att bli kissad på…

/Elisa

Nilla
11/6/11, 8:39 AM
#8

#7 Nej, inte roligt alls. Och i mitt nya fina täcke! Skrikandes

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Upp till toppen
Annons: