Annons:
Etiketthälsa
Läst 5628 ggr
SunnaLiv
8/10/11, 9:37 AM

Aktiverings leksak?

Tänkte höra med er där ute,om ni har några bra tips på bra aktiverings leksaker? något som era kissar gillar särskilt mycket och som de blir stimulerade utav?

Annons:
Liljekatten
8/10/11, 11:13 AM
#2

Jag har köpt en Undercover mouse till mina och den är mycket uppskattad! Perfekt att plocka fram när man ska göra nåt särskilt och inte vill ha katterna i närheten. Tungan ute

Den går att ställa in i olika hastigheter och rör sig slumpartat vilket triggar igång jaktinstinkten hos katterna.

Liljekatten
8/10/11, 11:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag har även en Cat it matlaburint som också underhåller dem ett tag om man lagt i nån god mat eller godis i den. Fast man får själv göra ett lock till den för våra smarta katter fattar ju direkt att man kan hämta maten uppifrån annars.

Liljekatten
8/10/11, 11:23 AM
#4

Cat it har även en annan rolig grej i samma serie som mina katter tycker är rolig, speciellt kattungarna nu, men de tröttnar på den efter ett tag och då får man lägga undan den i några veckor så blir den rolig igen när man tar fram den.

Liljekatten
8/10/11, 11:27 AM
#5

#1 Har du en Funboard aktivitetsbräda? Har funderat på att köpa en sån, men tycker att de är lite dyra. Tycker du att den är prisvärd? Och din sista länk, Turbo track, vet du vart man kan köpa den? Den verkar faktiskt bättre än Cat its.

cillaroten
8/10/11, 11:36 AM
#6

Jag har en Funboard till mina katter. Ett av dom bästa köpen jag gjort!!! Värd varenda kronaGlad

Annons:
Maxima06
8/10/11, 11:45 AM
#7

#5 Japp jag har en funboard och tycker helt klart att den är prisvärd :) Fast jag har köpt den på tyska zooplus.com där den är billigare..fri frakt om man handlar för €70.

bergan turbo track har jag köpt på ebay från usa. Finns även på amazon.com Gillar den bättre än cat its, de kommer åt bollen hela tiden och jag inbillar mig att det får dem att behålla intresset längre.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110391964196&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

Tänk bara på att det kan tillkomma tull+postavgift i Sverige.

Liljekatten
8/10/11, 11:53 AM
#8

#6&7 Då kanske man ska köpa en Funboard då iaf. Glad Jag ska kolla upp Turbo track också. Tack för länken.

SunnaLiv
8/10/11, 12:10 PM
#9

ja men se här! här har ja fått massor utav bra aktiverings tips Kyss

Tusen tack för era tips!

Lillatassen
8/10/11, 12:29 PM
#10

#2 Undercover mouse står nu med på våran ATT köpa-lista, haha, såg ju inte lite skojsigt ut!! Skrattande

Liljekatten
8/10/11, 1:07 PM
#11

#10 De har verkligen jätteroligt med den! Tänk bara på att använda uppladdningsbara batterier annars kan det bli dyrt. Flört Musen lossnar också ganska lätt, men det åtgärdades med lite superlim.

Liljekatten
8/12/11, 11:06 PM
#12

*putt*

Inga fler bra tips?

Supinesophie
8/13/11, 1:13 PM
#13

En tom kartong :P

Annons:
Rokkur
8/13/11, 5:46 PM
#14

Lotta vart har du köpt undercover mouse? Mina katter skulla älska en sån!!!!!Skrattande

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Rokkur
8/13/11, 5:47 PM
#15

#13 haha, ja en tom kartong funkar också utmärkt Skrattande Fick hem en till modcat kattlåda häromdagen, katterna fick behålla kartongen ett tag: Total lycka!!!

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

alltidsiames
8/13/11, 8:50 PM
#16

Köpte en sån där slemhand som nån tipsade om tidigare här, ni vet man lägger en femma i barnautomaten vid affären… Gud så roligt vi har haft med den. Till slut fick jag trolla bort den och då letade de efter den i taket, på väggar och dörrar i en kvart innan de gav upp.

kalindas
8/13/11, 8:56 PM
#17

#16
Hade inte kunnat ha nåt sånt här. Ellie hade ätit upp den.. Obestämd

/Elisa

Liljekatten
8/14/11, 11:09 AM
#18

#14 Jag köpte min hos Supercat. De älskar den verkligen här hemma. Så fort jag sätter igång den kommer katterna springande. Glad

http://www.supercat.se/aktiverings-kattleksaker/undercover-mouse.html

SunnaLiv
8/14/11, 11:25 AM
#19

en sådan undercover mouse borde sätta sprätt på mina katter.D>ock funkar de där aktiveringsbollarna inge vidare Obestämd mina kissar e inte så överförtjusta i godis konstigt nog o den boll ja köpte va i hårdplast o de gillar de inte heller. Hur funkar en sådan funboard?

mina ena gillar apport o den andre allt som plingarGlad

cillaroten
9/3/11, 6:17 PM
#20

Ett litet tips till er som bor i Skåne med omnedj. Zooab och Pets har just nu erbjudande på flera aktiveringsprylar,bla. Fun board katt för 259:- även köp tre,betala på två på catit senses.

Annons:
alltidsiames
9/3/11, 6:34 PM
#21

En våningssäng är en vansinnigt rolig leksak!

SunnaLiv
9/4/11, 5:38 PM
#22

#20 gäller det fortfarande nu till veckan? isåfall måste jag ta mig en tripp,då ja ändå behöver handla kattmatGlad

cillaroten
9/4/11, 6:48 PM
#23

Ja,det gäller fram till den 21/9

Liljekatten
9/4/11, 6:54 PM
#24

#20 Ingen internethandel? Bor ju alldeles för långt bort. Rynkar på näsan

cillaroten
9/4/11, 8:21 PM
#25

Nej,tyvärr.

SunnaLiv
9/23/11, 8:49 AM
#26

Har insett att alla dessa leksaker där det ingår kattgodis som belöning ej troligen skulle funka på mina kissar,då de inte har någe intresse att leta fram godis.Köpte en boll man lägger i godis i o så ska de rulla på den så de faller ut,men näää inge skoj.Sen köpte ja en självgåend boll som rullar runt med timer…men hmmmm ingen större lycka där heller.

Nu e mitt mål den mattan me musen som snurrar runt,tror o hoppas de ska gilla den allafall :)

carinbrack
9/23/11, 9:16 AM
#27

När Dexter fyllde ett sydde jag en leksak till honom, och den är fortfarande hans favorit. Päls utanpå, stoppad med vadd och så en pingla i mitten. Han älskar den.

Annons:
berthagenn
9/23/11, 9:24 AM
#28

Jag köpte Undercover mouse från Super Cat Sweden. Och denna lekte alla missarna med i 2 timmar igår, dom är tossiga i denna leksak!!!! Rekommenderas VARMT! Cool

Maxima06
9/24/11, 10:27 AM
#29

Jag köpte mig en Cat It Senses foderlabyrint och har nu den och en funboard. Jag lägger deras vanliga torrfoder i den och eventuellt några godisbitar också som variation, alla utom kattungen använder dem dagligen. Glad

cillaroten
7/3/12, 9:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Livar upp den här tråden med lite "Funboard" foto som jag tog ikväll Glad

cillaroten
7/3/12, 9:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

..

cillaroten
7/3/12, 9:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Tom??? Men om man sitter kvar här och tittar tillräckligt länge,så fylls den säkert påSkrattande

Liljekatten
7/3/12, 11:12 PM
#33

Nu har jag äntligen köpt en fun board också. Den blev mycket uppskattad av katterna. Glad

Maxima06
7/6/12, 8:14 PM
#34

Kul att se bilder på era brickor, här hemma kommer de och ropar när det är tomt i brickan. De äter hellre från den än ur matskålarna, ställer jag den på tork efter disk uppochner så är de på och kraffsar ändå :) det är den aktiveringsleksaken som varit intressantast längst här hemma!

Annons:
Anna1978
7/6/12, 11:06 PM
#35

Oj vad mycket jag ska köpa, så mycket skoj! Den Musmattan kommer de bli galna i!

jillan
7/7/12, 2:33 PM
#36

Någon som testat denna? Funderar på att köpa denSkrattande

http://www.supercat.se/aktiverings-kattleksaker/suuuper-mouse.html

Mirren6
7/9/12, 12:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Ett tips som håller våra kissar syyselsatta om dagarna :)

En "PS Fångst" från IKEA där en liten öppning klippts upp mellan våningsplanen. Tror vi är inne på vår fjärde nu genom åren :) Bra för små katter med mycker sommar-spring i benen!

SacredSouls
7/9/12, 1:01 AM
#38

Så mange flotte tips.

Funboard så jo helt supert ut. Det må jeg se om de har her i vår lokale dyrebutikk. Vi hadde Cat it mat labyrinten og den var så populær her.Nesten som julaften hver gang vi tok den frem og fylte opp.Men så rev frøken Sookie den ned fra skapet og da var jo den historie Skrattande

#33 Kakan skjønte hvordan alt skulle gjøres hun.Skrattande

Ikea er himmelrike for oss katte eiere ;-P Leketunnellen de har der er også kjempegod kvalitet på. Mye bedre enn de man kjøper som er beregnet på katt. + at store tjukke kastrater også får plass til å løpe i full fart gjennom.

IKEA-Tunnel_350B2B6F.jpg (230×230)

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Upp till toppen
Annons: