Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 1896 ggr
Rokkur
2011-08-09 12:21

Hostar!

Herman har börjar hosta lite mer igen, han har alltid haft lite hosta men är mer nu…..  sist så ville dom inte röntga lungorna på honom.

Kan jag kräva det nu tror ni? sist så hittade dom inget annat utan pratade bara om han kan ha haft nån infektion som gett lite men på luftvägarna. Men han hostar mer igen och luktar ingen vidare i munnen så  tänkte boka tid för honom.

Hade ju planer på att omplacera honom, men avaktar med det nu när han börjat hosta såpass mycket.

Kattsanden är ingen fara med heller, den är dammfri!

Blir ju så bekymrad för min lille Herman!

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Annons:
[lisme]
2011-08-09 14:04
#1

Skjønner godt at du er bekymret for Herman, det er jo de fleste av oss når en katt ikke er helt frisk. Klart du kan stå på ditt og forlange røntgen, han er din katt, det er du som kjenner han best og det må de ta hensyn til. Det er jo slett ikke sikkert at de vil se noe på røntgen nå heller, og jeg ville heller bedt dem om å ta prøver av han. Mykoplasma f.eks er en veldig vanlig sykdom som angriper de øvre luftveiene som regel, men den kan utvikle seg til lungebetennelse. Det finnes utallige virus som ikke er "oppdaget" ennå, og mange av dem kan gi en infeksjon i halsen. Noen katter hoster når de har orm, kanskje du skulle prøve å gi han ormekur?

LilyRosebutiken
2011-08-09 16:44
#2

jag hade en hostade siames som jag var till vet flera ggr.  det slutade illa .. kolla med vet och ute slut cancer..  ultraljud med kontrastvätska..  hoppas det bara är hosta för dig..

kalindas
2011-08-09 19:35
#3

Vill du röntga honom så stå på dej och kräv en röntgen. Håller med dej om att man inte vill placera om en katt som inte mår riktigt bra.

Som Lisme säger kan det även vara mykoplasma felis. 
Du har väl haft lite förkylda katter där ett tag innan?

Be veterinären att han skriver ut Ronaxan vet. Tycker att det är den antibiotikan som funkat bäst på hostiga och ibland snuviga katter här. Ett tips är att ge hela gänget Ronaxan om du har fler som verkar snuviga.

Håller tummarna att det är nåt som är lätt åtgärdat.

/Elisa

Upp till toppen
Annons: