Annons:
Etikettberättelser
Läst 1716 ggr
Attacks
2011-07-20 12:41

Leo får en pause

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dag ble Leo satt på chip. Det gikk helt fint. Har jo bare Major å sammenligne med,så jeg er spent på når den ev virker og hvor lenge Glad

Det tror jeg skal bli fint for han,for han er jo så glad i å være sammen med oss,men vi har ikke hatt så mye annet valg enn å separere han ved å alltid hatt en selskapsdame hos han,da han har markert i strie strømmer bokstavlig talt Skrattande

Tiden var inne for chipping nå,da vi snart får langveisbesøk av 2 andre kjekke gutter.

Innen han ble chippet,så har han mest sannsynlig lagt noen arvinger,og går alt bra ventes der 2 kull etter han på sensommer/tidlig høst. Vi gleder oss Kyss Men det kommer jeg tilbake til senere. Jeg er 100% sikker på det ene kullet og 99% på den andreSkrattande

Får håpe markeringen stopper ganske raskt,så skal han få lov å dorme i sofaen med oss igjen.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

Annons:
FridaSkov
2011-07-20 13:23
#1

Spännande Glad Hoppas det går bra och att han slutar strila snart! Tycker det är så bra att man kan chipkastrera nu!

Lycka till med kullarna Skrattande

kalindas
2011-07-20 13:24
#2

Håller tummarna att chipkastreringen fungerar bra! Glad

/Elisa

[lisme]
2011-07-20 13:31
#3

Vi krysser fingre for at også Leo har god virkning av Suprelorin! Vi har erfaring med en og en halv katt så langt - Joker fikk Suprelorin i begynnelsen av juni 2009. Han fikk den før han hadde parret, og chipen virket ganske lenge. Han parret flere av jentene våre utover senhøsten/vinteren 2010, og også de første månedene av 2011, uten at noen ble drektige. Så flyttet han til østlandet og i april parret han Doc som ble drektig og fødte 7 kattunger. Så på han varte chipen lenge, men det kan jo hende at grunnen til det var at han ikke hadde parret før han fikk den. Muffin fikk sin chip i begynnelsen av desember 2010 og han er som en lykkelig kastrat Glad Ingen av de to gutta har markert etter å ha fått chipen så vi er veldig fornøyde med den. Nå gjenstår det bare å se hvor lenge den virker på Muffin Flört

Lejdet
2011-07-20 14:08
#4

Min Casper har haft chipet i ett år snart nu och tyvärr har han ju börjat strila igen men är inte fertil ännu, det har i alla fall varit ett mkt. bra år med en lugn, kelig mysig hane

SacredSouls
2011-07-20 18:51
#5

Glad Så spennende det skal bli.Med kattungene altså.

Leo kommer sikkert til å stortrives som "kastrat" og forhåpentlig sender han strålen i do heretter Skrattande

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

AmandaWvW
2011-07-20 20:09
#6

Spännande med kullar är det dina paddflickor som är havande?

Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

Annons:
Milamen`s
2011-07-21 12:09
#7

Dette blir spennende å følge med på SkrattandeDet stemmer det Lisbeth skriver

ang Joker, han har aldrig markert så lenge han har hvært hos oss Skrattande

Ta gjerne en tur innom våres hjemmeside www.milamencattery.dinstudio.no Glad

Attacks
2011-07-24 15:46
#8

Jepp,en av paddisene er drektige med han Glad

Jeg husker sånn vagt fra et eller annet sted/tråd tidligere,at noen kan bli mye mer macho før den roer seg ned. At liksom chippen slår motsatt vei i en overgang.

Det var jo det som skjedde med Major. Men han markerte jo så sjeldent. Det var en liten arv han fikk fra sin pappa og bestefar. Han spredte rundt  seg  i minimale dråper i badekaret om noen hadde løpetid. That's it. Men han ble ihvertfall mye mer hannkatt, og siden det tok 9 uker på han før han roet seg den gang,så trodde jo jeg nærmest chippen hadde ramlet ut igjen Förvånad

Nå tror ikke jeg at chippen allerede virker på Leo,men han har  faktisk ikke markert siden han fikk den inn Glad Jeg tror mer på at nå er løpetidene ferdige,og huset er fredlig og ganske så  hormonfritt,sånn at Leo også kan slappe av.

Vi får se, markerer han ingenting de neste 2 ukene sammenlagt fra chip dato, så forsøkes han å flyttes ned. Nede var det det særlig et fast gardin som fikk gjennomgå,foruten at etterhvert gikk på alle klær han fant,uansett om dem var rene eller ei.

Jeg tror ikke det er chippen som gjør kattene markeringsfrie,sånn etter virkningen går ut,men det kommer an på hver katt individuellt og etter hvilke linjer. Slikt kan også gå i arv:-)

Jeg vet også om en chippet kjekkas som fremdeles markerer i strie strømmer,men ellers er den ikke fertil :-) Den har ingen ting å skulle protestere mot,så kanskje det er en skikkelig uvane den har lagt seg til…

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

Attacks
2011-08-26 14:17
#9

I dag ca 5 uker etter chippen ble satt inn er Leo nede igjen. Han er superhappy og er omringet av damer i ulike aldre Skrattande Han stoppet å tisse for over 2 uker siden,men best å være føre var.

Nå får han ihvertfall trimmet godt,for Fayette er i fyr og flamme, her skal det hoppes og dansesTungan ute

Og nå får Milla  en å føre samtaler med som prater like mye som henne selv Skrattande

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

hannele44
2011-08-26 15:18
#10

Låter kanon ! Absolut värt att testa att chippa . Tyckte ngn sa att man kan ta ut chippet igen ? Stämmer det ?

Zandrinos
2011-08-26 15:33
#11

Vi har också chippat våran hane. Han uppför sig som en kastrrathane, tyvärr har han gått upp i vikt. Strilandet har i alla fall upphört.

Attacks
2011-08-26 16:34
#12

Man kan lokalisere chippen med ultralyd dersom man ønsker å ta den ut. Men det bør jo skje innen rimelighetens grenser,før den oppløses helt i kroppen.

For å finne den enklere så injisjerer noen dem rett ved navlen,andre i ene bakbenet. Skal visst være enklere å få den ut igjen da.

Ja,vektøkningen slet jeg også med på Major. Han var så tynn at man nesten så alle ben i kroppen på han,men da chippen begynte å virke,lignet han til slutt en hvalross Skrattande Regner med Leo også legger på seg,og han slet ikke med vekten før han ble chippet heller. Han blir sikkert seende ut som en isbjørn Tungan ute

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

SacredSouls
2011-08-27 14:47
#13

#12 Skrattande Major ble litt tjukk ja.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Annons:
[figgelina64]
2011-08-27 21:23
#14

Funderar kring hur jag skall göra med min avelshane Q, då jag inte vill kastrera honom?

har två lovade parningar till i höst (en anlände idag så nu är han förnöjd) och en till med Melli, sedan hade jag tänkt att han skulle få ta igen sig och vila i c.a 1,5- 2 år innan jag åter använder honom i avel igen…vill ju inte att han blir steril men även att han under sin inaktiva tid mår bra:-)

Ja

[lisme]
2011-08-27 21:29
#15

Muffin har også lagt godt på seg, han er ingen katt  stille ut mer. Nå gjør ikke det noe han er en super katt uansett. Suprelorin har virket godt på han, men vi vurderer å kastrere han og ikke bruke han i avel mer. Han har fått to kull, og det er ett kull mindre enn det vi har planlagt men sønnen hans har mye etter Muffin i seg. Vi kommer derfor til å bruke Lion-O på den tredje hunnkatten vi har planlagt at Muffin skulle parre. For avelsbasen vår er det ingen fordel å bruke en hannkatt på kull etter kull, ei heller ha for mange kull på hunnkattene.

[figgelina64]
2011-08-27 21:51
#16

Då skall jag nog överväga denna kemiska Kastrering på Q och som du skriver Lisbeth så skall man inte använda sina hanar för mycket, men jag tycker det är okej att låta dem vila för att sedan se hur många av avkommorna som är i avel och då specirllt en hane som Q som är otroligt vacker och mycket bra typad samt att hans linjer är ganska unika han kommer då bara användas på MelliGlad

//Lisa, Qjou´z

origirl
2011-08-27 22:31
#17

Det er ju antal avkommor som går till och i avel som er viktigast Glad Vet om hanar som har fått 40 avkommor men endast 2 som har gått i avel och fått egna avkommor.

[lisme]
2011-08-28 03:11
#18

#17 Da er man produsent av katter, ikke oppdretter Flört

#16 Linjene til Q er ikke unike. De er faktisk ganske vanlige innen langhår med hvitt Flört

[figgelina64]
2011-08-28 11:17
#19

Jodå dem är relativt unika då jag har en hona med tyska och danska linjer jag räknar inte enbart Q:s stamtavlaGlad

"Origirl" håller med att man även räknar anatel avkommor i avel och då även hur många dem fått i varje kull…Q ligger bra till då han har två kullar och tre avkommor så jag kan med gott samvete ta ngn mer kull om ngt år!

//Lisa

origirl
2011-08-28 22:58
#20

#17 Det kommer jo også an på om man har lånt ut hankatten eller ikkeFlört Og la oss si at de 40 kom på en periode over 6 år det er da 6,6 kattunger i året. Ikke akkurat det jeg ville kalle produksjon!

Unike linjer er et veldig diffust begrep syns jeg, er ikke sikkert alle mener det samme er unikt.

#19: Ikke noe galt i det Glad

Annons:
[lisme]
2011-08-29 01:08
#21

Vel jeg kaller det produksjon om en hannkatt har 40 unger etter seg. Og spesielt når det gjelder raser med bitteliten avelsbase som f.eks hvitflekk langhår

[figgelina64]
2011-08-29 06:00
#22

Nej, det har du rätt i #20# och mig veterligen är det bara en långhårsuppfödare som lånat Q:s pappa i avel och vi är två som har i avel efter dessa…

Nu tycker jag vi vänder diskussionen till det det handlade om

kemisk Kastrering, vilket jag nog kommer prova på med QGlad

Upp till toppen
Annons: