Annons:
Etiketthälsa
Läst 1874 ggr
Liljekatten
6/2/11, 2:03 PM

Goda nyheter! :)

Idag fick jag mina provsvar från UC Davis. Det visade sig att både Sigge och Kakan är helt fria från PRA. Ellen är bärare tyvärr, men det är ju ingen fara om jag väljer rätt hane till henne.

Är så otroligt glad över att Sigge är fri eftersom flera av hans avkommor ska gå vidare i avel. Har ju själv en kull nu efter honom och Kakan och det är härligt att veta att de ungarna är helt fria då. {#emotions_dlg.smile}

Annons:
[lisme]
6/2/11, 2:09 PM
#1

Jeg kan tenke meg at du ble veldig lettet over resultatet av testene! Det er så deilig når man kan senke skuldrene og slippe å gå rundt å spekulere på hvilken PRA-status kattene har. Bruno har jo testet med negativt resultat, dermed kunne ikke Sigge være mer enn en bærer ;o)

Liljekatten
6/2/11, 2:33 PM
#2

#1 Nej, jag visste ju redan innan att han inte kunde ha dubbla anlag, men det känns skönt att veta att han är helt negativ. {#emotions_dlg.smile}

tuska
6/2/11, 3:55 PM
#3

  Förstår att det känns skönt att få pos. testsvar.

Attacks
6/2/11, 4:13 PM
#4

Det er bra,for da stiger antallet N/N også inne på pawpeds :-)

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

kalindas
6/2/11, 6:54 PM
#5

Jättebra! {#emotions_dlg.smile}

/Elisa

SE*Wishetens
6/2/11, 7:52 PM
#6

Grattis! Och, vad roligt att du går ut såhär "offentligt" med dina provsvar. Jag tycker det är något ingen behöver skämmas för, oavsett vad man får för svar (bärare, fri, sjuk). 

Sen hoppas jag att så många som möjligt skickar in sina resultat till Pawpeds också {#emotions_dlg.smile}

SE*Wishetens  - http://www.wishetens.se

Annons:
Liljekatten
6/2/11, 8:48 PM
#7

Jag tycker inte detta är nåt man ska "mörka". Ingen kan ju klandras för nåt man inte hade en aning om. Ifall man nu har haft drabbade djur menar jag. Jag har precis mailat in resultaten till Pawpeds också och det hoppas jag att flera gör. Kan vara mycket viktigt för framtida bruk.

SE*Wishetens
6/2/11, 8:53 PM
#8

#7 > Det är det jag också menar, självklart är det inget man ska mörka - och det är jättebra ju fler som går ut offentligt med sina resultat här eller på andra liknande forum. Pawpeds är också bra nu, när vi fortfarande inte har några öppna webbaserade stamböcker inom Sverak.

SE*Wishetens  - http://www.wishetens.se

SacredSouls
6/2/11, 9:28 PM
#9

Så bra Lotta.{#emotions_dlg.smile}

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

marieirene
6/2/11, 11:58 PM
#10

Grattis {#emotions_dlg.smile}

prodigy
6/3/11, 1:02 PM
#11

Så skönt!

Och måste säga att du är ett föredöme som testar dina katter och berättar här!{#emotions_dlg.smile}

Liljekatten
6/3/11, 5:04 PM
#12

#11 Tack! Glad  Jag vill föda upp friska, goa katter och förhoppningsvis även snygga till utställning. Prio ett är naturligtvis att de är friska och sunda. När nu detta med PRA har kommit i dager och det är så enkelt att testa och dessutom ganska billigt så tycker jag att det inte finns nåt att tveka på. Hade jag lika villigt gått ut med resultaten om alla varit bärare eller haft dubbla gener för PRA? Ja, det hade jag. Kan inte tänka mig att låtsas som ingenting och avla vidare på en drabbad katt och att avla på bärare är ju inte fel bara man väljer rätt hane och testar ungarna som går vidare i avel.

kalindas
6/3/11, 7:25 PM
#13

#12
Så rätt så! Glad

/Elisa

Annons:
[lisme]
6/3/11, 7:31 PM
#14

#12 Jeg er helt enig med deg! Hadde noen av kattene våre vært bærere eller hatt PRA ville jeg ha vært like åpen om det som jeg er om at våre katter så langt er N/N. Men ingen vet hvordan det vil være i framtiden….

sighni
8/21/12, 9:05 AM
#15

Jag tycker du har helt rätt Liljekatten! Det borde vara det viktigaste för alla uppfödare att föda upp sunda, friska individer och då måste alla vara ärliga!

Upp till toppen
Annons: