Annons:
Etikettkattprat
Läst 5149 ggr
batcat
2011-05-25 19:00

ModKat - för bra för att vara sann?

Hej, vad tror ni om denna?

Min man grymtar ALLTID om kattpottelukten (använder peewee nu), dessutom är ju peewee-lådan så yttepytteliten att katterna alltid krafsar ut bajset eller bajsr på sidan, vilket är jätteäckligt.

Så jag funderar på att återgå till dyr klumpbildande samt parfymerad kattsand, men med vanliga lådor (även med huv) kommer det ju så otroligt mycket sand utanför. Så - är ModKat svaret på min bön?

/Emma

Annons:
Rokkur
2011-05-25 19:03
#1

Sån har jag två stycken av! Kanonbra!!!! Köpte mina på http://www.cattio.com/ lär köpa fler nu :)

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Maxima06
2011-05-25 19:29
#2

Jag är ju peewee frälst och tipsar om att de har en ny låda påväg ut i butik med huv.

Beige
2011-05-25 19:32
#3

Åh så den är bra alltså :)

Jag har varit sugen på en sådan, en kattlåda som är riktigt snygg och förhoppningsvis minskar sandandet av lägenheten också.

Fast den kostar ju några kronor så jag visste inte riktigt om den var värd sitt pris. Tyckte att den såg lite liten ut för en lång oriental att hoppa ner och kringla ihop sig i.

batcat
2011-05-25 20:03
#4

Vad bra att du tycker den är bra, Rokkur! Kände att nu måste jag göra något, för jag står inte ut med makens gnäll! Hur är det med sand utanför, slipper man det? Man borde ju få slippa utkrafsad sand i allafall. Vissa dagar var det ju som om det hade gått fram en sandstorm i badrummet, när katterna njutningsfullt krafsar djupt och länge…

#2 Jag vet att de ska lansera en ny huvlåda, men jag hittar ingen återförsäljare som tagit in den ännu. Och den kommer ju kosta ganska mycket, med tanke på hur mycket de enkla lådorna kostar. Kan jag då istället kunna använda en sand-låda som inte sandar ner blir jag överlycklig (slipper den där gräsliga bajslukten - luktar ju som om en människa bajsat på golvet).

#3 Den finns för 1000 kr på några ställen. Det är iofs väldigt mycket pengar också, men bra mycket mindre än "ordinarie" pris.

origirl
2011-05-26 01:29
#5

Sånn ska jag ochså ha!!

Rokkur
2011-05-26 07:54
#6

Blir inte mycket spill alls, är ju som ett slags tak på den, och det har små hål över hela så det mesta av sanden hamnar där eller trillar tillbaka i kattlådan igen :)

Och mina katter har inga problem med att få plats i den, är en ganska så rejäl kattlåda!Glad

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Annons:
batcat
2011-05-29 21:27
#7

Nu är en turkos Modkat inköpt och preparerad med EverClean som doftar ceder. Katterna har inte fattat att de får kissa i den ännu, men snart kan jag nog förhoppningsvis berätta mitt omdöme om den…

batcat
2011-08-10 17:57
#8

Hej allihopa!

Har nu haft min modcat ett bra tag, och den ena katten fattar galoppen. Men den andra katten står uppepå gallret och siktar ner i hålet, vilket medför en del saker utanför lådan när han inte prickar rätt.

Jag har provat att ta bort gallret ett tag, och det funkar jättebra. Men det kommer en hel del sand utanför då. Jag har provat att ha lampan på i rummet där lådan står när gallret är på, med böandat resultat. Nu har jag tagit bort gallret igen, för jag är så innerligt trött på kattbajs på golvet. Men det är ju inte så det var tänkt.

Har ni några tips eller idéer?

kalindas
2011-08-10 19:15
#9

Har inte prövat Modcat med använder kattsanden Ökoplus och den luktar ingenting! Är klumpbildande med går att spola ner i toaletten eller lägga på komposten så den löses upp i vätska.
Tre påsar som den i länken varar i två månader till mina fem katter.

/Elisa

Rokkur
2011-08-11 08:07
#10

#8 Vad konstigt, mina fattade med en gång, men kanske den inte gillar att gå ner i lådan när gallret är på?

#9 Den kattsanden har jag med använt, kanonbra!

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Upp till toppen
Annons: