Annons:
Etikettfoder
Läst 2316 ggr
Liljekatten
12/11/07, 3:12 PM

Godaste maten/godiset?

Vad ge ni era katter om de ska få något alldeles speciellt gott?

Ska katterna här hemma få extra god mat så får de Hills a/d som är otroligt populärt även hos de kräsna. Tonfisk i vatten är också mums liksom kokt kyckling.

Favoritgodiset här hemma är utan tvekan Vitakrafts Catstick mini. De är verkligen galna i dem allihop. Whiskas Temptations med lax är också en stor favorit.

Vad gillar era katter allra mest? Nya tips är ju alltid välkomna!

Annons:
hecajon
12/11/07, 3:33 PM
#1

Ostbågar slår allt, men det kan ju knappast räknas som så nyttigt godis. Nyttigare godis är Nutro adult chicken och Hills adult chicken och makrill i tomatsås, det slinker ner även för kräsmagade Moa med god aptit och lycka i ögonen. Maja (som jag kallar min lilla Labrador) äter tom knäckebröd som godis!! / Helena

Attacks
12/11/07, 3:39 PM
#2

Noe kjempegodt,ja da får dem enten kokt fisk eller stekt kalkun.(Julaften og nyttårsaften).Da er det ikke snakk om en liten smakebit. Nyttårsaften blir det stor kalkun,nettopp for at kattene også skal få masse. Det er noe kresne Felix også elsker,så slipper han den kjedelige fiskepuddingen han elsker akkurat de dagene.

Ellers er ikke mine så kresne,dem sier gjerne ja takk til hva som helst,enten det er kattemat eller kattesnack,eller hva som befinner seg innenfor kjøleskapet. Alt smaker bedre stjelt syns dem Cool

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

dumuzi
12/11/07, 3:51 PM
#3

Här hemma står också ostbågar högt på önskelistan, liksom chips (speciellt pringels), glass, filmjölk, kokt fisk, räkor, makrill, skinka, kyckling och pizzakanter. Men eftersom allt det inte är så nyttigt för små kattmagar får de Whiskas temptaition och greenis, och det funkar också. Katterna saknar kattkyssarna (såna små kolor med fisksmak) som fanns förut, de var väldigt popis. Luktade dock vidrigt så jag saknar dem inte så mycket.

Sen har ju var och en av dem sina små speciella böjelser. Augusta är fullkomligt tokig i kaffe, helst hela kaffebönor! (självklart låter jag hennne inte äta det) men så fort jag dricker en kopp så är hon där och försöker lapa i sig. Edda älskar honungsmelon och som äkta chokladoriental så är Rufus galen i just choklad. Jag får smussla ordentligt när jag är chokladsugen, så att han inte ska lyckas knycka en bit. Rufus tycker också att nötter av alla det slag är väldigt intressat.

[hakkapelitta]
12/11/07, 4:09 PM
#4

sheeba kycklingbröst!!
och så allt, som vi 'vuxna' äter Fundersam

min gammelpojke är väldigt förtjust i frukt ^^

Helenaf76
12/11/07, 6:14 PM
#5

Mister fullkomligt älskar rökt skinka. Mister skulle kunna döda för rökt skinka. Aragorns favorit är ostbågar :-)

[hakkapelitta]
12/11/07, 7:33 PM
#6

jag kom på det, nu när nån nämnde ostkrokar, mammas siames Frida tycker om att slicka i sig lite ölskum och äta en och annan ostkrok i tv-soffan på helgerna Cool

Annons:
SacredSouls
12/11/07, 9:56 PM
#7

Favoritten her er nok Sheba med kylling.Den bittelille gule runde boksen.

Men ellers så elsker de kyllingfilet,tunfisk i vann,kjøtt av alle slag og spesielt koteletter.Tassen er helt vill etter Taffelsticks.(sånne lange tynne potetchips)Bare han hører meg åpne en pose kommer han løpende. Da sitter han pent og gir labb..hehe søte gutten.

Han har også arvet pappan sin ekstreme fasinasjon av slike bråkete plastposer man har grønnsaker i..hahaha jeg vet ikke hvor mange ganger han har drept både champinjonger/løk/frukt osv pga at min kjære har glemt posen på kjøkkenbenken. Räcka ut tungan

Noen andre som har slike plastpose fantaster?

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

paivi
12/11/07, 11:28 PM
#8

Sheba kyckling här oxå Glad och tunafisk i alla form!

Bägge katter älskar mat jag lagar för mig själv, men får bara slicka mina bestikk - hundarna putsar tallrikar…

acas
12/12/07, 12:49 AM
#9

Som "NY" ägd av Oriental blir jag alldeles fascinerad av att hon äter ALLT, är hungrig hela tiden och har ingen urskiljning av vad hon äter. Lussebullar, pepparkakor, allt som man själv äter. Men favoriten är nog kycklingvingar, då blir hon en TIGER… Om man jämför med Rexarna som inte äter nåt utöver sin RC eller Hills-mat, dom e ju så kinkiga med maten ibland. Men den lilla Tigern har triggat igång några av dem med kycklingvingarna iallafall.

Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödanOskyldig

www.rexicat.com

 

hoffens
12/12/07, 2:10 AM
#10

Mina katter älskar all mat, bara de kan få stjäla denSkrattande

Canoodles
12/12/07, 7:21 AM
#11

Kokt fisk är mums! Då sitter hela ligan runt micon och SKRIKER tills det är klart!!! Kan tipsa om Euroshoppers billiga filéer. 14 kr/paketet.

Rå strömming och räkor är också poppis.

Bland de lite konstigare idéerna har vi Doyans passion för skum-godis och Dazys för gröna ärtor ;-) Popcorn är det flera som gillar och givetvis ostbågar!!

Köper aldrig sheba och liknande utan hellre en riktig köttbit, kyckling eller fisk.

Brukar också försöka snika till mig provpåsar av olika foder som de får som godis, mina katter kan nämligen inte läsa och ropar jag -GOOOODIS så är det godis!!!

Nilla
12/12/07, 9:17 AM
#12

Min Bassia älskar kokt ägg. Hon känner direkt om det blir ägg på frukostbordet och vädrar med sin lilla rara nos. Då får hon äggula på fat med guldkant! Vitan är hon inte intresserad av. De andra katterna kan inte alls förstå hennes begär efter ägg…

Glöms det mat i stekpannan är lilla Mathilda där och hämtar korv. Står det en kastrull med pasta, tar hon den stora träsleven och drar iväg med. Ja, jag kan ju inte bli arg på en så underbar liten loppa utan låter henne hållas och fnissar i smyg!!!

Min Ocicat gillar skinka, räkor och leverpastej och springer morrande in med sitt byte under fåtöljen, ofta sonens kvarglömda frukostmacka. Husets herre Gucci föredrar vindruvor och päron…

Och vatten…även om Matte byter vatten i kattskålen 2 ggr/dag, är det allra godast att lapa kallt tévatten ur kastrullen på spisen.

Ur vasken hämtas också en och annan godbit i form av kidneybeans…en bit kött från människornas köttsoppa…en liten liten bit korv som sonen kasserat…

Det gäller att hålla rent när man har katt, så att dylika stölder undviks. Det blir ju så slabbigt på golvet…Skrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Liljekatten
12/12/07, 11:30 PM
#13

#3 & #6 Kaffe och öldrickande katter? Av nån anledning blir jag inte förvånad. Skrattande

#7 Spinoza, en exothona som tyvärr inte lever nu, var galen i plastpåsar. Hon kunde sitta och slicka på dem hur länge som helst. Bet aldrig i dem, bara slickade.

#9 Ger du kycklingvingarna råa? Tingeling är den enda som äter råa vingar här hemma och hon gnager dem helt rena från kött och lämnar benen.

#11 Jag brukar också köpa Euroshoppers Allaska pollock och koka och det är mycket uppskattat.

Annons:
paivi
12/12/07, 11:41 PM
#14

^ Mina äter hela kycklingvingar, båda ben och kött. Råa förståss. Men det är bara mat, ingentin att schlossas om ;)

acas
12/13/07, 12:31 AM
#15

#13# jajamen, råa vingar ska det vara…

Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödanOskyldig

www.rexicat.com

 

Dizcord
12/13/07, 11:38 AM
#16

Min siames äter allt han får tag i. Han brukar trycka i sig saker jag tappar utan att ens lukta på dem först ibland. Så det är lätt att ge honom piller.. Men han har också tuggat i sig en bit lök en gång, mindre lämpligt. Jag ger gärna honom kycklingvingar, för det tar så lång tid att äta.

Min oriental däremot tycker bara om greenies godis. Och alla typer av blötmat som inte är i pateform. Tydligen är det tråkigare än att äta än bitar..

MicaelWendell
12/13/07, 11:42 AM
#17

#15 Min Chama gillar också kyckling vingar. Eller egentligen hela kycklingen, ben brosk och allt. Det morras och tuggas galet mycket. Men vi kokar den innan… mest før att få bort onødiga bakterier før jag har inte værldens størsta tilltro till hønsindustrin.

En fråga bara. Jag har en væn som påstår att det kan vara farligt før katter att æta benen i kyckling och flæsk. Benen kan visst sætta sig som nålar i både hals och mage. Ær det ngt som ni också funderar øver.

Kokt pasta ær visst också så gott så det stjæls hela tiden så fort møjlighet ges….

[hakkapelitta]
12/13/07, 2:44 PM
#18

#17 Det gäller tillagade ben, de blir torra och spröda av tillagningen och då kan de splittras och bli vassa. Råa ben är helt okej, både på kyckling och fläsk :)

ChatNoir
12/14/07, 12:04 AM
#19

Tetris ÄLSKAR Tartex (vegetabilisk pastej) men bangar inte på gröna ärtor, majs, sparris, skinka, nature's best Chicken 'n' fibre, kycklingfilé, all blötmat jag provat, whiskas kitbits, kattmyntadrops… han är att matvrak!

Aria är ganska svårmutad, men hon gillar avokado och skinka, blötmat. kattmyntadrops, även Pussis catsticks kan gå ner.

Osis är den största torrfoderssuckern och är inte alls lika förtjust i blötmat som de andra, han tycker att RC Siamese är det godaste som finns (bara för att han äter Kitten). Han gillar också Kitbits, Nature's best, Schnurries, RC Exigent, RC Hair 'n' Skin, James Wellbeloved. Idag smakade han på risnudlar och det var roligt att äta. Självklart är han med och slåss om skinkan vid utdelning. Skrattande

paivi
12/14/07, 11:55 AM
#20

^ *shock* Avokado?!

*knock-knock*

Tokiga katter vi har Räcka ut tungan 

Hjärta är poppis också här hos oss, båda gris- och nöt-. Det glömde jag nämna :) Borde testa kycklinghjärta någon gång, det är bara lite svårt att få tag i!

Annons:
MicaelWendell
12/14/07, 12:33 PM
#21

#18. Åh ja. Det låter ju rimligt! Tack.

Liljekatten
12/16/07, 7:42 PM
#22

Absolut godaste kattungematen här hemma är kokt grishjärta. I vår ICA-butik kan man köpa fryst hjärta och detta kokte jag till kattungarna igår. Skar det sedan i små bitar och kattungarna blev som galna! Det finns flera olika maträtter som de älskar, men inget som detta. De kan inte ens äta ur samma skål när detta serveras för de morrar och slår efter varandra då. Man kan inte låta bli att skratta när man ser den. De tror att de är jättefarliga och nåde den som kommer nära och försöker sno deras mat. Morr…..

ChatNoir
12/18/07, 2:54 AM
#23

# 20 Haha, japp! Senast idag slickade hon i sig! Det ska dock vara mosad från fingret, inte på tallik i bitar!

mylicharlie
3/11/12, 8:42 PM
#24

Bozita kitten och steralised blir det när det gäller blötmat. Högt köttinnehåll och har hört att det är ett bra blötfoder. När det kommer till godis äter vår stora katt nästan uteslutande mjölklinser och vår lilla är helt galen i torkad kyckling (hela 100 % kyckling utan tillsatser och konserveringsmedel) som jag köpte på djuraffären! Det blev en riktigt hit och sen är det rätt segt så tänderna får arbeta lite extra!

yve2
3/11/12, 11:09 PM
#25

Mina får som godis
Royal Canin Dental
Brit care Let's Bite 100% naturligt köttgodis
Bilanx beefstix

Annars är det bästa de vet samma mat som vi äter så liten smakbit brukar de få. Jag har ju en som är tokig i broccoli & brysselkål, Kitty älskar kallt kaffe och bullar så hon brukar få smaka lite, gillar inte riktigt att de får sånt med socker i och kaffe är nog inte så nyttigt heller för den delen

It's a cat's world… adjust! :)

BARFmycat
3/12/12, 9:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Torkade djurdelar får mina som godis, brukade alltid ha något grisöra liggandes framme förut.

Favoriten är torkad vom och torkad lunga (det sistnämnda gillar inte matte och husse så mycket däremot för det luktar f-n!)

Ernst med en bit torkad vom;

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Upp till toppen
Annons: