Annons:
Etikettfoder
Läst 1553 ggr
Liljekatten
2008-02-21 14:30

Royal Canin Sterilised 37

Är det någon här som ger sina katter RC Sterilised 37? Jag köpte en säck för ett par veckor sedan och nu sedan några dagar tillbaka så har flera av våra katter kräkts. Jag kan ju inte med säkerhet säga att det beror på fodret, men jag misstänker det.

Har någon några erfarenheter av detta foder?

Annons:
HeidiK
2008-02-21 14:58
#1

Her kaster de opp av egentlig de fleste typer RC, så jeg holder meg helt unna det.

 Eneste jeg bruker fra RC, er Babycat og noe Kitten.

Wikrita
2008-02-21 18:32
#2

Jeg har samme erfaring som deg, Liljekatten, ga kattene noe sterilized 37 som vi vant på utstilling, og de kaster opp overalt.

Selv om jeg blander med Hills, kaster de opp.

 Det er et ubrukelig for - iallefall på mine katter.

cleo
2008-02-22 00:53
#3

De flesta av mina katter kräks av Royals foder.. alla utom babycat vilket de tål fint.

O-bos
2008-02-22 20:51
#4

Mina 3 orientaler har ätit RC Siames sedan den kom ut för några år sedan. Gillar de stora bitarna. Ibland händer det att de får någon annan sort av RC och det går också bra. F n äter de Sterilised 37 - inga problem med några magar. 

Hills, däremot, klarar inte min ena katt.

/Mia

mylicharlie
2012-03-11 20:25
#5

Jag kör Steralised 37 till mina katter och de gillar fodret. Men nu har jag kollat runt och läst på om olika typer av foder. Har nu insett att det är dags att byta till något bättre än RC som tydligen är ett ganska kasst foder för katter. Prova något av de spannmålsfria? Orijen tillexempel.

BARFmycat
2012-03-11 20:56
#6

Det är inte så konstigt att katterna kräks av lightfoder, eller för den delen allt foder som är allt annat än kattungemat, eftersom spannmålshalten är skyhög i dem.

Spannmål som är en vegetabilie med högt fiberinnehåll ger samma signal till kattens matsnältningssystem som när den äter kattgräs (vegetabilier + fibrer = spy).

Katter behöver aldrig något särskilt foder för sitt livsstadium (kattunge, ungkatt, fertil/kastrat, dräktig/digivande, senior osv..) så länge den är frisk.

Konsten att hålla katten i bra hull är att inte ge mer foder än vad den gör av med, alltså balansera kaloriintag med kaloriförlust.
Det är bättre att köpa ett högkvalitativt foder med bra näringsinnehåll och ge mindre av det, än att köpa ett lightfoder och ge mer av det.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Annons:
Upp till toppen
Annons: