Annons:
Etikettminneslund
Läst 3238 ggr
Anderssonskan
2008-08-14 20:15

R.I.P älskade Frippe

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som många härinne på forumet vet så har våran kära Frippe dragits med magproblem sedan han var liten. Med goda råd från både vetrinärer och goa medlemmar härinne och en stöttande uppfödare, så har vi gjort vårt bästa under lång tid, sedan förra våren så har vi försökt.

Vi har tagit det svåra beslutet att avsluta Frippes lidande.

Med sorg i hjärtat så åkte vi till Norsholmsdjursjukhus i måndags, där Frippe stilla somnade in i min famn.

På kvällen åkte vi till stugan med en kartong fylld med Frippes favoritleksaker, en liten filt som min dotter gjort och en tuss päls från Frippe. Svärfar hade täljt ett fint kors och min son lade fina stenar på gropen. Min dotter sjöng Den blomster tid nu kommer och vi sa farväl.

Hoppas jag aldrig mera behöver ta ett sådant beslut igen, för det var hemskt.

Farväl kära Frippe du kommeralltid finnas i våra minnen.

Annons:
tuska
2008-08-14 20:27
#1

Gråter  Mina tårar rinner såGråter

Anderssonskan
2008-08-14 20:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Frippes minnesplats i sommarstugan.

tuska
2008-08-14 20:42
#3

Gråter   OJ så jobbigt sånt där är.   Men vi djurägare måste vara starka och ta sånna vettiga beslut.

Labolinas
2008-08-14 21:00
#4

Ucsh vad tråkigt men jag förstår dig och tycker att ni har kämpat på väl och gjort allt i er makt, tycker även att ni tagit ett klokt beslut fast om det känns svårt.

Många styrke kramar från oss i skåne.

Anderssonskan
2008-08-14 21:26
#5

#4 Tack du anar inte vad det värmer, kände mig så hemsk när jag satt där med honom, tårarna sprutade. På kvällen sedan precis innan vi hade vår minnesstund så halkade jag illa. Det kändes som mitt "straff" för jag varit så elak. Har inte kunnat gå på flera dagar ordentligt.

Nonimonos
2008-08-14 21:30
#6

Jag känner med dig.

Annons:
Helenaf76
2008-08-14 21:32
#7

Vad tråkigt för er! Ett svårt beslut att ta men man måste sätta sig själv åt sidan för sina djur. Ni gjorde allt ni kunde för honom.

Varma tröstekramar!

Avions
2008-08-14 21:33
#8

Beklagar er stora sorg och förlust.

Men tänk på att det är ett privilegium vi har att kunna hjälpa våra djur på detta sätt. Du har absolut inte varit elak men jag förstår hur du känner det. Det är alltid ett jobbigt och svårt beslut även om det är det bästa.

Många kramar från oss.

paivi
2008-08-14 21:39
#9

Kram!

Nilla
2008-08-14 21:47
#10

Beklagar sorgen. Jag har också mist katter i förtid och vet hur tungt det är. Ni har ordnat det väldigt fint för honom. Det har känts viktigt också för mig att ordna fin gravplats åt mina älskade katter. Det är en del av sorgearbetet. Gråter

Styrkekram från Nilla

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Labolinas
2008-08-14 23:01
#11

#5 Jag förstår precis vad du menar. Jag känne mig precis likadan när jag fick ta bort min hona som led av samma sak för någon månad sedan. Jag känne mig grym och elak trots alla sa att det var det bästa för henne men det spelade ingen roll hur många gånger jag fick höra detta det kännes ändå hemskt. Kommer ihåg när jag var på en utställning någon vecka efter och såg en hona som var jätte lik min tjej hos domaren jag gick assistent hos och tårarna bara sprutade dock kunne jag gå undan så att jag slapp stå där och "böla" inför publiken som satt och lysnade på bedömnigen. Sorgen kommer att avta det lovar jag, det kommer att kännas hemskt ett tag men ni kommer över det, och ni kommer aldrig att glöma bort er lille prins utan minnas de fina stunderna ni hade tillsammans precis som jag mins de finna stunderna jag hade med min tokfia.

Hoppas ni mår bättre snart och kan tänka tillbaka på er prins med glädje och glöm framför allt inte bort att er beslut gjorde ni av kärlek till honom vilket var det rätta beslutet.

Anderssonskan
2008-08-14 23:13
#12

Tack alla! Nu gråter jag IGEN, kram på er.

Mmm svårt svårt, och att man har den där makten  är läskigt, och det finns ju inga facit där det står "Rätt svar".

Stackars Castor är så frågande till vad som hänt, han letar inte men han vill prata heela tiden med mig. Han ser moloken ut och ska gärna bli buren och snacka, kolla läget med mig. Sådan tur att jag inte börjar plugga förän nästa vecka.

Cosmos verkar inte förstå att Frippe är borta, han har bara lagt sin energi på Castor i stället, som gör sina tappra försök att leka då o då, Cosmos är nog bra för Castor, envis och låter honom inte gå ner sig för mycket.

ossilian
2008-08-14 23:25
#13

Usch och fy, så kom den dagen då. Så fantastiskt fint ni har ordnat det för Frippe. Eller egentligen minnet av honom som ni nu kan vårda ömt.

Frippe, han skuttar nu omkring på en äng full av fladdrande citronfjärilar och evigt blommande blommor. Ser er kanske och förnimmer doften av era trygga smekande händer.

Kramar dig och din familj i tanken

Annons:
ramithi
2008-08-14 23:46
#14

Uff jeg tenker på deg. Når jeg leser slike ting så tenker jeg på vår hund og 3 av våre katter som vi måtte reise den lange veien med. Jeg kom på et dikt som jeg fikk fra en kjenning av meg. Synes det passer i en slik sak som dette. Jeg fikk så lyst til å gi deg dette.

The Rainbow Bridge

Just this side of heaven is a place called the Rainbow Bridge. When an animal dies that has been especially close to someone here, that pet goes to the Rainbow Bridge.
There are meadows and hills for all of our special friends so they can run and play together. There is plenty of food, water and sunshine, and our friends are warm and comfortable.

All the animals who had been ill and old are restored to health and vigor; those who were hurt or maimed are made whole and strong again, just as we remember them in our dreams of days and times gone by. The animals are happy and content, except for one small thing; they each miss someone very special to them, who had to be left behind.

They all run and play together, but the day comes when one suddenly stops and looks into the distance. His bright eyes are intent; his eager body begins to quiver. Suddenly he begins to run from the group, flying over the green grass, his legs carying him faster and faster.

You have been spotted, and when you and your special friend finally meet, you cling together in joyous reunion, never to be parted again. The happy kisses rain upon your face; your hands again caress the beloved head, and you look once more into the trusting eyes of your pet, so long gone from your life but never absent from your heart.

Then you cross the Rainbow Bridge together…..

Author Unknown

zeldtrix
2008-08-15 00:13
#15

Tänker på er. Kramar härifrån också

Liljekatten
2008-08-15 00:40
#16

Åhhh, så sorgligt att ni fått ta farväl av er fina Frippe. Jag beklagar verkligen och förstår vilken sorg ni har. Det är otrolig vad en liten katt kan betyda för en och vilket tomrum de lämnar efter sig.

Rovardotters
2008-08-15 01:40
#17

Ni gjorde rätt även om det var svårt och är ännu svårare efteråt, ett djur ska inte behöva lida. Sorgen blir svår, jag känner med er. Gråter

Canoodles
2008-08-15 08:30
#18

Mitt varma deltagande i er stora sorg.

Det är alltid jobbigt att behöva säga adjö till en fyrbent vän och det blir ju ändå värre när det dessutom är en ung vän.

Många tröste- och styrkekramar

nelliots
2008-08-15 10:45
#19

kram

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

SacredSouls
2008-08-15 13:44
#20

Gråter  Stakkars dere.Nå renner mine tårer også.

 Uff jeg vet jo hvor vondt det er. Er ikke så lenge siden vi sa farvel til Lizzie og det var grusomt vondt.

Prøv å huske på at dere gjorde det rette valget. Jeg vet jo at det er vanskelig slik som du skriver også.Frippe har det godt han nå og det er det aller,aller viktigste.

Så nydelig dere hadde laget det til for han også.Veldig vakkert.

Stor trøste klem

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Annons:
[hakkapelitta]
2008-08-15 14:49
#21

Fick en stor klump i halsen av att läsa, och bävar inför den tid då det kanske blir dags att ta samma beslut om min älskade gubbsnubbe Nietzsche Gråter

ElisaCosmos
2008-08-15 15:05
#22

Tänker på er!!O önskar er all lycka!!Från oss här till Frippe R.I.P !!!!!Kyss

kalindas
2008-08-15 16:42
#23

Tårarna rinner här…Gråter
Vet att ni gjorde det rätta beslutet. Men det är alltid extra svårt att låta en ung katt somna in…
Skönt att Castor har Cosmos nu. Då blir inte saknaden lika stor för honom.

/Elisa

yahtzeecats
2008-08-15 17:03
#24

Så tråkigt… trots att ni gjort allt ni kan, och mentalt kanske varit förberedda på att denna stund kanske skulle komma, så är det alltid det mest fruktansvärda beslut som finns. Hoppas han har det bra där han är nu, och vad härligt att hans bror har fått hjälp att glömma av en liten batting!

Nilla
2008-08-15 18:55
#25

#19 Så otroligt vacker bild…

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Himmeltinden
2008-08-15 20:20
#26

Føler med deg..

MalinL
2008-08-15 22:51
#27

Så tråkigt, känner med er.

Annons:
Ratchaburi
2008-08-15 22:55
#28

Usch vad hemskt men jag är säker på att du gjorde det rätta.

Vilket fint minne ni har gjort av honom…

Canoodles
2008-08-16 00:04
#29

#8 Jag håller verkligen med om att det är ett privilegium att kunna hjälpa våra vänner när de har det svårt och det inte finns någon återvändo. Det är ett tungt beslut att ta men samtidigt är det faktiskt vår sista gåva till en älskad vän.

Jag skulle till och med vilja gå så långt som att säga - Är man inte beredd att ta det sista beslutet ska man inte ha djur. Det är vår skyldighet att se till att de inte lider en enda dag mer än nödvändigt om hoppet är ute.

Jag tycker att det ingår i avtalet mellan mig och mina djur. Jag ser till att de har ett bra liv och får ett värdigt slut och de ger mig sällskap, mys och sätter guldkant på tillvaron.

Anderssonskan
2008-08-16 00:23
#30

Era fina ord värmer och det känns sakta bättre o bättre.

Stackars Castor har gått o jamat o jammat i flera dagar, men i dag så har han tagit i ordentligt, han är nog riktigt ledsen och saknar sin bror.

Han snackar hela tiden med mig och ska gosa, tycker så synd om honom. Cosmos verkar inte fatta läget och skönt är det, han skingrar tankarna hos oss alla med sina kaxiga utsprång som är helt utan respekt. Älskar mina kissar Kyss

Canoodles
2008-08-16 21:11
#31

När sorgen är som värst känns det som om man aldrig ska bli glad igen men med en liten kattunge i huset kan jag tänka mig att det blir ett och annat leende och skratt trots allt!!!

chamytas
2008-08-16 23:26
#32

Jag vet att ni kämpat länge och tagit ett svårt beslut. Ni har vårt stöd och förståelse i det svåra ni upplevt. Vi tänker på er och lider, stackars lilla Cosmos, det skär i hjärtat när jag läser om hans saknad. Gråter

Tag hand om er.

Kramar

MijmuPix
2008-08-16 23:31
#33

Så ledsamt att läsa! Gråter Många styrkekramar till er!

chamytas
2008-08-17 22:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Nu blev det visst fel….Castor menade jag Foten i munnen

En liten bild på killarna innan de flyttade.

Annons:
Anderssonskan
2008-08-18 00:45
#35

Tack allihopa!

Castor jamar o jamar och har inte ro i kroppen, men tycker att det blir lite bättre för var dag som går.

Ångesten blev lite mindre tack vare ert stöd , skönt.

Nu tar vi nya tag här hemma, lägger det ledsna på hyllan och minns det roliga i stället.

Kram på er!

ossilian
2008-08-19 00:07
#36

Hur är det med Castor idag? Är han lite lugnare i själen?

Anderssonskan
2008-08-19 01:09
#37

#36    Jorå det knallar på

Castor är himla avis och lägger sig gärna i knä före Cosmos, o ligger lilleman där så tjurar han i hop o går till min man i stället!

Han har jamat något förskräckligt, bla innan toabesök, kollar vart jag är och lagar man mat så gapar han som sjutton, inget av detta har han gjort så mycket förut, så han tar sig ton, men börjar lugna ner sig.

Så det går sakta framåt, men jag lider så med honom, han är nere och han saknar sin bror. Men ser en ljusning, och tur att han söker sig till os o snackar i ställer för att kanske ligga själv o vara ledsen.

Sådan tur att jag varit ledig nu!

Tack för att ni stöttar åter igen ni är alla så goa.

Upp till toppen
Annons: