Annons:
Etikettminneslund
Läst 1571 ggr
nelliots
2008-10-21 22:28

Till minne av Mini

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Trots att det är 2-3 år sedan nu så skaver det fortfarande i hjärtat… Mini var Yindees bebis. När hon föddes vägde hon bara ynka 54 gram. Trots det var det massor med liv i henne.

Tyvärr visste inte mamma Yindee vad hon skulle ta sig till med den lilla. Instinkten ATT ta hand om henne fanns men inte HUR.

Jag kämpade med Mini i tre dygn. På tredje dygnet gjorde flyttade Yin bebisen och jag var så glad för jag trodde att det började trilla rätt i skallen på henne. Sedan upptäckte jag att hon i sin förvirring lyft Mini i benet och att det hade blivit ett sår. Det gick necros i såret och trots veterinärbesök och snäll devonamma så gick det inte att rädda krypet.

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Annons:
kalindas
2008-10-21 22:59
#1

Visst är sådant jobbigt.Gråter
Hade ju själv problem med Smillas sista kull och lilla vackra Caramel och hennes syskon…Gråter

/Elisa

Nilla
2008-10-21 23:10
#2

Jag får tårar i ögonen av din lilla berättelse. Så hemskt med de som inte får leva, speciellt när man lagt ner hela sin själ för att hjälpa dem. Jag har ännu inte mist någon unge, men den tiden kommer väl den också. Så otroligt sorgligt.

Jag tänder ett ljus till hennes minne. Hon återföds nog i en annan kull. Håll ögonen öppna…

Nilla

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Fliris
2008-10-21 23:58
#3

Jeg kommer innom og titter på på søndagen ihvertfall. Gleder meg :) Og jeg har med en klassevenninne som skal overbevise kjærsten om en kat.iv-katt og en burmeser. Så alle! hjelp til! for vi vet jo at kat. iv katter er best Skrattande

Nilla
2008-10-22 10:12
#4

#3 Har du skrivit i fel tråd, Fliris? Skrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Fliris
2008-10-22 12:49
#5

hahah! Der var innlegget jeg ikke fant i går :P Litt mye å gjøre for tiden. fnis. Men det her er jo egentlig en trist tråd.

Oskyldig til mini.

Liljekatten
2008-10-22 13:32
#6

Visst är det otroligt tråkigt när man mister en liten. Även om man bara haft dem i ett fåtal dagar så gör det ont i hjärteroten när nån somnar in. Detta är baksidan av att vara uppfödare.

Annons:
SacredSouls
2008-10-23 00:37
#7

Så fine bilder av mamma og lille jenta Kyss

Gråter Ja det er kjempetrist når man mister de. Jeg husker godt hvordan jeg kjempet med han lille blåbæret til Lizzie.Det var tungt å miste han etter å kjempet så intenst døgnet rundt i tre dager.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Upp till toppen
Annons: