Annons:
Etikettminneslund
Läst 2026 ggr
Attacks
2008-12-18 14:25

En engel kom,en engel gikk.

Nå har følelsene blitt såpass bearbeidet at jeg føler meg klar for å ha en oppdatering om Design.

Han satt nesen sin over havet i august og flyttet til USA.
Der fikk han verdens beste hjem og ble elsket like høyt fra første stund.
Ble venner med de andre kattene veldig raskt,og sov alltid med sin nye matmor om natten.
Et par show reiste dem også på.
Han var jo 5 mnd da han reiste.
Store bamsen han var og tryggheten selv.Stress var et fremmed ord for Design.

Så en sen aften i slutten av oktober fikk jeg telefon fra USA.
Jeg rakk ikke å ta telefonen,så jeg stusset veldig.For vi mailet jo nesten daglig for oppdateringer begge veier. Hvorfor ringer dem.?
Men jeg ringte tilbake,og fikk snakke med Design sin eiers mamma.
"Vi har veldig dårlig nyheter,du skal få snakke med min datter,jeg skal vekke henne".

Morgenen hadde startet som helt vanlig.Dem stod opp,han fikk ost til frokost og siden fortsatte deres faste morgen rituale. Da var klokken 8 om morgenen.
Utover dagen gikk eier for å se til Design,for han hvilte gjerne ofte i sengen sin som han hadde fått med seg fra Norge.
Der fant hun Design med pustebesvær og noe slapp.
Hun fikk bare kastet seg i bilen og reiste av sted til dyrlegen.
Dem hadde sine bange anelser,men hun ville slett ikke tro på dem.
Så hun reiste så videre til en større klinikk,men dommen var klar.

Design ble knappe 8 mnd,nettopp på vei til å bli fertil.Snill mot alle mennesker og dyr,sånn var Design,elsket av alle og elsket alle like høyt tilbake.
Design led av tørr FIP. Der fantes ingenting som kunne redde han.

Fra et show i USA,og han hadde blitt veldig stor:

Meg og eier klarte ikke å snakke mer i telefonen,vi gråt ustoppelig begge to.
Min trøst er at jeg fikk ta del i hans 5 første friske måneder,og det er mine minner.
Eiers trøst er at det gikk så raskt,heldigvis,fra han ble syk til det var på tide å ta farvel.
Men så altfor altfor tidlig.

Dette er mitt første tilfelle med FIP,og jeg vet at FIP kan slå ned hvorsomhelst og nårsomhelst. Jeg skylder ikke på noen,og blir heller ikke beskyldt,takk og lov for det.

Det er ikke så veldig mange som har visst om dette,for det ble altfor tungt for meg å dele.
Men X var blandt fikk vite om det,og den beste trøst hun gav meg da,var å fortelle igjen om sine egene erfaringer. Den største og sunneste i kullet led samme skjebne,den minste gikk fri.
For jeg ble så redd for hans minste kull søster som var en tander og veldig liten pjuskete katt,tenk om det ville skje henne det samme.
Men hun var jeg å besøkte i sist uke,og hun har vokst seg stor og er frisk som en fisk.
Design kan ingen av oss få tilbake,enda hvor gjerne vi ville det begge to.
Men jeg håper hans søster Fashion kan være med å gi tomrommet etter sin kjære bror et håp for Design sin eier når hun etterhvert forhåpentligvis skal gå i avl.
Da skal en niese eller nevø få ta sin snille Onkel sin plass i det samme gode hjemmet han hadde.
Men vi har ihvertfall ingen hast.

Hvil i fred min vakreste Design.Du var altfor god kanskje for å kunne leve,men jeg er sikker på du er en av de snilleste 4bente engler som våker over oss nå.

FIP er jo både og,og den verste sykdom man kan oppleve,fordi det i tillegg er så mange fordommer mot den. Men Design var min store stolthet og ny eiers store kjærlighet.Vi hadde sånn et stort håp til han begge to. Jeg gledet meg sånn til han selv ble klar til å få bebiser,men sånn ble det jo ikke. .

Så jeg vil ihvertfall gi en stor takk til dere få som visste det her på forumet som har trøstet og støttet meg i alt det vonde. Det er veldig sårt og vondt enda,og det vil det alltid være hver gang en ser bilder av han. Det verste med sykdommen er at dem slår ned uten forvarsler. Design var den siste jeg hadde tenkt på skulle rammes av noe slikt.Store sunne katten som  i mine øyne ikke burde blitt den med størst sannsylighet skulle rammes.

Så jeg håper der kan komme en ny spirende kjærlighet for den snille ny-mamman  til Design,som hun får ha i mange mange år fremover. For han var så heldig å bli født i et godt hjem,for siden flytte til et et like godt. Og jeg er så glad i henne,hun er blitt en nær og god venn.

Nå er jeg også blitt en av dem som har FIP med i statistikken,det som før var kun noe man leste om og kanskje visste om andre hadde opplevd. Det føles også veldig uvirkelig.Vel hadde han bodd der i ca 3 mnd,men i hjertet mitt hadde han nettopp flyttet.

Nå håper jeg det ikke blir for mange fordommer rettet mot meg og eier.Men jeg følte det var på tide å fortelle hva som hadde skjedd, istedet for å unnvike spørsmål om senere oppdateringer. For om han bare hadde fremdeles levd,så hadde jeg med glede sendt oppdateringer og bilder i fleng.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

Annons:
Labolinas
2008-12-18 15:05
#1

Usch så tråkigt, tänker på er båda. Många kramar Maria

Rovardotters
2008-12-18 15:18
#2

Jag beklagar sorgen.Gråter FIP är ingenting man kan försvara sig emot, det bara slår ner rätt som det är och det kan drabba vem som helst av oss alla. Så väldigt tråkigt slut på hans liv.

(Om det nu fortfarande finns någon här som inte är påläst om vad FIP är, finns det information här.)

ramithi
2008-12-18 16:09
#3

Jeg føler med deg Veena.

MijmuPix
2008-12-18 16:12
#4

Å Veena vad sorgligt att höra! Gråter Stor tröstekram till dig!

Beige
2008-12-18 16:52
#5

Usch jag blev alldeles kall när jag läste rubriken och sedan såg att det var Design. Jag har ju inte träffat honom men han är en av de katter som har fastnat lite extra i mitt hjärta. Jag tycker att han var så vacker och med en stark utstrålning.

Så otroligt sorgligt att han inte fick leva kvar Gråter

Många tröstekramar till både dig och hans ägare;

Lillemor

SacredSouls
2008-12-18 17:01
#6

Gråter Det var så fryktelig trist at store,vakre Design ikke fikk leve. Jeg føler så med deg i dette her.

Når det gjelder FIP så synes jeg det er mye mindre fordommer nå mot dette enn det var bare da jeg startet. Den gangen var det noe man ikke snakket om som skulle ties ihjel.Den mest fryktede sykdommen og nesten "slutten på oppdrettet" om det skjedde en. Sånn er det gudskjelov ikke nå lenger. Nå er de fleste klar over hvor vanlig corona er og at det bare er et tidspørsmål før en selv opplever det.

Edit til meg selv: Synes innlegget mitt så så merkelig og kort ut nå når jeg leste detSkäms Det var ikke meningen. Jeg ville egentlig bare si at gudskjelov så er det blitt mye mer åpenhet rundt denne sykdommen. Noe som er veldig godt siden dette er en så trist sykdom å oppleve både for eier og oppdretter.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Annons:
bergbackens
2008-12-18 18:26
#7

Gråter Tänker på er Veena/Kram Annie

Helenaf76
2008-12-18 18:27
#8

Så oerhört tråkigt att höra! Vackra vackra Design!!

Tänker på er och skickar varma tröste kramar till er alla!

MalinL
2008-12-18 19:28
#9

Åh så ledsamt att höra! Design var en så väldigt fin katt! Jag känner med er.

HeidiK
2008-12-18 19:49
#10

Kjempetrist med Design - han var superflott både i sinn og skinn Gråter

oscarsine
2008-12-18 20:02
#11

Dette er bare trist, VeenaGråter Føler med deg, og vet hvordan du har det,-)

Stor klem fra Pernille.

hannele44
2008-12-18 20:06
#12

och VILKEN vacker katt …

kalindas
2008-12-18 20:28
#13

Så otroligt tråkigt!Gråter
Denna fantastiskt vackre katt!
Vet hur det är att både mista en katt i FIP och även hur jobbigt det är för kattungeköpare som mist sin katt i detsamma.

Kalindas Heike som dog i FIP, var precis som din Design, en lugn, cool och frisk katt. Han var 8 månader då han dog, precis fertil. Heike dog i våt FIP…

Här är ännu en länk om FIP

/Elisa

Annons:
hoffens
2008-12-18 20:46
#14

Mycket tråkigt att läsa att denna vackra katt är borta.Tänker på dej.

Avions
2008-12-18 20:59
#15

Nej! Inte fina Design!GråterMånga tröstkramar

Nilla
2008-12-18 22:33
#16

Sitter här med tårar i ögonen och känner starkt med dig. Här sitter jag ägnar mig åt bagateller som jultävlingar…

Det känns så otroligt tungt och tråkigt. Orden räcker inte till. Design var så underbart vacker, Veena.

Skickar en stor styrkekram till dig. Du har skrivit så fint om honom. Ibland kan det hjälpa att skriva av sig. Här vet du att du får stöd av oss alla.

Tänder ett ljus…

Nilla

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Denna kommentar har tagits bort.
SallyB
2008-12-18 22:43
#18

Så sorgligt :(

Jag har ju en liten räka på snart 6 månader som som visat sig ha höga titrar av coronavirus. Varje dag undrar jag om FIP ska bryta ut, eller om hon ska vara en i statistiken som klarar sig och förhoppningsvis kan göra sig av med viruset.

Quetta
2008-12-18 23:18
#19

Usch vad sorgligt! Gråter

[lisme]
2008-12-18 23:31
#20

Trist at sånt skjer, men det skaper jo heldigvis ingen sladder eller ondsinnede rykter lenger, slik som endel andre sykdommer gjør fortsatt i dag

Annons:
[hakkapelitta]
2008-12-19 10:32
#21

Det är så förfärligt orättvist :(((

Kramar till dig Veena

Nonimonos
2008-12-19 12:09
#22

Enormt tråkigt att höra att han drabbades utav detta jobbiga. Men det kan drabba vem som helst tyvärr.

Kramar till dig

Lina

kattguld
2008-12-19 12:41
#23

Nej, så ledsamt! Så vacker han var, Design.

Caroline22
2008-12-19 13:55
#24

Skjønner at dette er grusomt, men takk for åpenheten din!!

Attacks
2008-12-19 15:25
#25

Tusen takk for snille ord alle sammen. Design sin eier skal få vite at der finnes så mye omtanke og støtte. For der finnes et lass med fordommer over havet også når det gjelder FIP.

Det er sånn jeg alltid vil huske han, en gjennomsnill skøyer,som elsket is og frukt,og tillot seg alt:

 

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

Rithwa
2008-12-19 20:40
#26

vad ledsamt besked för dig, kramar till dig.

Anne-Lill
2008-12-20 02:14
#27

Dette var triste nyheter.Jeg har mest lyst til å gråte,han gikk rett inn i hjertet mitt da jeg var så heldig å få hilse på han.Jeg føler med deg,det er vanskelig å finne ord i sorgen.

Klem fra Anne-Lill

Annons:
hecajon
2008-12-20 03:40
#28

Massor med kramar till dig/ Helena

Liljekatten
2008-12-20 17:46
#29

Gud så sorgligt. Vackra Design…Gråter

EvelynKatt
2008-12-20 20:09
#30

Tonvis med kramar från oss här hemma! *kramar hårt*

Qetesh
2008-12-21 00:41
#31

Vad fruktansvärt sorgligt! Ibland är livet så orättvist! Gråter Massa tröstkramar från oss också!

Felicula
2008-12-21 10:16
#32

Oj vad jag gråter när jag läser såna här historier. Varför får inte alla katter leva länge?

Stor kram

/Anna

tuska
2008-12-21 10:40
#33

  En katt som man aldrig glömmer,    

    VARFÖRSkrikandes

Upp till toppen
Annons: