Annons:
Etikettfoder
Läst 6279 ggr
alltidsiames
2009-07-12 10:18

ta bort kattkiss

Läste på en sajt att i USA häller de bakpulver på kattkiss som kommit på fel ställe. Bakpulvret lämnas där för att suga upp allting och nästa dag  dammsuger man bort det. Nån som kan prova och se om det funkar?

Annons:
Rovardotters
2009-07-12 10:28
#1

Du kan ta potatismjöl istället, det fungerar väldigt bra. Man gör på samma sätt. Bakpulver har jag alldrig använt. Potatismjöl är väldigt bra att använda om man får kiss i sängar, soffor eller andra dynor. Men man ska hälla på det när det är blött och sedan dammsuga upp det när det har torkat.

Fliris
2009-07-12 14:24
#2

Faen at jeg ikke leste dette for to dager siden da Berlioz bestemte seg for å tisse på dyna igjen. Han har ikke gjort det på nesten to år, men nå følte han vel at det var passende. Jeg får enten prøve å vaske den på vaskeri (den er diger 220*240cm) eller kjøpe ny. Er det noen som vet om jeg burde ha noe i den når jeg vasker den på vaskeri? Jeg vasket den bare for hånd med grønnsåpe, men det hjalp jo ingenting.

:/

kalindas
2009-07-12 14:36
#3

Ätticka tar bort lukten bra. Dränkte min madrass i det och nu luktar den bara ätticka.

/Elisa

Rovardotters
2009-07-12 14:48
#4

#2 Du kan prova att blöta upp där han har kissat och hälla på potatismjöl och låta det torka, det skadar inte i vilket fall som helst, Potatismjöl lämnar ingen lukt i sig själv.

marinaw
2009-07-12 15:14
#5

Spraya på rikligt med Urine-Off och håll området fuktigt ett bra tag. Finns att köpa i välsorterade zoobutiker.

Fliris
2009-07-12 16:54
#6

Ja, jeg kan jo prøve å bløte opp igjen, men den tar så stor plass. Planen var å gjøre som sist det skjedde, vaske den i vaskemaskin på varskeri og så tørketrumle den. Men er det noen hjemmelagde triks e.l for å få bort lukten helt sikkert? Jeg vil ikke at den skal lukte eddik heller.

Annons:
Rovardotters
2009-07-12 17:22
#7

Blöt ner den med Piss Off (neutral) och häll på potatismjöl sen och låt torka, dammsug upp det när det är riktigt torrt.

[lisme]
2009-07-12 18:00
#8

Vi har funnet det ultimate luktfjerningsproduktet! Eller egentlig er det to produkter. Vi hadde et branntilløp her hjemme i oktober, og når vi så skulle vaske hele huset + alt av tekstiler fikk vi en væske som skulle tilsettes i skyllevannet/vaskevannet. Den væska er helt fantastisk! Ikke luktet det røyk av tekstilene lenger og kattetiss blir helt borte. Vi har brukt den på tekstiler som hannkattene har markert på og som kan vaskes. En runde i vaskemaskinen og så er lukta borte! For ting som ikke kan vaskes i maskin, har vi brukt noe som heter Bio Fresh kjøpt hos Polygon som er et renoveringsfirma. Bio Fresh inneholder bittesmå mikroorganismer som spiser enzymene i kattetisset/markeringen. Vi har prøvd alt av produkter i kjellerstua vår, men lukta ble ikke borte. Både Piss Off, Pist Væk, Bio Tex, Urine Off osv. Det ble litt bedre men ikke bra. Etter å ha spraya på Bio Fresh 2 ganger overalt i kjellerstua er lukta borte!

Nilla
2009-07-12 18:15
#9

Mina sovrumsgardiner går just nu i tvättmaskinen. Varje kväll när jag lagt mig för att läsa, har det luktat stroooongt herrkattkiss. Tog ett tag innan jag lyckades lokalisera vart det kom ifrån…usch.

Vår nya uppblåsbara gästmadrass är också nedpinkad och jag fick köpa en ny i fredags. Jysk hade då höjt priset från 350 kr till 499 kr. Men jag skulle få besök och var tvungen att köpa den. Mycket irriterande… Rynkar på näsan

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Attacks
2009-07-12 20:26
#10

Kraftig diare (valp) på hvitt teppe,og det var ikke snakk om en lite uhell. Da vasket jeg vekk så mye diare som mulig med zalo vann,og siden dynket jeg på med potetmel. All lukt og flekk forsvant,kan ikke se antydning på teppet en gang. Så det er også mitt sterkeste middel mot flekker.

Ellers har jeg brukt pisst væk også. Men nå har jeg ingen som gjør uhell i hus,så da slipper jeg dette.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

Upp till toppen
Annons: