Annons:
Etiketthumor
Läst 15984 ggr
nelliots
2010-01-27 13:00

Du vet att du har en oriental (lr siames) när...

…du vänder dig ytterst försiktigt (lr inte alls) i sängen för att inte störa katten som ligger under täcket, inkilad mellan dina ben.

…grannarna undrar varför de aldrig ser dig med babyn.

…du står ensam i köket och pratar med dig själv och någon plötsligt svarar dig från diskbänken.

Hade svårt att sova härom natten… Flört

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Annons:
Siameshona
2010-01-27 13:29
#1

…..När grannen undrar varför det springer på golvet hos dig. Du leker kull med dem.

……..När det jamar i trappan varje e.m. Därför att katterna vill springa ned & möta den som kommer hem sist.

…….När det dundrar i golvet om nätterna för det är race

……..När du bara behöver säga: ska vi leka? så det det fullt drag.

camil
2010-01-27 13:44
#2

Hahahaha Skrattande

cerwinvegas
2010-01-27 13:56
#3

….. flera skåpluckor/dörrar står öppna

…..Alva löper Skrattande

…..jag öppnar dörren & hela ligan väntar innanför & har ett leende på läpparna & blir så glada att just jag kom hem

…..Jesse var fertil

…..Fanny går runt med en liten mus & pratar samtidigt & vill leka apport

SacredSouls
2010-01-27 14:05
#4

Skrattande

..Når det er slutt på tiden å gå ensam på do.

..Når du må låse soveromsdøren hvis du har lyst til å ligge alene.

..Når ikke-kattemennesker ser rart på deg fordi du har en stor glassbolle med vann som "dekorasjon" stående på stuebordet.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

spexis22
2010-01-27 14:06
#5

…….eller när man är tvungen att lyfta bort dom från tangentbordet om och om igen

…….när man alltid har en katt innanför tröjan

Lejonhjarta
2010-01-27 14:15
#6

….när man bär runt på minst en katt för den inte vill vara på golvet för då skriker den.

….kan inte sitta ner får då har man minst en katt iknät.

Annons:
hecajon
2010-01-27 15:26
#7

…. när du aldrig ser hela datorskärmen och det du skriver är obegripligt för andra, dkjskctl (Självklart en Oriental som skrev det sista)

Missannas
2010-01-27 16:03
#8

…inte kan böja sig ner utan att få en katt på ryggen.

…eller när du hör högljudda protester om du stänger en dörr.

…när du har drabbats av "mus(kastar)arm" efter alla gånger du kastat leksaker åt din apporterande katt.

…när du aldrig kan öppna ett skåp, väska eller låda utan att den sekunden senare innehåller en katt.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Felicula
2010-01-27 18:34
#9

….. det ligger dödade garnmöss över hela hemmet

….. du alltid har publik när du ligger i badet

….. du är ständig domare i den nya OS-grenen 100 kvadratmeter möblerad yta med studs.

…. någon alltid lägger till en kraftfull hes stämma när du sjunger, tyvärr kan han inte orden, men har åtminstonde vett att sjunga "jääääääääää"

Rokkur
2010-01-27 19:10
#10

….när du vaknar mitt i natten av ett hest "mjäääääääääääääää" och en tass i ögat för att du ska lyfta på täcket.

….när du vaknar på morgonen och inser att du har ungefär 20 cm att sova på och resten av sängen (i mitt fall 160 cm) tas upp av en stor hög med katter( och även ibland två hundar varav en snarkar så det hörs i hela huset!)

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Lejdet
2010-01-27 20:04
#11

… när du sätter dig på nåt knöligt på matstolen och det sticker fram en något tillplattad katt som hoppade upp precis millisekunden innan du slog ner ditt arsle;-)

….när du aldrig får igen kylskåpsdörren utan att det råkar fastna en katt mellan

…när de som ringer hem till dig undrar om du har fått barn nyligen

…när grannarna undrar om din katt är en get eller katt?

…när du drömmer på natten att du har murats fast i ett betongfundament och vaknar och upptäcker att det bara var 5 katter som låg på din mage, bröstkorg, ansikte och näsa..

…när du aldrig får gå på toa eller duscha ensam längre

Nilla
2010-01-27 20:33
#12

…när fem katter går på led efter dig in i badrummet för att hålla dig sällskap när du ska göra ett stort A. Och du måste vänta med att stänga dörren tills alla har kommit in. "-Skynda er för böööööveln!!!" Skrattande

…när det sitter en katt ovanpå spisfläkten och övervakar stekningen av den färska laxen.

…när du ligger i badet med publik, bestående av två katter på tvättmaskinen, två katter på tå med nosen över badkarskanten, en katt på tvättstället och en på toan.

…när du har snytit dig och ska spola ner pappret. När det står minst en Siames eller en Oriental på tå och ser vad det är för roligt du tänker spola ner.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

kalindas
2010-01-27 20:47
#13

Skrattande

/Elisa

Annons:
SacredSouls
2010-01-27 21:16
#14

Hahaha jeg ler så jeg griner. Alt er bare så riktig!Skrattande

…Når du i halvsøvne drar dyna over hodet for å sove litt til men bråvåkner og skriker av smerte fordi noen lekte "stupe inn under dyna leken" og satt fast kloa inne i nesa di.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

hecajon
2010-01-27 21:47
#15

Man ju inte mer än att le med ett stor igenkännande och skratta samtidigt över alla dessa utmärkande beskrivelser över våran underbara rasSkrattandeCoolSkrikandesTungan uteOskyldig Tack för att de kom in i ens liv, vad vore det utan dem?

alltidsiames
2010-01-27 22:12
#16

När du vaknar av att någon klöser dig i rumpvecket (mellan skinkan och baksidan på låret)  när du ligger på sidan - för det kan ju finnas något gömt där…

Beige
2010-01-27 22:32
#17

Vilken underbar tråd, allting stämmer Skrattande

….när man släpar fötterna i golvet för att inte trampa på någon katt som tycker att (nattliga) promenader till badrummet kräver sällskap.

SacredSouls
2010-01-27 22:33
#18

#16  AUUUUUUU Skrattande

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kalindas
2010-01-27 23:01
#19

…när man får slänga bort minst 4 katter och en hund för att komma upp ur sängen eller soffan.

…när man snubblar över samma katter när det ringer i telefonen.

…när man blir jagad över hela huset för att en katt vill gosa.

…när man ligger i sängen och hör ett surt morrande under täcket för att man rör på sig! Ingen för störa "deras" nattsömn i "deras" säng!

/Elisa

hecajon
2010-01-27 23:02
#20

#17 Hur försiktig man än är så alltid är det någon framför fötterna som man råkar på utan mening när man själv tassar runt tyst i mörkret för att hitta toanFörvånadSkrattande

Annons:
hecajon
2010-01-27 23:05
#21

#19 Vadå egen säng, har du sånt?Flört

Nilla
2010-01-27 23:18
#22

…när det alltid sitter minst en katt i ditt knä, när du försöker äta middag. Katten spinner, kollar in vad du har på tallriken och följer varje tugga.

…när sonen säger; "-Isaac jag stryper dig…", när katten går kring matbordet och tar i som en baby. Ibland gör sista utandningen  tonen eeeeeeeeextra lång och då skrattar t o m sonen.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

kalindas
2010-01-27 23:19
#23

#21
Jag köpte den i alla fall..Glad

/Elisa

Rokkur
2010-01-27 23:40
#24

….när vännerna kommer ut från toan med katterna i släptåg och nervöst frågar om dom brukar råglo när man gör sina behov!Skrattande

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

HasseH
2010-01-28 00:39
#25

… när man hör ett konstigt ljud, kanske grannen som borrar? och upptäcker att det är en katt som vill åt den andras råtta…

… när barnen VET att det är ett monster under sängen. Ett brunt och hårigt som har vassa tänder och klor, och biter i barnfötter…

…när man öppnar ett köksskåp och det sitter en katt inuti…

Rokkur
2010-01-28 01:22
#26

"…när man öppnar ett köksskåp och det sitter en katt inuti…" Ha ha ha ha haSkrattande

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

cerwinvegas
2010-01-28 01:31
#27

……de är sura på en för att man har varit borta för länge & visar det också.

Annons:
hecajon
2010-01-28 01:38
#28

…… försöker bädda rent i sängen men den är upptagen av lek

http://www.youtube.com/watch?v=3kZnqceteI8

Helenaf76
2010-01-28 09:19
#29

Underbar tråd!! Skrattar så tårarna rinner! Det här behövde jag läsa idag TACK!! Skrattande

Underbara älskade omöjliga kissar! Gud vad jag älskar dem!

RedPoison
2010-01-28 10:35
#30

jag kan inte påstå att jag känner igen min katt i något påstående Rynkar på näsan

Kan det kanske bero på att hon är en Balines?

Liljekatten
2010-01-28 11:12
#31

Helt underbar tråd! Skrattande

…när blomkrukkontot stigit med mer än 3000%.

(Sigge slog precis ner en av mina finaste…..jädrans älskade odåga)

Siameshona
2010-01-28 11:17
#32

Så härligt att läsa. man undrar om alla träffat mina killar?? Här ser man att alla är lika tokiga & fulla av bus! Underbart!

batcat
2010-01-28 11:35
#33

… när kattrackarn gosar in sig på sidan av dig medan du gör sit-ups. Och blir förorättad när du byter position.

… när kattrackarn smiter mellan dina ben när du gör utfall, så du nästan snubblar när du byter ben.

(Har precis styrketränat hemma, och upplevt ovannämnda saker)

Zandrinos
2010-01-28 11:56
#34

….när fyra katter sitter och stirrar på garderobsdörren och man öppnar och innanför sitter den femte katten…..Skrattande

Annons:
alltidsiames
2010-01-28 12:58
#35

…när du tittar in på Siamesifokus flera gånger om dagen…

carinbrack
2010-01-28 13:00
#36

…när att går nerför en trappa är förenat med livsfara eftersom katten övar slalom med dina fötter som stolpar (heter det stolpar?, ja ni vet vad jag menar). Förresten gäller detta en siames men det verkar vara samma skrot och korn av tidigare inlägg att döma.

catlover32
2010-01-28 16:16
#37

Har ingen oriental men tycker det stämmer in på min rexSkrattande

carinbrack
2010-01-28 18:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

… när brödrosten är utsatt för inbrottsförsök…

ShowUserFile.aspx.jpg

Zandrinos
2010-01-28 20:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

…när alla ska trängas i samma dyna (denna gång hundens)

Lejdet
2010-01-28 20:35
#40

#31 jag fäster alla mina blomkrukor med dubbelhäftande tejp! Även adventsljusstakarna satt fast med sådant i julas, folk undrar varför det inte går att rubba sakerna jag har i mina fönster Flört

Engkullen
2010-01-28 21:50
#41

Har inte någon oriental (ännu) men väl tre underbara siameser och jag känner igen mig i allt! Jisses! Har skrattat så jag har ont i magen!!! Underbart att läsa.

Tack så mycket alla som skrivit!!!! :)

Annons:
Engkullen
2010-01-28 22:26
#42

… när du sitter i TV-soffan och mumsar apelsin och din katt vill ha hälften.

… när du går och duschar och hör hur de ropas efter dig, "Jag hör din röst, men kan inte se dig! Matte var tog du vägen!"

… när du duschat klart och möts av glada katter som väntar på dig på badrumsmattan, "Där är du ju matte!".

[lisme]
2010-01-28 22:36
#43

…… når du kommer hjem etter handleturen og finner hele huset dekorert med papirbiter i forskjellige størrelser - et resultat av at kattene har utført et vitenskapelig eksperiment i to deler. Del 1 "finn ut hvor mange meter papir det er på to doruller" Del to "finn ut hvor mange biter dere kan lage av alle metrene med papir og fordel dem over et størst mulig område"

…… Når du står opp om morgenen og gardinstengene bare henger fast i den ene siden

…… når du ligger i senga og nesten sover og hopper høyt av et smell i stua - kattene danser på tørkestativene

…… Når den nyvaska genseren du hang til tørk før du la deg ligger halvveis inne i en kattedo

…… Når hele den ene hylla er renska for bøker som ligger pent dandert utover hele gulvet

….. Når kattene løper som gale gjennom huset og bruker to og treseteren som velodrom

Avions
2010-01-29 00:19
#44

….när bara vissa tangenter funkar på tangentbordet

….när den enda som man får ett vettigt svar av är en katt

….när man har plastblommor i vissa fönster

….när man placerar blomkrukor hööögt upp eller de i fönstret har tejp under sig

….när man sitter och äter nåt gott plötsligt ser en tass komma sakta in från höger och snor godbiten just innan man fått in den i munnen

….när hunden får ha en katt näääära nääära sig

….när man får kolla extra i tvättmaskinen inna man startar den.

…när tvättställningen rasar för att fem katter ska "hjälpa till" att hänga tvätten

….när man just ska somna…den där sekunden innan man faller i koma och börjar försvinna plötsligt väcks av ett "MÄÄÄÄ"

….när man får titta upp på nåt ställe i huset där man aldrig trott att nån skulle ta sig och frågar: - Men lilla du, hur kom du upp dit?

chamytas
2010-01-30 12:58
#45

….när man upptäcker att pojken som säljer jultidningar, sitter vettskrämd och blickstilla för att tre katter har trängt ihop sig i hans knä.

….när man väcks av att allt på nattduksbordet puttas ner på golvet. Dags att vakna, matte.

…..när man alltid har ett glas vatten på golvet nedanför nattduksbordet.

….när man alltid har en katt på bröstet, framför boken som man tänker läsa, och man gladeligen läser med boken ovanför huvudet på sträckta armar.

….socialen knackar på dörren i tron att man misshandlar barn, men man har inga barn.

HasseH
2010-01-30 14:59
#46

#45 har det hänt? På riktigt?

chamytas
2010-01-30 18:16
#47

#46 Japp allt har hänt. Det med socialen har dock inte hänt hos mig, utan en vän till mig fick en gång påhälsningFörvånad

Det är vanligt att "kunder" som jag pratar i telefon med tror att jag har barn som skriker i bakgrunden.

HasseH
2010-01-30 20:27
#48

#46 hoppsan, var visst lite otydlig, det var det där med soc jag menade. Helt galet & typiskt sia/osh! Skrattande

Annons:
MijmuPix
2010-01-31 11:08
#49

Skrattande vilken rolig tråd!

HasseH
2010-02-01 23:59
#50

…när du blir biten HÅRT i knäet för tredje gången, för att du inte uppmärksammat tofflan som ligger levererad vid dina fötter av en apporterande katt.

AngelsCo
2010-02-02 00:40
#51

…när du klipper klorna på den ena katten, som låter som om man misshandlar den, och en annan katt biter en i knät för att man inte ger DEN katten all uppmärksamhet.

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

hecajon
2010-02-05 15:24
#52

…..när toan spolas men du är i ett annat rumFörvånad

Rokkur
2010-02-05 19:58
#53

När du vaknar av att du har en spinnande katt på armen som sover kind mot kind med dig(Simsen) =)Kyss

#52 :O hahaha

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

SacredSouls
2010-02-07 11:11
#54

…Eller når du våkner grytidlig på en søndag fordi en siameser leker race på dynen din Skrattande

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

alltidsiames
2010-02-07 11:22
#55

När du går upp för att stänga av alarmet på mobilen 05.45 och varje morgon möts av en siamesgosse som sitter där och väntar på en puss!

Annons:
carinbrack
2010-02-07 13:10
#56

när du har en liten vän i knäet dygnet runt, tom på toaletten; "vad gör du nu matte?"

Ninja
2010-02-11 18:40
#57

Känner igen mig så galet mycket Skrattande underbara kat 4!

Ninja
2010-02-12 01:53
#58

Kom på en sak jag med.

Du vet att du har en siames/oriental när katten bestämmer sovtiderna! Går man inte och lägger sig i tid blir det ett väldans tjat och gnat. ;-D Knät ska ockuperas och man absolut vägrar gå med på att bli flyttad på. Fungerar inte det lägger man sig på datormusen så matte inte kan surfa längre.

Ja.. god natt då!

[hakkapelitta]
2010-02-12 07:36
#59

När du varje kväll du ska sova upplever känslan av att ha katter överallt.

Mach1
2010-02-12 10:28
#60

….När någon annan än jag dammsuger….Vem kan det vara?

Nilla
2010-02-12 23:57
#61

…när du ligger och tittar på tv i soffan och drottningen kommer och kräver sin tron. Tronens läge är uppe på människan som ligger på sidan…precis mellan midja och armhåla. Människan måste sedan flytta på armen och lägga den bakom sig, för liggplatsen är inte stor där uppe. Kattens haka läggs sedan på människans axel.

Är det någon som känner igen den här liggplatsen och vet vad jag menar? ObestämdSkrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Juliette-
2010-02-13 03:15
#62

…när han hugger dig hårt i knä av kärlek

Annons:
Ninja
2010-02-13 06:24
#63

#61 känner igen precis! Den tronen intas även vid sovdags, under täcket.. oavsett hur obekvämt det kan verka, man SKA ligga så. Obestämd

alltidsiames
2010-02-13 10:56
#64

när du aldrig får äta mer än hälften av en Risifrutti själv.

Lejdet
2010-02-13 11:55
#65

#61 absolut! men jag brukar ha minst tre liggande på hela min sida :-)

Juliette-
2010-02-13 12:41
#66

#61 å rör du dig får man ett *Määäää* och arg blick översatt "ligg still kärring" Skrattande

hecajon
2010-02-13 13:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

….när bäddar och filtar mystiskt byter platsFörvånadSkrattande

http://www.youtube.com/watch?v=LCa-l6hc25A

berthagenn
2010-08-12 18:02
#68

Jisses sicken rolig tråd!!! Jag har skrattat gott idag!SkrattandeGlad

alltidsiames
2010-08-12 18:50
#69

När du försöker äta citron/lakritsglass från SIA och får fäkta bort katter.

Annons:
marysiam
2010-08-23 22:40
#70

moahahahaha helt underbart…

jag dööör av skratt!!!!!

Känner igen mkt av detta.. tex:

När soppåsen helt plötsligt går iväg av sig själv i hallen…

När jag snubblande försöker ta mig fram till telefonen , men hinner inte svara, då min hane försöker köra "gosning 100 meter"…

när jag ska lägga mig i "min" säng, får jag en sur blick och ,-ja ja, bara du ligger still!…

carinbrack
2010-08-23 23:18
#71

Jag tycker den här listan borde ligga på förstasidan jämnt, så att alla som skaffar sig en siames vet vad de ger sig in på :-)

alltidsiames
2010-08-24 10:09
#72

…när de kliver på faxen och trampar på återuppringningen för att det låter så roligt och blir varmt i maskinen…

berthagenn
2010-08-24 12:44
#73

#71 Jag håller med dig! Denna länk borde vara på första sidan alltid! Hi hi hi! Skrattande

Rokkur
2010-08-24 14:20
#74

När du vaknar av att katten( i mitt fall Cyan) sitter och stirrar på dig, ungefär 5 cm från ansikttet, och jamar menande och du i samma stund upptäcker att alla kattens leksaker ligger placerade runt huvudet på dig! Dags att apporteraTungan ute

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

kalindas
2010-08-24 14:27
#75

#74
Känner igen det där..Skrattande

/Elisa

berthagenn
2010-08-24 14:42
#76

Cool vaknar också med snören och lekaser i sängen. Hi hi, som jag känner igen mig. Jag skrattar så jag döööööör! Denna länk var den roligaste som jag läst. ha ha ha!SkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande

Annons:
berthagenn
2010-08-24 14:44
#77

När man måste låsa in sig i köket för att avklara vikigt pappersarbete, och jag stänger mina siameser ute. De jamar och bräker högljutt av missnöje. Jag öppnar dörren pga bräkandet. Stoppar ner pappersarbetet och försöker göra (smygaCool) detta när det sover som djupast.Skrattande

berthagenn
2010-08-24 14:45
#78

Jag hittade min bulle på golvet i vardagsrummet.Cool

[nollottan]
2010-08-24 15:24
#79

Jag har bara haft min Balines och Siames i ca 3 månader, men har redan fått uppleva det mesta. Gud man skrattar så man dörSkrattande när man läser om det. Man lär sig verkligen leva ett speciellt liv.

……..när alla leksaker ligger i vattenskålen för att sedan åka som torpeder runt hela lägenheten när katterna har sin vattenlek.

….. när man måste berätta för vännerna att det inte går att stänga toalett dörren och att hon/han förmodligen kommer ha en katt i knät och en vid fötterna medans bohoven görs på toan.

……..när man berättar för alla som kommer över på besök att de absolut inte får koppla in några sladdar/kontakter utan att fråga först inte äns TV:n…

Liljekatten
2010-08-24 21:58
#80

…..när man håller på att kvävas mitt i natten av att något (läs Boyan) lägger sig rakt över ansiktet på en och spinner så det dånar.

embla2
2010-08-24 22:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

Ja eller varje gång man bakar så har man minst en som stirrar ner i bunken med blicken: Vad händer här då?Oskyldig

SmirreIce
2010-08-24 22:48
#82

Hahahahahhhhahaha.. vad roliga inlägg.. för det är ju sååååå sant..

- när katten inte vill slita sig från att få all uppmärksamhet av gästerna.

- när man inte kan lämna toasittsen uppfäld för att katterna vill hoppa i.

SmirreIce
2010-08-24 22:53
#83

- när man inte kan lämna nycklar framme.. (katten bär iväg på dem)

- när man inte kan ha bröd framme för att katterna massakerar HELA brödpåsen, inkl. brödet så klart. bara en eller två hela ätbara frallor kvar, resten är halvt uppätna och ligger över hela lägenheten.

Annons:
ChanelBM
2010-08-25 15:03
#84

-när man vaknar av att man får nåt blött i ansiktet. Bara för att upptäcka att kissen har försökt få dig att kasta leksaken för att du skall apportera men då du inte vaknat så har hon gått ut i badrummet, släppt ner leksaken i toastolen, fiskat upp den o sedan vandrat in, hoppat upp i sängen o släppte den, blöt o fin, i ansiktet på dig….

berthagenn
2010-08-25 17:59
#85

Skrattande nr 84. Sicken smart kisse!FlörtCool

ChanelBM
2010-08-25 18:29
#86

Smart kisse, korkad matte! helt klart!

- man tror att man kan ställa fram sockerkaka i kakfatet på bordet utan att lägga nåt tungt på när man får gäster

- man tror att man kan få äta räkor alldeles själv

- grannen undrar om man fått barn o man svarar "nej bara ny siameskattunge"

berthagenn
2010-08-26 11:16
#87

#86 Du skriver väldans skojjigt! Jag bara skrattar och döööööör här på jobbet. Kollegorna undrar nog om man har en skruv lös? CoolKyssSkrattandeSkrattande

ChanelBM
2010-08-26 12:16
#88

Tack berthagen

det är inte jag som kriver skojigt, det är mina kissar som beter sig skojigt…  Flört

att bo med mina kissar är aldrig tråkigt….

men ibland lite besvärligt o kostsamt. Inatt fick jag upp o sopa upp lampan i köksfönstret för 3-gången. 3 nya lampor bara i år. Men alla tre kissarna måste ju få testa hur det känns att krascha en lampa totalt, eller hur?

alltidsiames
2010-08-26 18:22
#89

…när persiennsnörena är avbitna i vartenda fönster

kalindas
2010-08-26 18:26
#90

#89
Det där känner jag igen! Skrikandes
Elliot har tagit vid där Spidde slutade.

***************

… När man får gömma allt av ylle och plast för att inte det ska bli uppätet och riskera operation på den skyldiga.

/Elisa

Annons:
alltidsiames
2010-08-26 22:15
#91

när alla böckerna på de nedersta bokhyllorna är antingen intryckta i hyllan eller utrivna på golvet

SacredSouls
2010-10-19 22:35
#92

Putter opp denne igjen jeg.

Jeg ler så jeg griner hver gang jeg leser #43 og om den nyvaskede genseren. Her har det foreløpig kun vært håndkler som har havnet inne i en kattedo så vi får prise oss heldige vi Skrattande

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

sighni
2010-12-11 19:43
#93

Så träffande och roligt det ni skrivitSkrattandeSkrattande.

origirl
2010-12-12 00:30
#94

När man kan höra sin katt, (innan man ser et lite brunt huvud) som har hört mej 80m från huset. Och ylar ut sin misnoga till hela nabolaget.

marysiam
2010-12-12 16:45
#95

..när man nyss dammsugit och skurat och man hör hur ena blomkrukan går i golvet!;)

..När man måste gå upp på natten och plocka bort sonens leksaker ur duschen, för det låter som om någon är inne och leker med dem;) och där sitter det 3 glada kattungar och kisar, för att man tände lampan;))

Denna kommentar har tagits bort.
Rokkur
2010-12-13 01:49
#97

När du vaknar av att nån (läs Cyan!) sitter och biter lite smått i din näsa…. Cyan har dille på att bita mig i näsan och gärna på hakan med när hon löper!!!Tungan uteSkrikandes……..

När du vaknar med nackspärr för att katterna (ja allihop!) har lagt beslag på just din kudde, och snäll som man är så har man i sömnen bara flyttat på sig. Väldresserad tänker nog mina katter!…..

När du hittar soporna utrivna över golvet och ett par oskyldiga katter bredvid röran. Det råkade ju vara en servett som luktade kyckling i den påsen! ( sen tittar alla katterna anklagande på varghunden!)

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Annons:
Bunn
2010-12-23 00:16
#98

*puttar upp tråden*

berthagenn
2011-03-10 13:35
#99

När man byter om när man kommer hem till kat4-vänliga kläder Skrattande

cosbykatten
2011-03-10 14:10
#100

…när man vaknar kl 01.30 mitt i natten av att "någon" dängde en strumpa i ansiktet på en. "Kasta matte, vi ska leka apport!"

Denna kommentar har tagits bort.
Maria29
2011-03-10 18:11
#102

När det är katterna som möter vid dörren och inte hundarna, samt får kassarna inspekterade av sina "ägare"

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Sussi89
2011-03-10 18:30
#103

När grannarna undrar varför persiennerna ser så fula och trasiga ut, då har katterna rent av förstört dom. Genom att både bita och klättra i dom!

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

embla2
2011-03-10 23:57
#104

När man blivit tungen att köpa större tv för man bara såg kattrumpor.

Nu kom dom på att sitter man framför tv så syns vi ändå,

När man kommer hem från affären så är det minst en katt med huvet före i plastpåsarna och bakdelen uppåt-

När hunden suckat för 100:e gånge för det går en gaphals utanför sovrums dörrennär vi ska sova  och skriker MÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ.

Annons:
Bunn
2011-04-07 13:36
#105

Du är helt 100 på att du är frisk som en nötkärna, men ändå vaknar av andnöd mitt i natten

[SoooL]
2011-04-09 18:36
#106

Jag älskar den här tråden. Jag har haft Twiggy i 1.5 vecka men känner redan igen rätt mycket i det ni skriver hehe.

berthagenn
2011-04-21 11:17
#107

• När man hittar brödlimpan i vardagsrummet, då lilla liten har burit den till matte.Kyss

• När jag pysslar med pappersarbete, måste jag nästan låsa in mig.Cool

Supinesophie
2011-04-21 15:14
#108

..När någon ser din katt första gången så måste de hitta på något som den liknar. En lejonunge? En liten tiger? En surikat? Sebulba? (Vet inte vad människan som sa Sebulba tänker med…) Cool

[SoooL]
2011-04-21 15:43
#109

#108: SIA n21 tycker jag liknar en lejonunge. Skrattande

Supinesophie
2011-04-21 16:21
#110

#109 Aah det gör dom nog ^^

cosbykatten
2011-04-21 16:32
#111

#108 > Eller som en kollega sa - "Det där ser ut som en sån där Egyptisk katt".

Annons:
[SoooL]
2011-04-21 16:35
#112

Hur ser en sån där egyptisk katt ut? Egyptisk mau?

cosbykatten
2011-04-21 16:38
#113

#112 > Ingen aning faktiskt Glad

Supinesophie
2011-04-21 17:01
#114

Kanske menade kattguden Bast/Bastet? Om man googlar så ser den faktiskt ut lite som en siames Skrattande

Supinesophie
2011-04-21 17:04
#115

Du vet att du har en orientalisk katt om den ser ut som en egyptisk kattgud Tungan ute

cosbykatten
2011-04-21 17:28
#116

#114 > Ja, det måste vara Bastet hon menade! Glad

SacredSouls
2011-05-27 11:57
#117

Skrattande Putter opp denne jeg for nye medlemmer og legger til den nye vanen her hjemme:

.. Når du pusser tenner og må forte deg å fylle opp vannglasset du alltid har stående i gangen.. fordi den en padden står å hyler utfor baderomsdøren mens hun venter på vannglasset sitt.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Sussi89
2011-05-27 12:11
#118

När man har ett glas med vatten på nattduksbordet, men man får inte dricka ur det själv. För ALLA katterna kommer på att dom är så törstiga när dom ska gå och lägga sig! Och det är för långt att gå till köket och dricka där!

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Annons:
SacredSouls
2011-05-27 12:44
#119

#118 Haha Skrattande Samme her. Har gått over til to glass da slik at pusene får et for seg selv.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Sussi89
2011-05-27 12:46
#120

#119 Haha bra ide' får jag nog börja med att ha också!

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

joppmoll
2011-05-27 13:01
#121

Glas???? Jag har en hel kanna med vatten på sängbordet Skrattande

SacredSouls
2011-09-15 18:54
#122

Skrattande Nå var det på tide å putte opp denne morsomme her.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

alltidsiames
2011-09-16 18:13
#123

När siamesen står och äter på en pelargon (som den aldrig rör annars) rakt framför dig och kräks upp den på mattan, bara för att du inte ville kasta råtta.

kalindas
2011-09-16 18:55
#124

När man kommer hem efter en sjukhusvistelse och hela lägenheten är blåpricking pga den blåa desinfektionsvampen som jag trodde jag lagt på ett "kattsäkert" ställe…

/Elisa

Cheree
2011-09-17 01:29
#125

…när du inte kan resa dig i en milisekund utan att upptäcka att någon stensover på din plats.

…när du vaknar med en lurvig mössa på huvudet.

…när du kan säga exakt vilket ord som helst, och genast hörs muntra tassar mot golvet följt av ett "määäääääääh! här är jag!".

…när dina vänner blir generade för att katten blickar så förälskat på dem.

…när du känner dig mest älskad i hela världen!

Annons:
alltidsiames
2011-09-17 08:52
#126

…när du hittar applikatorn till ditt svindyra smink tillsammans med dina sminkpenslar och liknande under sängen. När du ska sminka dig inser du att pudersvampen numera ser ut som Pacman.

Du frågar siamesen om hon vet vad som har hänt.

MÄÄÄÄÄÄÄÄ säger katten och visar sina puderfärgade tänder.

Torreador
2011-09-17 09:31
#127

Haha, bara älskar denna tråden!!

Jag har ingen siames och har aldrig haft men det har varit en dröm i MÅÅÅÅNGA år och kanske en dag….

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

embla2
2011-09-17 18:10
#128

När mobilen ringer medans du är på toa. Så hör jag ett förtvivlat määääääh och det sitter en förtvivlad kisse på mobilen. Matte svaraSkrikandes

chouette
2011-09-18 18:01
#129

…när tampongpaketen (med tillhörande tamponger) på ett mystiskt sätt alltid ligger utspridda i hallen, under soffan och under sängen. Skrikandes

(Tamponger verkar vara himla roliga leksaker som både prasslar och rullar, haha!)

Busarna
2011-09-18 22:02
#130

När vänner blir skrämda av orientalens låååånga intensiva "och vem är du och vad gör du här" blick, frågar om det är säkert att den inte är farlig?? Vid det laget brukar jag kvida av skratt!! Sen när vännerna ska gå så konstaterar dom att Orientalen ser ut som en Alien och att dom tycker lite bättre om vanliga katter… Och så fort dom gått och jag stängt dörrn får jag höra högt och tydligt vad min älskade Oriental tyckte om gästerna! ;-) När man gett upp och en granne frågar om man fått en liten bebis - och säger ja. När man redan i hissen febrilt börjar knäppa upp och ta av sig jackan, lossa skosnören, göra allt för att vara beredd på kärleksattacken som väntar innanför ytterdörrn!

Nilla
2011-09-18 22:15
#131

-När man kokar björnbärsmarmelad och har åskådare på alla köksbänkar. De är dödstysta, mycket engagerade och missar inte ett endaste moment i marmeladkoket.

-När man måste dela huvudkudden med Kajsa (hela katten ligger på kudden) och jag måste ligga med näsan i hennes päls hela natten.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Supinesophie
2011-09-19 10:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#132

När du aldrig sitter ensam i soffan :)

När du börjar bli beroende av att shoppa leksaker och klösträd..

Annons:
Casanova
2011-09-19 19:46
#133

Jag kan inte låta bli att skratta. Just nu har jag en i knät och två framför dataskärmen som vägrar flytta på sigTungan ute

Torreador
2011-09-19 22:11
#134

Kan din dataskärm flytta på sig?? ;-)

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

SacredSouls
2013-03-06 21:18
#135

Putter opp denne.3466 ganger har denne tråden blitt lest nå.😃

Når datteren din på 11 sukker tungt og sier : ÅÅÅ nei nå er det løpetid igjen

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Lejdet
2013-03-06 21:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#136

Ja, den här tråden har gett mig många goda skratt! Bidrar här med: Man vet att man har en balines när ena skon är försvunnen:-)

SacredSouls
2013-03-06 21:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#137

#136 Hahahaha

Du vet du har en siameser når stuegulvet ditt er dekket av sokker,boxere,kluter og ymse ting av ull hver eneste morgen.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Missannas
2013-03-06 22:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#138

Du vet att du har siameser när du inte kan sitta ner en längre tid innan du har minst en katt i knät, en innanför tröjan och en liggandes över axlarna ❤️

Eller…

När du har sängen full av sugrör och ikearåttor.

Eller…

När du plötsligt har en katt i köksskåpet!

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Nebel
2013-03-07 00:34
#139

RoFL ;D

Annons:
[lucii]
2013-03-07 10:48
#140

Underbart :D

[lucii]
2013-03-07 11:00
#141

Vi kanske skulle skriva en bok med alla citat ;) hihi

[lucii]
2013-03-07 11:05
#142

Mamma hade en katt en gång som brukade svara i telefon. Men alla tyckte inte det var lika roligt som katten :P

tuska
2013-03-07 12:35
#143

 När man vaknar varje natt och håller på att kvävas, för en katt placerat hela sin tyngd över ansiktet.

Ellensmatte
2013-03-07 20:45
#144

När du vet att du får lägga minst en halvtimme på att gosa och leka när du kommer hem från jobb. När du sitter kvar i bilen efter jobb för att få surfs en stund i lugn och ro utan högljudda protester. När du blir väckt i ottan trots att du är ledig och skulle kunna sova riktigt länge. När du har en följeslagare med dig vart du än går i huset. När du drar dig för att åka på semester för att du tror att dina älsklingar inte klarar att vara utan dig när det snarare är du som har svår separationsångest. När du pratar mer med katterna än vad du gör med din respektive.

Ellensmatte
2013-03-07 20:59
#145

När ditt sovrum börjar se ut som ett barnrum och du tycker det är helt ok att det ligger lite leksaker på golvet. När du har slutat att köpa växter eftersom du vet att de kommer att tuggas sönder inom ett dagar. När du har för vana att alltid kolla både tvättmaskin och tumlare innan du sätter igång dem. När din toarulle alltid är trasig. När du vaknar på natten av att ngn drar dig i håret för att få uppmärksamhet.

Nebel
2013-03-08 01:51
#146

När man ser ut som värsta självskadaren emellanåt när katten behagat använda dig som klätter/klösträd eller bara gjort en bus-burn out PÅ dig i sängen ;)

Annons:
Liljekatten
2013-03-15 16:40
#147

…när du slutar köpa clementiner bara för att katterna glor så anklagande på dig när du skalar dem eftersom de ogillar doften.

alltidsiames
2013-03-16 11:42
#148

När du måste förklara för veterinärer att katterna ska vara sega som skosulor i nacken och att de ser små ut eftersom de inte har någon underull. Samt att du får frågan om de brukar prata sådär mycket i en anklagande röst med fast blick och ögonkontakt med veterinären.

Ellensmatte
2013-03-16 19:40
#149

När du vaknar av att du får en tavla i huvudet för att katten absolut ska gå på den smala tavelhyllan ovanför sängen.

När du till slut får ta ner alla tavlorna från tavelhyllorna innan du lägger dig för att du inte vill få en tavla i huvudet.

StinaBe
2013-03-19 10:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#150

När samtliga toarullar är gömda i badrumsskåp och lådor, då de annars blir totalt massakrerade. Ibland kommer man ihåg att ta fram dem när det kommer gäster…

När hushållspappret är gömt ovanpå kylskåpet, av samma anledning som ovan.

När G4S ringer och berättar att inbrottslarmet gått - eftersom det tidigare så kattsäkra larmet uppenbarligen klarar fyra bondkatter på en gång, men inte två Kategori IV-katter.

När man väcks av pip mitt i natten då de leker "bestiga Mount Everest" då de kliver upp på husses högsta punkt (oftast en axel då han sover på sidan) och vill ha beröm och klappar.

När man resten av natten mer än gärna sover med armen i 90-graders vinkel för att de två katterna ska få plats i utrymmet mellan klappande hand och mattes varma kropp.

När man envist försvarar sina katter att det inte var deras fel, utan mattes egna när hon "bara skulle gömma rullgardinsnöret i gardinen eftersom det annars skulle ha lekts med detta hela natten" och därefter klev ner på en pall som inte pallade riktigt, vilket slutade med akutbesök och gips… (Numera helt återställd armbåge, och det finns andra sätt att klättra ner än på den där pallen…).

kalindas
2013-03-19 10:56
#151

#150 😃

/Elisa

StinaBe
2013-03-20 18:56
#152

När både mikron och spisugnen är fylld av sådant som tidigare förvarats framme, som öppnade knäckebrödspaket, en halväten Marabouchoklad, kex, mjukt bröd, ostbågepåsar (både öppnade och de som inte är det).

När samma katt som har noll koll på hur han håller bakdelen över kanten till kattlådan med stor glädje busar i samma låda eller den bredvid om det bara finns 0,5 cm "för mycket" sand. Jag har också sett simhopp uppifrån den byrå som står bredvid lådorna, rakt ner i lådan.

När man innan frukost hunnit ta fram tre IKEA-möss och två andra leksaker som legat gömda under soffan, och det TRE gånger, eftersom de i obevakade ögonblick åker tillbaks igen, snabbt som attan.  Under frukosten avbryter man för ytterligare assistans…

mis
2016-03-01 17:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#153

Hittade den här tråden , oj vad mycket kul o igenkännande läsning! Puttar på den så kanske det kommer lite nya inlägg och fler kan få en trevlig lässtund!

Annons:
NatasjaHemby
2016-03-01 21:01
#154

…när det första du gör på morgonen är att kasta dig in i köket och sleva upp mat innan du får akuta hörselskador av de fruktansvärda ljud som en "svältande" oriental kan åstadkomma. Kaffe och frukost känns helt plötsligt väldigt lågprioriterat här hemma.

SE*Simbelmynes

RoxannaS
2016-03-02 13:21
#155

…. när man inte kan sitta någonstans utan att få en katt i famnen

… när man njuter av tystnaden som plötsligt tar slut för att de blev tyst för länge xD

… när man tittar på katten och inte ens behöver säga de man tänker säga innan man får svar

…. när man ställer ett babyskydd på golvet (bilbarnstol av minsta modell) och de helt plötsligt är massa päls där i.

… när man ska sätta barnet i matstolen men stolen är upptagen 

… när man ligger och vilar på rygg och flyger upp för att någon (eller något) helt plötsligt finner de givande att stå och kloa en på magen…


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
kalindas
2016-03-02 17:10
#156

… när man sover hela natten med minst en katt i famnen som man kramar om som en levande nallebjörn. ❤️

/Elisa

tigge_bus
2016-09-05 23:54
#157

… när man vaknar av att man tappat andan mitt i natten för katten har gjort ett kamikazehopp från den höga byrån rakt ner på din mage.

…när man hör ett konstigt ljus som man aldrig hört förut och ser katten balansera på gardinstången.

…när man försöker gosa med den andra katten (skogis) och inom loppet av en millisekund har en oriental mellan sig och skogisen.

…när man vaknar mitt i natten av att det ska visas upp byten som fångats. Har en hel del vantar i mitt nattduksbord.

Carrosh
2016-09-13 01:04
#158

…när katterna ligger i en äkta siameshög.

…när man håller på att snubbla över en katt varje gång man ska gå någonstans i hemmet.

…när man kommer ut från köket med något i handen och katten automatiskt tror att det är något till henne.

…när man inte kan lägga sig i soffan utan att få en katt uppkurad vid bröstkorgen.

…när man inte kan sätta sig på en enda plats i hemmet utan att få katthår på rumpan.. oavsett hur nyligt man dammsugit och rollat.

…när alla som ringer frågar om man sitter barnvakt.

…när man inte kan prata i telefon utan att det blir liv i luckan.

…när man får en utskällning för att man går in på toan direkt när man kommer hem.

…när man säger nej till gos när man äter, och hon lägger sig och tjurar med rumpan vänd mot en.

…när man måste dra för persiennerna vid datorn om solen är framme, om man vill slippa ha en katt som skriver mystiska meddelanden på tangentbordet.

…när man hör panikartade skrik och krafsande om man stänger en dörr bakom sig.

…när man inte har ett enda klädesplagg utan katthår in i fibrerna.

…när man bara tittar på katten så börjar hon spinna.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

tyxx
2017-11-10 18:51
#159

… när du beskriver saker du gör med din katt och omgivningen tror att du pratar om en hund..

burmamys
2017-11-13 14:38
#160

Haha jätterolig läsning, och mycket som jag känner igen från mina burmakatter också! Särskilt allt som har att göra med att alltid vara i vägen/ i knät/ på tangentbordet, alltid kräva att få vara med, även på toa, och såklart alla påhittiga hyss! Öppna dörrar, lådor och skåp, balansera på höga, smala platser, massakrera toarullen (särskilt om man råkar bli instängd på toa några minuter), m.m., m.m….!😃 😂

Men ärligt talat, visst är det underbart också?😉

Annons:
Khjilö
2017-11-26 21:15
#161

Sitter i vardagsrummet o ser hur min siames kliff Nilsson går förbi ute, bor på 3e vån. Den rackarn har hoppat ut på byggnadsställningen från balkongen. Har gått runt hela huset. Stolt som 17 hoppar han in. Köper inte chips längre utan bara ost krokar, katterna hör när påsen öppnas . Har man då fel sort surar de.

Selmis
2018-06-20 17:40
#162

Haha så roligt!!

Lägger till några:

- När du inte får plats med att hänga tvätten för att en katt sover  i tvättställningen ovanför badkaret.

-När du vaknar av ett märkligt prasslande ljud på natten och förstår att katten som sover mellan dina ben upptäckt vingarna på din binda…

-När katten fått smak på grannens lägenhet och sitter och bräker utanför hans dörr i trapphallen.

RoxannaS
2018-06-22 14:40
#163

#162 haha så skön den med bindan..börjar undra hur du sover då haha


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Jaume555
2019-06-26 18:51
#164

Du vet att det inte är du som bestämmer längre när Orientalen med mycket hög röst vrålar åt dig att sätta på bastun, precis när ni klivit in genom dörren till fritidshuset. Alla kassar och väskor , snöskottning och sånt kan vänta. Katten SKA bada bastu. Sen ska brasan i spisen tändas och kattens stol placeras på bästa platsen för att njuta av värmen. Sen ska mat och dryck till katt serveras. Nu först kan ni få ta hand om resten av bestyren. Livet med en oriental är fantastiskt. Huskatterna bara häpnar över att man kan bete sig såhär.

NatasjaHemby
2019-06-26 19:55
#165

#164 Haha, så underbart! Klart katten ska ha allt det bästa 😍😂

SE*Simbelmynes

Upp till toppen
Annons: