Annons:
Etikettavel
Läst 1279 ggr
Lejdet
2010-07-04 01:41

separationsångest!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Plötsligt har marknaden vänt verkar det som och i morgon säljer jag min älskade fina Aston och på fredag min Agusta… har bara sån extrem separationsångest då de är mina förstfödda kullar och nu när de har blivit sådana personligheter så är det ännu svårare när de ska flytta!

Det var ju så kul att ställa ut Aston och jag hade velat fortsätta med det men samtidigt inser jag ju att jag inte kan samla på mig katter bara för att de går bra på utställning. Tyvärr vill nya ägaren varken ställa ut eller avla på honom. De har 3 kastrerade siameser och bor i Småland.

Lilla Agusta flyttar som avelshona till Gävle till en tjej som ska starta uppfödning.

Hade ni lika svårt att skiljas från era första ungar?

Annons:
Mockfjardingen
2010-07-04 02:18
#1

Ja, och det blir inte mycket bättre;) Man har separationsångest varje gång!

Men det jag har lärt mig att uppskatta är att hur vacka kattungarna är så är det roligare att få mail om hur ens bebisar skäms bort och gullas med viktigare än utställningsresultat och fina avkommor, även om det är kul med.. Det är gott i ett uppfödarhjärta att se att ens "barnbarn" mår prima och får allt de behöver i livet. Det är inte alltid högsta vinsten att sälja till andra uppfödare, det ställs helt andra krav då..

Så passa på att njut av att du fått tag på bra hem, sällskapshem är de bästa… Utställningsbegåvningar kommer det nog av längre fram;)

Lejdet
2010-07-04 11:40
#2

Jaha.. och så ringde köparen och tackade nej till Aston nu i morse.. hennes häst hade skadat sig och hon hade nu inte råd med katt…  typiskt när man hade ställt in sig på att han skullle åka

carinbrack
2010-07-04 14:51
#3

Haha, det är meningen att han ska stanna!

Lejdet
2010-07-04 21:43
#4

#3 tja… tänkte detsamma men jag kan ju inte bli kattsamlartant ;-)

kalindas
2010-07-04 21:56
#5

#4
Blir det kris får du blir kastratuppfödare i några år såsom jag är…Flört

/Elisa

[idaskoog]
2013-02-28 04:36
#6

Gud vad vacker han var!!! Jag skulle lätt vilja köpa honom om det hade varit om några månader 🤪

 Jag har preeeecis köpt en hona som bara är 12 veckor gammal så det är lite tidigt för parning 😍

Annons:
kalindas
2013-02-28 09:00
#7

#6
Det var en gammal tråd du hittade där. Tre år sedan. ;-)

/Elisa

[idaskoog]
2013-02-28 09:12
#8

Haha!!! Smart.

Lejdet
2013-02-28 09:44
#9

#6 det var verkligen en gammal tråd du hittat ;-) Aston hittade senare ett bra hem hos ett pensionerat par.

Men jag har precis lika fina kattungar på 10 v hemma nu som är otingade;-)

Upp till toppen
Annons: