Annons:
Etikettstandard
Läst 3299 ggr
jillan
7/22/10, 4:10 PM

OSH f 25

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon mer som har oriental med färgen OSH f25?. Roligt att se andra med den färgen.

Här är min tjej Flyan, 12 veckor

Annons:
jillan
7/22/10, 4:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är ett till, där man ser mer av kroppen också

[Cisco-Fidel]
7/22/10, 5:39 PM
#2

Jag börjar undra om hon verkligen är padda? Tycker färgen börja likna pappans färg mer o mer…

Är inte så jättebra på orientalernas färger, håller mej till SIA ;)

jillan
7/22/10, 5:47 PM
#3

#2Kan absolut inget om färger heller, så vad tror ni vilken färg hon är då?

[Cisco-Fidel]
7/22/10, 5:49 PM
#4

Jag tror faktiskt hon är en OSH n 25. Kolla på mormor Sivan hos S*Lexingtons.. hon är en f 25, och fidel n 25.

[Cisco-Fidel]
7/22/10, 5:56 PM
#5

Om du jämför Little miss Sunshine o Flyan så tycker jag att din är OSH n25 och Sunshine f 25

[Cisco-Fidel]
7/22/10, 5:56 PM
#6

Men jag kan ha så fel, din kanske bara är lite paddatecknad…

Annons:
prodigy
7/22/10, 5:59 PM
#7

Hon är jättefin…padda eller ej! Tror att min Pysen ser ut så där under siamesmasken..Glad

jillan
7/22/10, 6:00 PM
#8

Flyan är väldigt lik Fidel. Sivan har lite mer svart i pälsen eller?. Jättesvårt ju. Flyan är lik båda två, mest lik Fidel då tycker jag.

Måste det vara så svårt med färgerSkrattande Spelar ju ingen roll egentligen, men jag skall ju ställa ut henne & då vill man ju veta

Brukar man se färgen tydligare när dom är äldre?

[Cisco-Fidel]
7/22/10, 6:07 PM
#9

Ja, det brukar bli lättare att se när dom blir äldre, och som sagt, på uställningen är det ett bra tillfälle att fråga oxå :)

Hon är fin vilket som <3

jillan
7/22/10, 6:30 PM
#10

En fråga till: Jag har ju anmält henne som OSH f25. Ska man redan nu innan utställningen meddela att man är osäker på färgen? Eller hur funkar det?

[Cisco-Fidel]
7/22/10, 7:13 PM
#11

Hmm, vet faktiskt inte vad som är bäst…

Attacks
7/22/10, 7:22 PM
#12

Det finnes de paddene som har minimalt med rødt,kanskje bare en rød tå  eller en liten flekk på undersiden av poten. Og noen får mer rødtfarge etterhvert som dem vokser.Glad 

Jeg har oppdrettet en SIA f 21 som ikke så ut som hun var en padde omtrent. Hadde det ikke vært for den ene røde flekken under den ene frem labben. Men hun hadde rød pappa,så hun var 100% padde,men en veldig dårlig fargefordeling.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

Attacks
7/22/10, 7:24 PM
#13

Nå har jeg sett mer på bildene,jeg syns nå hun virker å ha rødt og at hun er en padde. Både i ansiktet og rødlige partier på kroppen. Det kommer nok mer frem etterhvert skal du se Glad

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

Annons:
jillan
7/22/10, 7:25 PM
#14

Har visat henne på kattforumet. Och det verkar som om dom är eniga om att hon är f 25, men jag fattar inte…. Fidel är ju n 25 & dom är jättelika. Jaja, så är det.

Attacks
7/22/10, 7:33 PM
#15

Måtte inn å lese på det andre forumet. Men da er jeg også 100% sikker. Siden mamman er rød,så kan hun ikke være noe annet. Røde mødre gir kun fra seg padde døtre og røde sønner Glad

(hadde far vært rød og mor brun,så hadde også alle døtrene blitt padder,men ingen av sønnene hadde blitt røde )

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

[Cisco-Fidel]
7/22/10, 7:36 PM
#16

Ja men då är hon en padda med lite paddateckning :) Så kör vidare på det, så kommer det säkert att växa fram lite mer padda på henne.

Dom är väldigt lika färgmässigt, och som attacks sa så är mamman röd och då blir honorna paddor ( glömsk)

Så grattis till en vacker padda Cool

kalindas
7/22/10, 8:18 PM
#17

Visst är hon en padda..Glad Ser tydligt paddmönstret i henne.
Söt är hon också! Kyss

/Elisa

[Cisco-Fidel]
7/22/10, 8:53 PM
#18

Finns det nån mer färg bland orientalerna som är svår att se ibland?

Attacks
7/23/10, 1:00 AM
#19

#17 Jeg syns det var vanskelig,men så klart er det noen ganger vanskeligere å bedømme ut i fra kun 2 bilder. Glad

Nå var ikke Fashion padde så klart,men mange tok henne for å være sjokolade,fordi hun var så utrolig varm i fargene.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

kalindas
7/23/10, 1:21 AM
#20

#19
Ser det på att hon är röd på ränderna på kinderna och svart på huvudet. Sen är benränderna svarta och man ser fält i olika fäger på kroppen. Glad

/Elisa

Annons:
[Cisco-Fidel]
7/23/10, 11:01 AM
#21

Okej, men Fidel har oxå rödaktiga partier… eller rostliknande kan man nog kalla det…  men det kanske ser ut så på bruntickat? hmmm dessa färger alltså ;) hehe

[Cisco-Fidel]
7/23/10, 11:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

För helt olik är inte färgen, eller är det jag som är helt otränad på OSH färger? ;)

jillan
7/23/10, 11:34 AM
#23

Jag kan inte se någon skillnad på Flyans & Fidels färgerSkäms

[Cisco-Fidel]
7/23/10, 12:02 PM
#24

Jill: Då är vi två hihi. Skäms

kalindas
7/23/10, 12:38 PM
#25

Ser man inte det på kroppen så bör man se det på tassarna. Alla paddor jag träffat på har fläckiga tassar.

/Elisa

Juliette-
7/23/10, 12:46 PM
#26

Är mamma röd så är hon padda oavsätt om du ser ett ända hårstrå rött hihi

kalindas
7/23/10, 12:49 PM
#27

#26
Så sant, så sant…:-)

/Elisa

Annons:
[Cisco-Fidel]
7/23/10, 2:26 PM
#28

Jo att hon är padda vet vi nu, men sen att färgerna är otroligt lika är en annan sak :)

Attacks
7/24/10, 1:20 AM
#29

#28 Så mener jeg også Glad Men som sagt,bare tiden vil vise om hun får masse vakkert rødskjær i seg.  Nydelig jente er hun uansett.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

Upp till toppen
Annons: