Annons:
Etiketthumor
Läst 10452 ggr
SacredSouls
2010-08-17 23:26

Blöjor for den haniga

Liljekatten etterlyste en beskrivelse av bleiene til min kjære Sami gutt. Den ble jo ganske morsom og ekstremt detaljert,så da legger jeg den ut her også om noen trenger et lite tips Skrattande

Dette trenger du :

 

Bleiene er i størrelse 5-8 kilo,størrelsen mindre blir nok for liten for de fleste.

Klipp et hull ganske likt i størrelse som innerst ved svansen. Hullet skal være godt nedenfor midten av bleien. Ca 2-4 cm. Der må man nesten bare prøve seg frem. Men altså rompa skal være størst :

 

Finn katten :

Svansen inn først:

 

Her ser man klart fordelen av at bleiene er pyntet med små søte figurer. Når man først vet hvor man skal klippe måler man bare etter de Skrattande

 Inn med bleien under magen og så feste borrelåsene. Når man fester må man passe på at bleien ligger over hofter :

Nå ser bleien slik ut ved strekk :

 

På dette tidspunket er det veldig viktig å skryte av katten:

 

Stramme borrelåser. De må man strammes såpass at de må ligge over hverandre:

 

Så teiper vi og er i gang :

Tilslutt har man forhåpentligvis et stk lykkelig katt som ikke bryr seg det døyt om hjerter og teksten slow down på rompa si:

 

Glad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Annons:
tuska
2010-08-17 23:49
#1

Blöjor är tydligen billig vara i Norge.  Svenskarna som jobbar i Norge fyller sina bilar till bredden med barnblöjor å förser barnfamiljer med den varanSkrattande

Får jag någon gång en egen hane så ska jag importera blöjor

GunillaSverkersson
2010-08-17 23:52
#2

Vi har prövat blöjor på Kelso för att undvika parningsförsök när Fancy åt p-piller, funkade utmärk han blev inte speciellt irriterad. Men sedan särade vi på Kelso och  Fancy så han behöver inte ha några, men det är ju en bra tillfällig lösning om katten sprutkissar osv. Vi tejpade även runt hålet för att fyllningen inte skulle ramla ut på golvet.

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

MijmuPix
2010-08-17 23:55
#3

Vilken fin och pedagogisk bildserie! Skrattande Sami är en så stilig modell (även om han såg lite generad ut på bild 7!)!

SacredSouls
2010-08-17 23:58
#4

Skrattande Hhi.. ja jeg burde kanskje ha brukt et alias på stakkars guttebassen min.

Teip rundt hullet var en super ide :)

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Attacks
2010-08-18 00:25
#5

Det var lærerikt ja:-)) Syns også han så noe forlegen ut Skrattande

#1 Tenk at noe kan være billigere i Norge enn i Sverige,det kan ikke være mye :-) Hva koster bleier i Sverige?

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

kalindas
2010-08-18 00:49
#6

Skrattande

/Elisa

Annons:
flis
2010-08-18 13:29
#7

Det såg för roligt ut! Skrattande Försöker han inte ta bort den?

Liljekatten
2010-09-10 16:48
#8

Så här snygg är Sigge i blöja. Inte ser han ut att lida heller. Tungan ute Just nu sköter han sig bra och behöver inte ha blöja så ofta tack och lov. Han försöker sällan ta av sig den heller utan finner sig i det.

tuska
2010-09-10 17:05
#9

 Attans så fin Sigge ärTungan ute  

 Jag sätter handen för munnen och drar ett djupt andetag när jag ser honom.

Vad ska du ha för SIGGECool    En miljon eller ?

Liljekatten
2010-09-10 18:12
#10

#9 Menar du euro så kan jag börja fundera på det. Guld i munFlört Nä, han är inte till salu min gullgosse. Kyss

Nilla
2010-09-10 22:16
#11

Vilken bra och rolig tråd! Skrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

oscarsine
2010-09-11 00:35
#12

Matti ble veldig glad for denne tråden, Line:-) Så fikk han se at det ikke bare er han som går med bleieTungan ute Men Matti har tøffe fotball-bleier, er da gutt vet duTungan ute

GunillaSverkersson
2010-09-11 08:31
#13

Libero Swimpants storlek small  7-12 kg, funkar utan att tejpa något. Blöjorna är som byxor, man behöver bara göra ett hål för svansen, sedan fick Kelso kliva i ,  stoppningen smular inte och det är resår i benen, som ett par färdiga byxor.

 Nu sålde Willys ut dem för halva priset.

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

Annons:
Attacks
2010-09-12 01:30
#14

Jeg har ikke fått vite hva bleier koster i Sverige jeg, noen som vil fortelle? Tungan ute Syns ikke dem er superbillig i Norge heller,men om man bruker Pampers,så kan man få god bleie avtale, kjøp 3,den 4. gratis Skrattande

Syns denne tråden er både morsom og informativ,så den burde ligge på forrsiden.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

tuska
2010-09-12 09:38
#15

 Jag går alltid förbi blöjor i affären eftersom jag inga behöver, men ska försöka att komma ihåg att kolla priset.

SmirreIce
2010-09-12 11:13
#16

men hur tusan gör de sina behov??? inte i blöjan väl o går ju inte o gå på toa m blöja?? stackare

tuska
2010-09-12 12:08
#17

 De kissar i blöjan- eller strilar i blöjan.   bajsa får de göra när blöjan är avtagen.Skrattande

SacredSouls
2010-09-12 12:14
#18

Skrattande Så fin Sigge er i bleien sin.

#12 Hahaha. Finnes det bleier med fotball på? Hvilket merke er det?

Sami har god kontakt med sin feminine side og bruker bare de med hjerter og kaniner på Tungan ute

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

SmirreIce
2010-09-12 15:51
#19

#17 men kan de hålla reda på det.. o när blöjan är av att de inte tänker att blöjan är på..?

tuska
2010-09-12 16:07
#20

 19  Man får hålla koll på pojkarna med blöja.   När de har gjort sina stora behov åker blöjan på Skrattande

Det är ett jädrans pass med fertila pojkar, har jag förstått

Annons:
[lisme]
2010-09-12 18:50
#21

Vi har prøvd både bleier og hundetruser, men så snart Igor fikk noe sånt på seg, gjorde han nr. 2. Hver eneste gang! Så vi ga rett og slett opp, synes det er lite verdig for en stor sterk gutt å gå med bleie, og må vaske rumpa flere ganger pr dag. Anton, vår aller første gutt, tok av seg bleia uansett hva vi gjorde for å få den til å sitte på. Har prøvd sokk også, men det var umulig for meg alene å ta på. Så nå når Muffin er begynt å markere er det bare å løpe rundt med vaskebøtta og spruteflaska. Sånn er livet med fertil gutt Obestämd

oscarsine
2010-09-12 20:55
#22

#18

Line, det er Libero bleier som har fotball merker hehehe:-) Det er liksom en truse, men jeg bruker tape rundt, for ellers faller den av:-)))

Og Libero har også bleie avtale, kjøp 3 pakker og få en gratis:-)

Liljekatten
2012-02-04 18:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Idag provar vi blöjor på Charlie och det går riktigt bra. Glad Han är chipkastrerad sedan några dagar så nu väntar vi på att chippet ska börja verka. Blir blöjor så länge så han slipper sitta i tvättstugan hela dagarna.

Liljekatten
2013-01-24 16:11
#24

Puttar upp denna tråden åt Johlinn. Glad

Johlinn
2013-01-24 17:38
#25

Oj, så snygg Charlie och Sigge blev i blöja.
När jag tog på Nisse ramlade han än dit och än hit,,,
Får nog ta det i små portioner!

Liljekatten
2013-01-24 19:02
#26

#25 Ja, de behöver vänja sig, men det brukar gå fort. Glad

Lejonhjarta
2013-09-30 03:17
#27

Min Sim använder åxå blöja men vi använder Pampers 7-18 kr. Stor i midjan men den tejpar vi med silvertejp. Har han mindre storlek så blir den för kort å trån i ljumskarna på honom. I dessa får han bättre rörelsemönster. Dessutom sätter vi knäppningen på ryggen då han har svårare att få av den och det är så mkt lättare att knäppa och justera på ryggen än magen. 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: