Annons:
Etikettavel
Läst 2285 ggr
Lejdet
8/25/10, 12:41 PM

Pawpeds, hur lägga in?

Nu är jag sådär tjatig igen men frågar man inte så får man inga svar;-)

Jag skulle vilja få in alla mina katter i Pawpeds men har inte tillgång till scanner, kan jag skicka papperskopior till någon som kan lägga in åt mig eller hur bär man sig åt??

Annons:
annzoo
8/25/10, 12:45 PM
#1

det finns oftast en adress under den rasen de gäller för snigelpost på pawpeds…finns de ingen adress utan bara mail kan du maila och fråga efter adressen dit man ska skicka =)

MalinL
8/25/10, 2:31 PM
#2

Om föräldrarna redan finns i Pawpeds så brukar det går bra ändå, om du mailar kattungarnas namn, färg ras, kön, födelsedatum samt vilka föräldrana är.

Detta förutsatt att du själv är uppfödare till de katter du vill ha inlagda. Jag brukar maila till Dagny.

ramithi
8/25/10, 2:34 PM
#3

Kan også sende til Monica Molander også. Men jeg bruker også Dagny.

[nollottan]
8/25/10, 5:54 PM
#4

#2 Malin, har du möjlighet att lägga in Ziggy i pawpeds till mig? är det krångligt för dig? kostar det något? Kram Malin

MalinL
8/25/10, 6:51 PM
#5

#4 Ziggy ligger redan i pawpeds, likaså June. Glad Jag lägger upp alla katter som föds hos mig i pawpeds då jag tycker det är bra att se överblicken över kullarna och ungarna.

Ziggys pawpedsstamtavla ser du här: http://pawpeds.com/db/?a=p&id=865607&g=4&p=sia&date=iso&o=ajgrep

Söker du på Vildbackens på pawpeds så kommer alla våra uppfödda ungar upp.

[nollottan]
8/25/10, 7:27 PM
#6

coolt tack så mycketKyss

Annons:
Annkis54
11/24/12, 1:33 PM
#7

kan man lägga in sina katter där själv?
jag letar o letar

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

annzoo
11/24/12, 1:45 PM
#8

#7 inte helt själv men du måste skicka kopior på stamtavlan till ansvarig för din ras på pawpeds flör att få in din katt där

Annkis54
11/24/12, 1:55 PM
#9

OKI
Har för mig att jag matade in själv…för en del år sen :)
Tack för svaret

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Garmabias
11/24/12, 3:40 PM
#10

Jag för min del skickar alltid med snigelpost kopior på stamtavlorna.

Dagny Dickens

Lyckselevägen 84

162 67 Vällingby

Dagny
11/27/12, 6:12 AM
#11

#7 - Nej, man kan inte lägga in katter själv.

Dagny
11/27/12, 6:20 AM
#12

Några olika sätt att förse PawPeds med information om katter att läggas in:

1/ Skanna in stamtavlan och mejla mig på dagny.dickens@delta.se

2/ Skicka papperskopia med snigelpost till Dagny Dickens, Lyckselevägen 84,  162 67  VÄLLINGBY

3/ Mejla uppgifter om katten/kullen till  mig (mejladress som ovan). Då måste följande uppgifter finnas med:

Kattens registrerade namn (inga smeknamn!), kön, EMS-kod, födelsedatum, kattens far med registrerat namn och EMS-kod, kattens mor med registrerat namn och EMS-kod. Detta förutsätter att föräldrarna redan ligger inne i PawPeds. Finns det registreringsnummer på katt/kull tar vi gärna emot dessa också.

Det man oftast slarvar med är att tala om vilket kön en kattunge har. Det är livsfarligt att försöka gissa sig till kön med hjälp av EMS-kod eller namn.

Dagny

Upp till toppen
Annons: