Annons:
Etikettomröstning
Läst 3891 ggr
MalinL
10/17/10, 1:57 PM

Kattagility

Någon här som hört talas om kattagility?

Tycker detta verkar kul, har tidigare tävlat med kaniner och saknar att göra något mer "aktivt" med sitt djur, utställningar är ju en väldigt subjektiv bedömningssport och inte alls en egentlig prestation på samma sätt, även om det förstår också är jättekul.

 Vad tycker ni? Glad Verkar kattagility intressant? Varför varför inte?

Annons:
jillan
10/17/10, 2:06 PM
#1

Jag som saknar agility! Har hållit på med agility i 13 år & tävlat med hund.

Nu har jag inga hundar längre. Saknar agility jättemycket, så det skulle varit kul att hålla på med katterna i någon sport oxåSkrattande mer än utställning

[hakkapelitta]
10/17/10, 2:20 PM
#2

Jag tycker det verkar intressant! Jag kommer ihåg att jag testlekte lite med Nemesis och han verkade fatta galoppen. Vet att FIN*Noxx har tävlat med sina oris i agility och det är lite större i Finland än här.

Beige
10/17/10, 2:45 PM
#3

Jag tycker att det verkar toppenkul med kattagility!

Jag har också hållit på lite lite med agility med hund för evigheter sedan och skulle gärna testa med katt.

Det borde dessutom passa våra aktiva, nyfikna katter. Apportering tycks de ju ha inbyggt så det finns nog agilitykonster där också ;)

Jag såg en film på Fb där en oriental gjorde konster, lite åt agilityhållet och han var jätteduktig. Vet inte riktigt hur man länkar men om det funkar så är den här, http://www.youtube.com/watch?v=ZHf0mEnTRrM

kalindas
10/17/10, 2:46 PM
#4

Tror att Elliot hade älskat det! Glad
Om någon vill starta en kattagillity klubb i närheten av Varberg, så hänger jag gärna på och hjälper till..Glad

/Elisa

Missannas
10/17/10, 4:10 PM
#5

Visste inte om att kattagility fanns, verkar både intressant och roligt!

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

AmandaWvW
10/17/10, 5:03 PM
#6

ja om det går att lära en mus detta, borde det vara busenkelt med katter.

http://www.youtube.com/watch?v=txq_BogA1NM

Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

Annons:
MalinL
10/17/10, 7:06 PM
#7

Kul att det är fler som är intresserade. Glad

Min lille tysk Fritz skulle nog också älska agility, har tränat lite hema och han tycker att det är hur kul som helst.

Våra raser är ju väldigt lättlärda precis som många skriver. Förra sommaren satte jag ett sele på min 5 åriga hona för första gången och hon lärde sig snabbt att gå i det innomhus, sedan bygde jag upp en liten bana på våran utegård med slalom och några få hinder. Hon fattade direkt vilket håll hon skulle svänga åt genom att jag kramade lite i kopplet och knäppte med fingrarna åt det håll vi skulle och hoppade lydigt över hindren.

Hoppas att agility kommer till Sverige också, helst den varianten som de köpr i Kanada med en "riktig" agilitybana. I Finland har de någon bordsvariant, där banan är uppbyggd på bord.

MalinL
10/17/10, 7:36 PM
#8

#3 Vilken fin och duktig katt. Kyss

Lade in videon direkt i inlägget här, du gör så att du kopierar adressen och klistrar in i det undre fältet som heter video-URL. Glad

kalindas
10/17/10, 8:55 PM
#9

#8
Vilken duktig katt!
Synd man inte har tålamod. Ellie och Elliot hade nog fixat detta. Speciellt Ellie som gör allt för godis! Glad

Borde fungera med klicker. Men som sagt tålamod saknas hos matte..Rynkar på näsan

/Elisa

jillan
10/17/10, 10:09 PM
#10

#9
Samma här. Har absolut inget tålamod hellerRynkar på näsan
Skulle varit jätteskoj att träna lite tricks, men jag ger upp för lätt om det inte funkar direkt

[nollottan]
10/18/10, 12:31 AM
#11

Malin du är så underbart påhittig :-) såg en dokumentär på tv om Catagility för inte så länge sedan och det var ju helt klart de orientaliska raserna som hade detta som specialitet!

Våra busiga pigga energiska raskatter!!! Jag hade verkligen prövat det om tillfälle kom upp.

Catla är tyvärr en blondin och Ziggy alldeles för loj, men Junis skulle man nog kunna lära en hel del då hon är en väldigt smart katt om man bara hittar viljan hos henne.

Får ju nästan tårar i ögonen av glädje när man ser denna underbara duktiga katt.

MalinL
10/18/10, 12:37 PM
#12

#11 Glad Ja jag tror också Junis skulle gilla agility.

marieirene
10/18/10, 2:11 PM
#13

Härligt duktiga katter  Skrattande. Verkar otroligt roligt!! Det är bara börja träna….Cool.

Annons:
Nilla
10/19/10, 8:37 PM
#14

Katten som gör trix är ju fullständigt underbar! Såå duktig! Ja, jag tror katterna skulle tycka det var roligt med agility. Betydligt roligare än utställning! Skrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Upp till toppen
Annons: