Annons:
Etikettkattklubbar
Läst 3309 ggr
chamytas
10/31/10, 2:52 PM

Orientexpressen

Nu är det snart deadline för nästa nummer av OE. Vi behöver massor av material så skynda er att skicka in annonser på kattungar, avelshanar m.m Även julannoser till nästa nummer går bra. Har ni kanske lite bilder eller en artikel ni vill ska publiceras? Stora som små välkomnas.

Skicka in materialet till kjellgren@chamytas.se

Annons:
chamytas
11/1/10, 10:51 AM
#1

Putt….

Ninja
11/1/10, 5:48 PM
#2

Kanske kan passa på att fråga här.. hur många nummer av OE kommer ut per år? Jag blev medlem i Siames- och orientalgruppen i våras, då fick jag julnumret -09 hemskickat + en pin med loggan, men inget mer sedan dess..

Maxima06
11/1/10, 6:07 PM
#3

Undrar detsamma, fick hem årets första om jag inte minns fel i juni/juli då jag blev medlem.

Rithwa
11/1/10, 7:37 PM
#4
[hakkapelitta]
11/1/10, 9:35 PM
#5

Det är meningen att tidningen ska komma ut 4grr/år. Men. att vara redaktör för OE är skittufft speciellt när man inte får in något material. Det är mycket upp till medlemmar själva att skicka in material och komma med förslag på material. Att få ihop tidningen tar väldigt mycket tid och ger väldigt lite tillbaka… Jag har avsagt mig redaktörsskapet och därför har tidningen också blivit försenad då det inte finns någon som kan kliva in och ta över layoutning och bildredigering och allt som krävs. Det är ett otroligt jobb att göra och det behövs hjälp, både i form av bilder och i form av material! Det glömmer dock alla och klagar istället på att det inte kommer någon tidning.. men 80% av innehållet i tidningen är upp till medlemmarna själva.

Ninja
11/2/10, 3:13 PM
#6

Klart det är mycket jobb med medlemstidningar, det vet jag. Och att det huvudsakligen är upp till medlemmarna. Men som ny medlem kan det vara svårt att veta exakt hur det ligger till, hur ofta tidningar kommer ut eller om det blivit något knas någonstans så man bara missat att få tidningen. Glad

Annons:
Rithwa
11/2/10, 5:31 PM
#7

#5 Du  har gjort en kanon jobb Jennie.

[lisme]
11/2/10, 6:15 PM
#8

Ja det er synd at du ikke kan fortsette Jenny Obestämd

[hakkapelitta]
11/2/10, 9:02 PM
#9

Ninja du borde dock ha fått det nummer som har kommit ut 2010. Maila till Kjellgrens du också så kanske de kan ordna så att du iaf får det numret, för det kom ut i mars.

chamytas
11/3/10, 1:32 PM
#10

#2 Meddela Ethel, som är sekreterare tellasmar@hotmail.com , att du inte fått nr 1-2010, så skickar hon en till dig. Vi har tagit upp det under rubriken  "medlemsinfo" på vår hemsida. Vi uppmanar där de medlemmar som inte fått första numret att kontakta oss, det har av någon anledning missats i medlemslistorna. Men vet vi inte om att det missats är det svårt att ta tag i. Info om antal nummer m.m. finns på hemsidan i stadgarna men jag ska se till att det skrivs in under rubriken "Tidningen", så att det framgår tydligare. Mejla gärna sådant som ni tycker är fel, dåligt informerat eller behöver finnas med på hemsidan och tidningen.

När  nu info har gått ut här att Jenny slutat kan jag även berätta att min man Björn och jag tagit över och försöker nu få ut nästa nummer, och det är på gång! Vi är som sagt i stort behov av en ny redaktör och även fler medlemmar till en redaktiongrupp. Ju fler dessto bättre:-) Mejla mig om ni känner ern sugna.  

Det här är verkligen inte ett en-mans-jobb, så ska det komma ut en tidning måste vi hjälpas åt bättre. Det är ett ideellt arbete och alla har ju jobb, familj och inte minst katterna som tar tid. Har full förståelse för att du, Jenny inte orkade fortsätta och det kommer jag och Björn inte heller göra….SÅ vill ni medlemmar att vi ska fortsätta ha en medlemstidning???

Upp till toppen
Annons: