Annons:
Etikettavelshane
Läst 4546 ggr
Liltith
11/26/10, 1:27 PM

Letar bicolurhane

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Som rubriken lyder. Finns det någon som lånar ut sin SYS eller OSH bicolurhane? Letar framst till våren och honan som är aktuell är Ivanthes Zzenita. Finns HU*Shagio-Chen Holiday i stamtavla är den tyvärr inte av intresse. Gärna diluterade färger =)

Annons:
kalindas
11/26/10, 1:45 PM
#1

Finns en fin blå SYS hane hos http://www.merrybluepaws.se Zamirs Yoshy Yoan HÄR är stamtavlan.
En vacker katt med intressant stamtavla. Glad
Chansen finns att han även är bärare av classic tabby.


Bilden stulen från ägarens hemsida..Flört

/Elisa

alltidsiames
11/26/10, 3:10 PM
#2

Snygg flicka med ovanlig teckning och färg!Kyss Snygg kille också!Kyss

Juliette-
11/26/10, 3:13 PM
#3

Oj vilken läcker hona hoppas du hittar en vacker hane min är lycklig kastrat tyvärr Skrattande

SmirreIce
11/26/10, 11:01 PM
#4

#1

Hehe, jo han är absolut tillgänglig när han är redo.

Broddans
11/27/10, 11:45 AM
#5

Oj vilken vacker hona med otroliga färger! Hoppas hon hittar en lika snygg hane :D

Liltith
12/3/10, 12:27 PM
#6

Tack alla =) Har kikat på den blå SYSen innan såklart =) Tyvärr finns ju alla så långt bort men man får se hur det blir =)

Annons:
SmirreIce
12/4/10, 1:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6

Var är det du bor?

Som jag har lärt mig, är det något man verkligen vill ha, så blir det aldrig för långt. ;P

Dagsfärsk bild på charmtrollet

[hakkapelitta]
12/4/10, 4:09 PM
#8

Till TS - du har en helt unik vitfläckslinje i din hona, så det absolut smartaste du kan göra är att låta bli att para med vitfläckskatter öht och hoppas på att få bicolour efter linjer som inte redan rymmer den linjen - den linje du har är som sagt väldigt unik och då är det dumt att blanda den med den europeiska linje som redan finns i hela landet och göra avkommorna lika trista i stamtavlorna som alla andra vitfläckar och låsa dig för nästa generation. Men det är så jag tänker, självklart kan det vara lockande att få höggradiga vitfläckar också.

kalindas
12/4/10, 6:11 PM
#9

#8
Vill man ha höggradigt vitt så parar man med en bicolour.

Zamirs Yoshy Yoan har inte speciellt välanvända linjer i Sverige.

Zampano som ligger till grunden för bicolourlinjerna bakom denne katt, är inte speciellt vanliga i Sverige.
Troligtvis pga att Zampano så tragiskt omkom i unga år.
Visst ligger det "kända" bicolourkatter och även en del andra "kända" katter längre bak i hans stamtavla .
Men att Yoshi skulle ha en dussinstamtavla är rent skitsnack!

/Elisa

Attacks
12/4/10, 6:20 PM
#10

Jeg kan forstå #8 sine utsagt veldig bra. De linjene er ekstra spesielle og finnes kun sparsomt i avl,så på det viset er dem unike,og burde vernes om.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

kalindas
12/4/10, 6:36 PM
#11

#10

Jo jag förstår tanken och håller med om den också. Men jag retade mig på att hon skrev att alla bicolour i sverige har dussinstamtavlor.

/Elisa

Attacks
12/4/10, 6:44 PM
#12

Hun skriver finnes i hele landet,ikke i alle linjene Glad Men det er jo såklart hver sitt valg,og alle har ulike mål med avlet sitt og planer. Jeg vet bare om jeg har noe unikt,så hadde jeg ønsket å holde det så unikt jeg kunne også videre i avlsprogrammet mitt.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

[hakkapelitta]
12/4/10, 7:03 PM
#13

Skrev jag att alla bicolor har dussinstamtavlor?? Lägg ner det där skitsnacket och tänk efter själv - nej jag skrev att de är tråkiga - men det är ju min åsikt och till grunden så ligger alla europeiska vitfläckslinjer förutom i ett väldigt litet antal katter, detsamma gäller Zampanos linje som stammar från just den. I grund och botten stammar de från samma katter vilket inte TS honas linjer gör. Och som jag skrev - vill man ha höggradigt vitt så kan man ju ändå välja att para. Men det är dilemmet vi har just nu, alla vitfläckar i Sverige ÄR så gott som besläktade och linjer handlar mer än 4 generationer.. för mig iaf men jag kanske tänker på ett annat sätt.

Annons:
Juliette-
12/5/10, 11:19 AM
#14

Jag förstår vad du menar Jenny.. dock beror det ju lite på vad man vill få ut med kullen också.. är det tanke att behålla och avla vidare på (vilket jag skulle gissa) så får man ju "tråkigare" tavlor beroende på hane man använder.. vill man dock ha en höggradig vitfläck men tanken är egentligen inte avel på kullen utan utställning osv då spelar ju tavlan inte lika stor roll..

Sen beror det ju på vad man tänker som steg 2

Liltith
12/5/10, 1:46 PM
#15

Jag slängde mest ut för att se vad som fanns. Vi finns i GBG =) Jag sitter ju redan på 3 vitfläcklinjer och vill ha fram en hane jag kan använda på mina andra honor samtidigt som jag vill kunna avla alla linjerna oberoende av varann. Sen blir det självklar avel även utan vitfläck men just denna parning är syftet att få fram en hane för egen avel och utställning sen rår man ju inte över vad som kommer ut sen =)

SmirreIce
12/6/10, 8:36 PM
#16

Var ju inte så farligt.. he he..

Ja, du gör som du vill :)

[figgelina64]
10/22/11, 5:56 PM
#17

Spännande, mn jag blir lite nyfiken på varför du inte önskar holiday i stamtavlan, är han vanligt förekommande inom korthårsaveln?

Har en ursnygg d03 varianthane efter Holiday men inom långhår finns han bara via Coral Reef´s avel…

[figgelina64]
10/22/11, 6:02 PM
#18

Finns en blå SYShane i Gbg som ställes ut  hos Ädelkatten 3 december…Galileo som var med på tillsalu sidan för ett tag sedan…

Liltith
10/23/11, 1:37 AM
#19

Anledningen är att jag redan har i linjerna redan :) han är farfar till min Crazy. Alltid roligt att se vad som komma skall :) båda mina bicolourtjejer kommer till ÄK oxå.

[figgelina64]
10/23/11, 9:04 AM
#20

Ja, då förstår jag och liksom jag önskar du unika och nya linjer lite svprt att få aveln att gå frammåt annars, Lycka till Och vi ses 3 decemberGlad

Annons:
Upp till toppen
Annons: