Annons:
Etikettminneslund
Läst 3307 ggr
Gerro
2013-08-09 14:14

Goodbye my lover..❤

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som många vet så har vår SIA hane Sune kissat i sängar & soffor.
Och då det bara blev värre så ringde vi vetten, som sa att eftersom att han inte slutar så är det inte snällt att ha kvar honom. Eftersom att han gör så pga stress.
Och att byta hem skulle bara göra det värre, då han började med detta i tidig ålder (har vi fått reda på då vi ringde till tidigare ägare) som inte kommer att gå att bryta.

Så idag fick min lilla siames somna in hos veterinären..
Då jag inte klarade av att följa med, så tog mamma med honom in.

Jag har alltid velat ha en hund. Men då min mamma inte gillar hundar så får jag inte lov att skaffa.
Då kom jag hem till min bästis hem & fick träffa deras lilla siamesbebis, Aslan.
Han var som en liten hund.. Så sjukt mysig, trevlig & perfekt.
Så jag började att läsa på om siameser här på iFokus. Och jag började även att försöka att få mamma att bli intresserad av den underbara rasen.

Tiden gick & mamma sa alltid nej då vi skulle flytta + att hon inte ville ha katt.
30 november 2012 flyttade Sune hem till mig.
Det första han gjorde var att spinna som en galning för att komma ut ur buren. Jag hade tröstat honom hela vägen hem i bilen genom att prata med honom. Sedan så började han att utforska huset & han nya familjemedlemmar.

På kvällen så var det marknad, så min mamma & min lillebror åkte iväg in till stan. Jag stannade hemma med min lillasyster då vi inte ville lämna Sune hemma.
Först låg vi & myste i soffan. Sedan så gick Sune ner (vi tänkte att han skulle gå på lådan) men så började jag att gapskratta när han kom upp med en liten nalle i truten. Som han sedan började att leka med.
Jag och Melissa lekte apport med honom vilket han tyckte var skitroligt. En helt underbar liten hund hade jag skaffat mig!❤

Sedan var det läggdags & Sune stod & skrek i början av trappan & tittade ned. Såg ut som om han ville gå ned så jag följde med honom ned & först då gick han på lådan. Han ville inte gå själv, utan jag fick följa med honom ned dom första nätterna.
Sedan gick vi & la oss. Och lilla Sune skulle tvunget ligga under täcket bredvid mig.

Kan inte förstå att han är borta..
När jag fick reda på att mamma tänkte avliva honom så undvek jag honom i början av dagen (han var instängd i badrummet.).
Jag tog upp honom ibland för att äta & dricka, och vi var ute på en liten tur på kvällen också.

Sov gott min finaste vän..
Du finns alltid kvar i mina minnen & i mitt hjärta..❤
Hälsa Simba & alla andra katter & djur i himlen. Nu kan du springa omkring fritt & mucka med hur många katter du vill.

Måste bara tacka dig Helle för att du födde upp denna mysiga, underbara lilla hundkissen!

Stackars Lillkiss har förlorat sin bästa kompis hon med..
Så vi blir tvungna att skaffa en till katt.. Även om jag inte vill..
Vill att vår lilla Prinsessa ska ha det bra, jag får inte vara självisk.

5 November 2010 - 9 Augusti 2013
252 dagar tillsammans, tack❤


Annons:
kalindas
2013-08-09 14:25
#1

Tråkigt att höra att ni gjorde det valet. Vet hur mycket du tyckte om denna katt. 😕

/Elisa

[ChinHeart]1
2013-08-09 14:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

❤️

Gerro
2013-08-09 14:36
#3

#1

Usch något av det jobbigaste jag har varit med om.. 😕

#2

Tack älskade Lina & Aslan❤️❤️


Gerro
2013-08-09 15:49
#4

Blir irriterad när jag tänker på hon som sålde Sune till mig.
Fattar inte hur hon har mage att sälja en stressad siames, som kissar inne till en djurälskande barnfamilj.
Fattar inte hur hon kunde göra något så lågt utan att säga till om att han hade problem.


Garmabias
2013-08-09 18:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag beklagar verkligen din/er sorg😭

Ett fruktansvärt tungt beslut..

Vila i frid Sune

Gerro
2013-08-09 18:13
#6

#5

Tack så mycket Charlotte!
Jadu sjukt jobbigt.. :(


Annons:
Nilla
2013-08-09 22:27
#7

😢

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

cillaroten
2013-08-09 22:43
#8

Fy,så jättetråkigt 😕 Beklagar verkligen!!

Nebel
2013-08-10 00:35
#9

Nej så fruktat tråkigt med din fina Sune 😿! Du verkar ha månat så om din gosse, förstår att det måste vara tungt, beklagar och styrkekram!

Gerro
2013-08-10 01:17
#10

Tack allihop❤️


Gerro
2013-08-10 21:31
#11

Nu slipper iaf Lillkiss att vara helt ensam.
Vi skaffade oss en liten kissunge idag. Och hon beter sig verkligen som en siames.
Väldigt hundig, älskar att få magen kliad, vill bara busa & leka!
Känner mig inte så ensam längre, även om det bara var en natt. Men nu slipper Lillkiss att skrika efter sällskap :)


Upp till toppen
Annons: