Annons:
Etikettbortsprungen
Läst 2307 ggr
Bifforibaff
9/22/17, 11:03 AM

Oriental upphittad

Annons:
MissMaven
9/25/17, 3:45 PM
#1

Det ät en kastrathane.

Här är katter med samma mönster och färg (ev plus silver) som är bokförda i Sverak från 2007 till 2016.

De vars namn är bortstrukna vet vi var de befinner sig, eller har de gått bort.

Om ni vet var någon av katterna vars namn inte är bortstruket befinner sig,  gör det själva (ta inte bort namnet, stryk bort det bara), eller PM-a mig, så att jag kan göra det.

Man försöker hitta vem det är med uteslutningsmetod.

.https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ZHUfw62sQ4REwQHNWSfy3--SuxZe7iOmRMX_bbKD2yY/edit#gid=0

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

NatasjaHemby
9/25/17, 5:05 PM
#2

Katthemmet har tillkännagivit att chippet inte är svenskt och att det alltså rör sig om en importkatt. Ni bör alltså kunna stryka alla svenskfödda katter från listan. Vilket land katten chippet kommer ifrån verkar de inte vilja avslöja.

SE*Simbelmynes

MissMaven
9/25/17, 5:39 PM
#3

I så fall är kanske katten inte reggad i Sverak eller någonstans alls. Jag förstår inte varför katthemmet inte publicerar chippnumret.

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

NatasjaHemby
9/25/17, 6:17 PM
#4

Nej, den behöver ju inte vara reggad alls, varken i något förbund eller hos något försäkringsbolag. Önskar att vi ska få samma lagkrav på katter som på hundar, d.v.s. att ALLA individer ska vara reggade hos jordbruksverket.

Förmodligen vill de hålla på vissa detaljer för att ägaren ska ha något sätt att bevisa att den äger katten. De har garanterat själva redan sökt på chipnumret överallt där det är möjligt.

SE*Simbelmynes

Pia-69
9/25/17, 9:05 PM
#5

Finns det inget typ "vilse.nu" i grannländerna? Om katten är funnen i Sthlm så känns det som att Finland ligger nära tillhands… Kan ju ha smitit från ägare som åkt över med båtarna eller nåt?… Lite brainstorming från mig bara.. 🤔😮


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Bifforibaff
9/26/17, 8:22 PM
#7

Min första siames var en som vi adopterade från ett katthem. Den hade dykt upp på en innergård mitt i centrala Uppsala, chippad men oregistrerad (eller med utländskt chip). Ägaren hittades aldrig och inne på katthemmet dröjde det innan han fick tilltro till människor vilket fick oss att misstänka att den blivit dumpad av någon. Så det hugger till lite extra när jag ser det här.

MissMaven
9/27/17, 10:44 AM
#8

Den är tydligen registrerad utomlands och katthemmet vet landet och uppfödaren.

Jag tycker att det är jättekonstigt det hela och sorgligt när sådant händer (oavsett vad bakgrunden är, det vet jag ingenting om). Hoppas att katten får ett bra nytt hem så som #7 siames fick. ❤️

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Upp till toppen
Annons: