Annons:
Etikettomplacering
Läst 3773 ggr
verawieslander
2017-07-21 13:38

Söker två siameser för omplacering

Hej!

Söker två siameser eller orientaler för omplacering. De ska helst vara över 3 år men yngre funkar också, sålänge de inte är kattungar. Ett plus är om de är lugna, keliga och tillgivna sin ägare, alltså helst ingen katt som bara vill hitta på bus, både i hemmet och på sin ägare. 

Tacksam för svar! :)

Annons:
NatasjaHemby
2017-07-24 15:26
#1

Hej och välkommen till vårt forum!

Utmärkande drag för dessa raser är att de är väldigt aktiva, lekfulla, energiska och pratglada. De är också normalt sett mycket kelna, tillgivna och kontaktsökande, men en siames som är lugn och sansad är inte direkt rastypisk. Du gör definitivt rätt i att leta efter äldre katter, för hittar du en lugn siames så är den troligtvis inte purung 😛

Ett tips är att leta efter uppfödare som har ganska många katter och aktiv uppfödning för att se om de har någon f.d. avelskatt till omplacering. Titta även på SO-gruppen och Siameslinjen, där det ibland kommer upp omplaceringar. Lycka till 🙂

SE*Simbelmynes

rutti66
2017-08-31 08:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hej. Jag måste omplacera min kreme siames för att jag flytta utomlands.

Han heter Iggy och är 10år och 8 månader ung. Han har aldrig varit en ensam katt men mitt ex kunde bara tar en av mina katter. Iggy är jätte ledsen utan hans kompisar (två Siamese tjejer) så innan jag flyttar (19 september) måste jag jag hittar ett nytt hem med andra Siamese till honom. Han är en innekatt full av kärlek. Om det är intressant till dig snälla ring mig 0736541066 eller maila mig till rutti66@gmail.com . Jag bor i Stockholms område.

Mvh Ruth

Upp till toppen
Annons: