Annons:
Etikettkattungeprat
Läst 2574 ggr
NatasjaHemby
7/20/17, 6:09 PM

B-kullen flyttar hemifrån

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tiden går så fort och småtjejerna är redan 16 veckor gamla. För snart två veckor sedan flyttade SE*Simbelmynes Bark At The Moon, Tesla, hemifrån och i morgon är det syrran SE*Blinded By Rainbows tur. Den sistnämnda ägs fortsatt av mig och kommer att bo hos en fodervärd. Ett tag övervägde jag att behålla henne hemma, men vi har haft en del osämja i kattgruppen senaste tiden och jag hoppas på att kunna bryta mönstret när här blivit "småbarnsfritt". Dessutom hittade jag en fodervärd som verkar passa perfekt och allt föll på plats.

SE*Simbelmynes

Annons:
NatasjaHemby
7/20/17, 6:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Tesla blir ompysslad av mamma Thetis ❤️

SE*Simbelmynes

NatasjaHemby
7/20/17, 6:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hela orientalgänget i sängen. Cremetjejen diar och syns knappt.

SE*Simbelmynes

NatasjaHemby
7/20/17, 6:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

SE*Simbelmynes Bark At The Moon OSH d 03 - Tesla ❤️

SE*Simbelmynes

NatasjaHemby
7/20/17, 6:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tesla efter att varit i sitt nya hem i ca 30 minuter. Det syns kanske inte så bra på bilden, men hon slickar nöjt lillmatte på handen 🙂 Det var ett stort nöje att själv leverera denna tuffa tjej och få se med egna ögon hur hon snabbt och självsäkert tog sitt nya hem i besittning!

SE*Simbelmynes

NatasjaHemby
7/20/17, 6:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

SE*Simbelmynes Blinded By Rainbows OSH e 03 ❤️

SE*Simbelmynes

NatasjaHemby
7/20/17, 6:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Mor och dotter ❤️

SE*Simbelmynes

Annons:
Fransu
7/20/17, 6:37 PM
#7

Så otroligt vackra båda tjejerna har blivit. ❤️

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

kalindas
7/20/17, 7:43 PM
#8

😍

/Elisa

Ellismakaroner
7/20/17, 7:56 PM
#9

De är såå vackra och de var så underbara!😍 Så stora och fina de blivit!


Lejonhjarta
7/21/17, 5:56 AM
#10

❤️❤️❤️

Asynjas
7/21/17, 9:09 AM
#11

Underbara kort på dina vackra. Håller tummarna för att allt går bra med foderkatten :-)

=) /Helle

www.asynjas.se

NatasjaHemby
7/21/17, 7:07 PM
#12

Tack för alla fina kommentarer 🙂 Detta är inga extrema katter med häftiga öron, men de är långa, eleganta damer med långa svansar och superkort päls. Hoppas bara att ögonfärgen kommer så småningom också, så är jag mer än nöjd med dem sedan. 

Idag har jag lämnat lilla Elsa, som cremetjejen ska heta, i sitt nya hem. Det verkade gå bra med både hundar, katter och barn. Lite tomt här hemma, men på det stora hela känns allt jättebra med flyttarna ❤️

SE*Simbelmynes

burmamys
7/23/17, 1:02 PM
#13

Tesla och Elsa är verkligen fina!😍 Ska jag vara ärlig så har jag lite svårt för de mer extremtypade siameser och orientaler, de som har jättestora öron och ibland djupt liggande ögon. Om de flesta sett ut som dina katter hade jag kanske köpt siameser eller orientaler och inte letat vidare. Nu har jag förälskat mig i burmarasen och är väldigt glad att jag har just de katter jag har! Dina orientaler är dock mycket vackra, och ser ut att vara energiska, smidiga och intelligenta katter ❤️

Annons:
NatasjaHemby
7/26/17, 9:51 PM
#14

#13 Jag föredrar också lite mer klassiska katter, eller kanske mittemellan. Päls, ögon och längder är viktigt för mig. Katterna ska vara iögonfallande men inte extrema. De måste vara proportionerliga och alla delar ska "hänga ihop" ordentligt.

Jag tror att burman och de orientaliska raserna är ganska lika i temperamentet, men jag har aldrig träffat någon burma så jag vet inte säkert 😛

SE*Simbelmynes

burmamys
7/27/17, 5:47 PM
#15

#14 Verkar som att vi lägger fokus på liknande aspekter i utseendet, själv tycker jag att ögonen är vackra och uttrycksfulla, att kroppen är atletisk, och pälsen silkeslen är viktigast, samt att helheten är harmonisk och utan överdrifter. Jag tror de orientaliska raserna och burma har i grunden samma temperament, med små skillnader beroende på vilka individer som uppfödare valt att avla på. Du kan väl passa på nästa gång du är på utställning och ser en burma, de flesta är nyfikna och kontaktsökande och trygga i sig själva, och hälsar gärna på besökare! 😊

NatasjaHemby
7/27/17, 9:28 PM
#16

#15 Ja, mina orientaltjejer är som natt och dag, så det finns säkert burmor och orientaler som är mer lika varandra än vad mina två orientaler är 😛 På utställning har jag mött burmor, men tänker att det inte är alls samma sak som att möta dem i hemmet.

SE*Simbelmynes

Upp till toppen
Annons: