Annons:
Etikettkattprat
Läst 4938 ggr
jillan
7/8/17, 8:48 PM

Näta in balkong. Teleskopstång

Har flyttat till en ny lägenhet & ska näta in balkongen. Vet att det ska finnas teleskopsstänger som man kan fästa nätet i. Men var finns det att köpa? Supercat.se och zooplus har, men enligt omdömena, så är dom inte bra. Tydligen väldigt veka. Finns det andra bättre?

Annons:
jillan
7/9/17, 1:39 PM
#1

Har beställt på zooplus. Får testa dom. Får sätta fast dom med bultband. I förra lägenheten satt upp nätet med kardborreband. Vill gärna slippa det.

NatasjaHemby
7/10/17, 10:03 AM
#2

Skriv gärna en liten recension när du fått hem dem. Intressant att veta för oss andra som är i byggtankar 🙂

SE*Simbelmynes

jillan
7/10/17, 11:57 AM
#3

#2 ska göra det:)

jillan
7/14/17, 8:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#2 Idag har jag satt upp nät:) det var jobbigt att få stängerna stadiga. Höll på ett tag! Satt fast dom med buntband & det fungerar bra. Skulle nog inte lita på att de står stadigt utan. Använde Trixies nät & var skeptisk, men det blev jättebra! Hoppas det håller bara. Det är det enda nätet som man får ha i våran brf.

NatasjaHemby
7/14/17, 9:32 PM
#5

Snyggt! Väldigt diskret nät. Förhoppningsvis så är det nätet inte så frestande att klättra i och då är det kanske inte hela världen om stängerna är lite veka. Tror det är viktigare att ha stadiga stolpar om man har ett rejält galler som inbjuder till klättring.

SE*Simbelmynes

jillan
7/14/17, 10:17 PM
#6

Oj! Bilden ligger åt fel håll.

Mina är inga klätterapor som tur är, även om de är överallt annars men i nät vill dom inte klättra i:)

Annons:
burmamys
7/15/17, 10:43 AM
#7

Du har precis samma nät som jag har haft. Fick tyvärr byta ut det nu när en av mina katter (burma outcross med thailändsk huskatt) kom på hur hon skulle göra för att bita av det och smita ut. Hoppas du slipper det! De andra två, som är burmakatter, har aldrig visat några tendenser på att ens vilja bita av det, så förhoppningsvis ska det gå bra för dig. 

Jag har också samma sorts teleskopstänger, och nu när jag bytte nätet med hjälp av hantverkare, förklarade hantverkaren att om man tar isär delarna så ska det gå att öppna något innuti så man kan få dem riktigt stadiga. Jag har tidigare haft problem med att de blir lösa efter ett tag, de liksom gängar ur, men nu sitter de riktigt hårt. Tyvärr hann jag inte få en ordentlig förklaring på vad han gjorde (och han var sommarvikarie för den ordinarie hantverkaren) men om du frågar någon så kanske du får rätt hjälp?

Lycka till!🙂

jillan
7/15/17, 1:27 PM
#8

#7 åh! Tack! Skall kolla det:)

Dioramabyggare
7/19/17, 4:52 PM
#9

#4: risken med buntband är att de torkar och blir spröda och därigenom lätt slits av. Vi bor på tredje våningen och jag byggde en stor ram av 45x45 millimeters träreglar som jag skruvade ihop med hjälp av kraftiga vinkelbeslag, och satte hönsnät på, fäst med häftklammer, så att katten inte riskerar att ramla ner från balkongen. Ramen fäste jag med monteringsband*) kring fästena för balkongskydden.

*) http://www.vvstorget.se/images/produktbilder/3816915.jpg

Maxima06
7/20/17, 10:10 AM
#10

Hoppas att jag inte kapar tråden men såhär löste vi det till min inglasade balkong, det blir hemskt varmt om man inte kan öppna (bor på 5 våningen).

jillan
7/20/17, 11:22 AM
#11

#9 jo, jag vet:) Jag har inte uppe nätet hela året utan "bara" på sommaren. Haft buntband i 7 år i min förra lägenheten & det har fungerat super👍 Men har ju så klart koll, så de inte går av. #10 Fint!! Är nyinflyttad. Och i den bostadsföreningen får man inte sätta upp vad som helst. Det enda man får göra är typ det som jag gjort nu. Men är såå glad att man fick sätta upp någonting! Det blir ju jättevarmt annars som du säger. Har oxå inglasad balkong.

ApanAnn
7/26/17, 11:28 AM
#12

Vi är på andra sommaren med Trixienät och det håller bra. När balkongen renoverades byggde de fast nätet nertill så vi var tvugna att lämna det uppe även under vintern. Det överlevde snöstorm och allt möjligt…

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Upp till toppen
Annons: