Annons:
Etiketttävling
Läst 1721 ggr
vendelay
2017-06-27 19:28

Ta kattkörkort!

Funderar du på att skaffa katt eller undrar om du är en bra kattägare? Ta körkort på katt:

https://kattkorkortet.se/

Det är ett initiativ från Mjau och för varje genomfört test donerar de ett tetrapack från Mjau till katthem och hemlösa katter.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
kalindas
2017-06-27 20:32
#1

Gjort testet och delat på Facebook. Urdumma frågor dock.

/Elisa

vendelay
2017-06-27 20:50
#2

#1 Ja, eller åtminstone svarsalternativen. Ganska trist förstås men för en god sak ändå.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

kalindas
2017-06-28 09:24
#3

#2
Jo, skrev fel. Svarsalternativen var det såklart jag menade! 😃

/Elisa

NatasjaHemby
2017-06-28 15:06
#4

Idén med kattkörkort är väl inte helt tokig, men själva testet var bara fjantigt i mina ögon. Gissar att det är något slags slumpgenerator som plockar fram svarsalternativen, för jag fick en fråga med tre olika alternativ som alla på något sätt beskrev situationer som inte alls passar ihop med kattägande. 

Rekommenderar således inte detta testet till någon som funderar på att skaffa katt.

SE*Simbelmynes

kalindas
2017-06-28 17:56
#5

#4
Var det den frågan om hur man hade det i hemmet? 
Där var urkorkade svarsalternativ.
Sen frågan om att "Grannen har ett gäng söta kattungar".
Även där var svaren korkade, man kanske borde ha ett alternativ där det står att man inte bör skaffa katt från grannens hoppsankull alls. För det är ju just det där att grannen eller kompisen tagit kattungar på sin huskatt som är problemet.
Likaså att de inte vaccinera, id-märker och viktigast av allt kastrerar.
Som sagt, de kunde gjort detta "kort" så mycket bättre.

/Elisa

NatasjaHemby
2017-06-28 20:16
#6

#5 Stängde fönstret efter att ha läst alternativen till den andra frågan, så jag kom inte så långt som till "grannens kattungar" 😛 Skänker hellre själv en slant eller ett flak kattmat till en förening än stöttar detta projektet. Dåligt genomtänkt av Mjau att sprida felaktigheter om de nu vill höja kattens status.

SE*Simbelmynes

Annons:
Upp till toppen
Annons: