Omplacering

Kattkompis sökes

2017-02-07 09:42 #0 av: Kpsson

Hej

Det är med stor sorg vi får ta bort Ginkos kompis Flisa pga av sjukdom. Han har när hon varit hos veterinären i omgångar varit både ledsen och letat efter henne. Vi är en familj som bor i Lerum i stort hus ett par mil utanför Göteborg, barn på elva och tretton år. Ginko är fem år, busig, snäll och trivs med andra katter, han vill inte vara ensam så därför letar jag efter en ny kompis till honom och ny familjemedlem till oss. Helst skulle vi vilja ha en kastrerad hankatt (siames/oriental) som söker ett livslångt hem. Någon "defekt" som knickad svans eller annat är inga problem då det inte är utställning som vi är intresserade av. Så om det är någon som behöver ett nytt hem där både klappar, kel och snäll kompis finns så tveka inte på att höra av er.

mvh

Kristina

Anmäl
2017-02-07 09:49 #1 av: Garmabias

Tråkigt att höra!!
Hoppas att Garmabias Ginko får en riktigt trevlig kompis snart🍀🐾

Anmäl
2017-02-07 10:09 #2 av: Kpsson

Tack Garmabias

Vilken fin bild på Ginko, så söt han var när han var liten Hjärta

Nu är han stora karln ;)

Anmäl
2017-02-07 11:06 #3 av: NatasjaHemby

Hej!

Jag beklagar förlusten av er Flisa Blomma Linda Henriksson från Siames- och orientalgruppen bor i Göteborgstrakten och brukar ha bra koll på katter som behöver nya hem. Kontaktuppgifter finns på hemsidan. 

Hur långt kan ni tänka er att åka? Om Stockholm är okej så kanske jag även vet någon uppfödare som kan ha en katt som passar. 

SE*Simbelmynes

Anmäl
2017-02-07 11:10 #4 av: Kpsson

Tack NatasjaHemby

Ja jag kör mycket i mitt jobb och är åt Stockholmshållet en del ocksåGlad

Anmäl
2017-02-07 11:25 #5 av: NatasjaHemby

Anna-Lena Holmberg Örtengren, SE*Torparkattens, har några underbart söta kattungar till salu just nu. Ibland har hon även vuxna omplaceringar, men jag vet inte hur det ser ut i nuläget. Jag vet inte om hon läser här, men enklast är nog att kontakta henne via Facebook.

SE*Simbelmynes

Anmäl
2017-02-10 23:31 #6 av: Lejdet

Se min nyinlagda tråd 😉

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.