Annons:
Etikettomplacering
Läst 2183 ggr
Kpsson
2017-02-07 09:42

Kattkompis sökes

Hej

Det är med stor sorg vi får ta bort Ginkos kompis Flisa pga av sjukdom. Han har när hon varit hos veterinären i omgångar varit både ledsen och letat efter henne. Vi är en familj som bor i Lerum i stort hus ett par mil utanför Göteborg, barn på elva och tretton år. Ginko är fem år, busig, snäll och trivs med andra katter, han vill inte vara ensam så därför letar jag efter en ny kompis till honom och ny familjemedlem till oss. Helst skulle vi vilja ha en kastrerad hankatt (siames/oriental) som söker ett livslångt hem. Någon "defekt" som knickad svans eller annat är inga problem då det inte är utställning som vi är intresserade av. Så om det är någon som behöver ett nytt hem där både klappar, kel och snäll kompis finns så tveka inte på att höra av er.

mvh

Kristina

Annons:
Garmabias
2017-02-07 09:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Tråkigt att höra!! Hoppas att Garmabias Ginko får en riktigt trevlig kompis snart🍀🐾

Kpsson
2017-02-07 10:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Tack Garmabias

Vilken fin bild på Ginko, så söt han var när han var liten ❤️

Nu är han stora karln ;)

NatasjaHemby
2017-02-07 11:06
#3

Hej!

Jag beklagar förlusten av er Flisa 🌺 Linda Henriksson från Siames- och orientalgruppen bor i Göteborgstrakten och brukar ha bra koll på katter som behöver nya hem. Kontaktuppgifter finns på hemsidan. 

Hur långt kan ni tänka er att åka? Om Stockholm är okej så kanske jag även vet någon uppfödare som kan ha en katt som passar.

SE*Simbelmynes

Kpsson
2017-02-07 11:10
#4

Tack NatasjaHemby

Ja jag kör mycket i mitt jobb och är åt Stockholmshållet en del också🙂

NatasjaHemby
2017-02-07 11:25
#5

Anna-Lena Holmberg Örtengren, SE*Torparkattens, har några underbart söta kattungar till salu just nu. Ibland har hon även vuxna omplaceringar, men jag vet inte hur det ser ut i nuläget. Jag vet inte om hon läser här, men enklast är nog att kontakta henne via Facebook.

SE*Simbelmynes

Lejdet
2017-02-10 23:31
#6

Se min nyinlagda tråd 😉

Annons:
Lejonhjarta
2017-02-12 00:28
#7

Har två i Göteborg som söker ett gemensamt hem… Kontakta mig el ägaren om det är intressant.

Vi letar efter ett nytt föralltidhem till våra små guldklimpar som vi tyvärr inte kan ha kvar.
De är systrar, 4 år gamla i vår. Eos är Siames och Nyx är Oriental och båda är steriliserade. De är väldigt fästa vid varandra (de går ingenstans utan varandra och sover i en underbart mysig hög av gos, kärlek och värme) så de måste få bo tillsammans. Däremot är de inte accepterande mot andra katter, vilket är varför vi letar efter ett nytt hem till dem.

Eos är en extremt gosig och …kelig katt. Hon kan ligga i ditt knä i timmar och bara njuta av att bli masserad, helt ohämmat. Hon gillar också att sitta på axeln och kan även somna där, oftast när matte sitter vid datorn. Hon är stilfull med mycket integritet, men gardet släpps lätt när något så underbart som kel kan erbjudas.
Nyx är även hon en väldigt gosig tjej, men i lagom stora portioner. Hon har grym kroppskontroll, är robust och ibland lite väl modig för sitt eget bästa. Henne kan man ställa in i duschen och duscha och schamponera, och hon står stilla och väntar på att man ska bli klar. Ibland kommer hon till och med in på spontanbesök och duschar tillsammans med en!

Om du nu tänker ”oj, två katter kanske är lite väl mycket”, tänk på att katter inte mår bra av att vara ensamma, de behöver sällskap! Dessa små töser klarar sig fin-fint när matte/husse är på jobbet, de tar hand om varandra, mår bättre - och det blir mindre jobb för dig. Dessutom blir katter bara mysigare i klump! Det enda mysigare än en katt i knäet är två katter i knäet, vilket är helt oemotståndligt!

Det viktigast för oss nu är att hitta ett riktigt bra hem till våra små töser. Eftersom att de är raskatter och vi inte vill att någon ska ta dem för att försöka tjäna pengar har vi tänkt oss 5000kr för båda tillsammans, men framförallt letar vi efter ett riktigt bra hem!

Känner du att du vill bli dessa mysbombers matte/husse, eller vet någon som vill öppna sitt hem och sitt hjärta, snälla hör av er!

Skriv gärna till mig här på FB eller på telefonnummer: 0734164277

Upp till toppen
Annons: