Annons:
Etikettuppfödare
Läst 2389 ggr
NatasjaHemby
1/12/17, 12:16 PM

Det är kul att vara uppfödare...

…ibland.

Just känns det mest som ett evigt pusslande med katter som är helt ur fas. Vesta hade en kille här över nyårshelgen. De gillade varandra och parade sig i två dagar innan Vesta slutade löpa och killen fick åka hem. En vecka efter att han åkt började hon löpa igen. Visst, jag hann ju inte få några falska förhoppningar om att hon var dräktig, men det hade varit skönt med lite tystnad åtminstone någon vecka till. Nu är hanens ägare på semester och vi måste vänta ett par veckor innan vi kan hämta honom igen.

Vestas son som bor hos fodervärd är lika het på gröten som sin mor och skriker efter sin tjej, men hon däremot vägrar att löpa alls. En sak är säker i alla fall, katter följer aldrig ens planer 🤪

SE*Simbelmynes

Annons:
kalindas
1/12/17, 1:40 PM
#1

😃

/Elisa

Garmabias
1/13/17, 4:00 PM
#2

Åh nej vilken otur…! Lycka till och hoppas på bättre flyt🍀🐾

NatasjaHemby
1/13/17, 6:47 PM
#3

#2 Äsch, det är sånt som händer. Jag misstänkte nästan att han inte var 100% fertil efter sin chipkastrering, för kulorna såg lite små ut. Men han ställde ju upp och parade ändå. Lite jobbigt bara med Vesta som löper nästan hela tiden.

Nu hoppas vi att Thetis följer schemat och löper nästa vecka!

SE*Simbelmynes

Mangochanti
1/16/17, 5:33 PM
#4

Åhh, så synd. Du var ju hoppfull och det är ett aber med löpropen, man kan ju få lite… nervösa ryckningar, hehe

Bra iof att hon löper om du vill para henne, men typiskt att kavaljeren inte är tillgänglig :-(

Ska du ta en annan hane eller du tror det löser sig?

/MC 🐱

Be healthy, keep up, and be you. Katt And love the cats BlommaMC/ Efva

NatasjaHemby
1/16/17, 5:45 PM
#5

#4 Hon löper nästan hela tiden, så vi väntar på hanen och testar en gång till. Är han inte fertil då heller så måste jag nog överväga att leta annan hane eller kastrera tyvärr. 

Thetis är en liten luring och smyglöper supersvagt men kommer aldrig riktigt igång. Jag hade ju tänkt hinnan ta hit Vispen innan Leos familj är tillbaka från semestern. Har inte plats för att ha två killar över på dejt samtidigt…

SE*Simbelmynes

Carlitos
1/27/17, 8:31 PM
#6

Nej, det brukar bli tvära kast att få ihop allt med hane och parning :D

Annons:
Upp till toppen
Annons: