Annons:
Etikettavel
Läst 2417 ggr
NatasjaHemby
2017-01-01 20:38

Vid lån av avelshane, hur gör ni?

Ni som lånar andras hanar för parning eller lånar ut era hanar, hur gör ni helst? Tar honan till hanen eller tvärtom? Jag har testat båda alternativen ett par gånger vardera nu och ser för- och nackdelar med båda. Dela gärna med er av hur ni resonerar kring detta 🙂

SE*Simbelmynes

Annons:
kalindas
2017-01-01 22:47
#1

Jag tog alltid hem honan. Kontrollfreaket i mig hade inte kunnat lämna bort hanen. 
Sen hade jag en finfin tvättstuga i det huset som funkade perfekt för kattdating. 😃

/Elisa

MonicaLagerquist
2017-01-02 11:56
#2

Säger som #1 Tar helst emot honan här men lånar även ut min hane om det passar bättre.

Stolt ägare till fem La permer

NatasjaHemby
2017-01-02 16:54
#3

Det med att ha kontroll över t.ex. att hanen parar rätt hona förstår jag absolut. Hur skulle ni helst göra om ni vill låna någon annans hane?

Jag har skickat iväg min Vesta två gånger och jag kommer aldrig göra om det. Mitt hjärta går sönder när jag lämnar henne, hon är så känslig och gillar inte nya miljöer. Därför blev jag jätteglad när jag nu fick lov att låna hem en kille till henne. Han var dessutom extremt okomplicerad, strilade inte och de parade så tyst att jag inte hade märkt något om jag inte råkat "komma på dem" några gånger.

Min andra tjej däremot hade jag kunnat skicka bort utan problem, för hon är så tuff och har inga problem med nya ställen. Tyvärr hatar hon okända katter, så när jag haft min hane här så har det varit högljutt och rörigt. Det hade varit skönt att lämna henne hos någon med ordentligt, avskilt parningsrum, så att ingen behöver vara vaken i en vecka och lyssna på hennes vrålande.

Hade jag haft en hane som jag kunde låna ut så hade jag tagit emot honorna hemma åtminstone tills jag visste att han var "kompetent", sen möjligtvis lämnat bort honom till någon jag känner och verkligen litar på.

SE*Simbelmynes

Upp till toppen
Annons: