Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Allmänt kattprat Avel & genetik Avelshane finnes/sökes Berättelser Bortsprungen/hemlös katt Foder & pälsvård Fotogalleri Färggalleri Hobby & prylar Humor Hälsa & beteende iFokus info Kattklubbar Kattungar till salu/sökes Kattungeprat Kusinraser Minneslund Omplacering Sjukdomar & defekter Standard & färger Tävling Undersökning/omröstning Uppfödare Utanför ämnet Utställning
Hälsa & beteende

PRA test

2016-11-24 20:44 #0 av: kalindas

Ni som testar era katter för PRA. Vilket företag beställer ni testen ifrån och var kostar ett test?
Tänkte jag skulle göra ett test på Elliot och se om han är dubbelbärare som jag misstänker. För är han det så får jag ju svaret där varför jag misstänker han ser dåligt. Visar det ok, så får jag göra en annan utredning.
Men han verkar inte ha ont av att se lite illa. Det enda är att han pupiller är lite förstorade jämfört med övriga katter och att det skimrar grönt i dem.

Anmäl
2016-11-24 21:01 #1 av: NatasjaHemby

VGL använder jag för DNA-tester: http://www.vgl.ucdavis.edu/services/cat/

SE*Simbelmynes

Anmäl
2016-11-24 21:20 #2 av: kalindas

Vilket test är det man ska välja? 
Det som ligger på plats nr 21? Eller är det ett annat?

Anmäl
2016-11-24 22:25 #3 av: NatasjaHemby

Det ska vara den där det står "Progressive Retinal Atropy (PRA). CEP 290 (PRA-rdAC) and CRX (PRA-rdy). Multiple breeds."  Glad

SE*Simbelmynes

Anmäl
2016-11-24 23:17 #4 av: kalindas

Tror det var den jag menade. Glad
Tack!

Anmäl
2016-11-30 00:56 #5 av: Lejonhjarta

Säger samma som #1 Glad

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.