Annons:
Etikettkattprat
Läst 2101 ggr
Zorcie
11/16/16, 1:10 AM

Hur reser ni kommunalt med era?

Precis nu har jag inte tillgång till någon bil. Att ta lillmissan till veterinär etc är kortare turer som går enkelt att lösa med buss, så hon behöver inte frysa särskilt. Däremot undrar jag hur ni andra "packar in" era tunnpälsade katter utan underull om ni måste resa med tåg/buss under vintertid?

Jag är van med birman som har päls så det räcker och blir över, detta med katter utan underull är nytt, så hur ska jag tänka? Inte resa alls, eller ska jag sy en varm gosig påsväska i många lager mystyg? Andra förslag?

Väldigt nyfiken här hur just ni gör, eller tar ni alltid bilen?

Tack på förhand från en liten fryslort och hennes matte! :)

Annons:
Vixxen
11/16/16, 1:12 AM
#1

Stoppa in en fleecefilt som katten kan gosa in sig i!

Tjeja
11/16/16, 4:26 AM
#2

Vad är det för fel med att sätta på en "tröja/kroppstrumpa" i naturlig ull? Det viktigaste är ju att isolera lådan/väskan väl i botten så inte underlaget blir genomkallt. En gammal fårullsfäll i lådans botten ger både mjukt tryckavlastande underlag och värme. Sedan kan man lägga vilken filt som över kissen för vindskydd och behålla värmen under. Vilken/vilka filtar man väljer beror på temperaturen ute.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Pia-69
11/16/16, 6:48 AM
#3

Eller en frigolitskiva i botten på transportburen(plus en mjuk fäll eller filt), de finns i olika tjocklekar! Och det finns även jackor och tröjor för hundar som även passar katter. 🐱❤️


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

NatasjaHemby
11/16/16, 2:31 PM
#4

Jag lägger en filt i botten på buren och en filt över katten, så brukar de hålla sig nöjda. Ska jag bara transportera en katt så tar jag min minsta bur så att filtarna verkligen omfamnar katten. Har jag flera katter med så får de ju värme av varandra. Tidigare använde jag tröja (liten hundtröja från ÖB) vid transporter vintertid, men katterna verkar föredra extra filt framför tröja 🙂

SE*Simbelmynes

MissMaven
11/16/16, 4:26 PM
#5

In i "påsen" och sedan i buren. Inga tröjor. De kan så klart titta ur påsen eller krypa ännu djupare in i den. Och jag lägger en filt över buren.
Påsen är väldigt omtyckt. Den är mjuk och mysig och rymlig. Här är husse med två av våra katter in i en påse (de brukar ha varsin, men där kröp de in i samma).

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Zorcie
11/16/16, 8:32 PM
#6

Jättebra och utförliga svar allihop - tack ska ni ha! :)

Annons:
Lejonhjarta
11/18/16, 1:00 AM
#7

Jag har en Snugglesafe i botten. Sen filt och ev tröja på. Men SnuggelSafen är toppen även hemma kalla dagar eller när vi är på någon utställning som är lite svalare. Speciellt till min peterbald.

http://www.zooplus.se/shop/hund/hundbaddar_korgar/varmekuddar_termotacken/249798?gclid=CPmI9PH_sNACFer3cgodFdAHdg

Zorcie
11/18/16, 11:51 AM
#8

#7 Tack för tipset! Den hade jag inte sett förut!

Vixxen
11/18/16, 11:54 PM
Lejonhjarta
11/21/16, 1:47 AM
#10

#9 Så detta åxå när jag fortsatte leta lite. :-D Behöver köpa en ny då mina börjar bli för gamla och tänkte ge en till min mors chihahua åxå…<3

Upp till toppen
Annons: