Annons:
Etikettavel
Läst 2653 ggr
NatasjaHemby
2016-10-28 21:49

Vesta på dygn 57

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag försökte ta lite bilder på Vestas mage igår, när hon var på dygn 57. Inte helt enkelt eftersom hon i princip bara ser dräktig ut om hon ligger på rygg och hon endast ligger på rygg ifall jag klappar på magen 🤪 Idag är det en vecka kvar till beräknad födsel, så spännande!

SE*Simbelmynes

Annons:
NatasjaHemby
2016-10-28 21:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Tvättar och fixar.

SE*Simbelmynes

NatasjaHemby
2016-10-28 21:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Måste hålla en arm runt magen för att komma åt 😛

SE*Simbelmynes

Garmabias
2016-10-28 22:40
#3

Så spännande!! Håller tummarna och hoppas på fina bebbar🍀🙏🏻😄😘

Truffles
2016-10-29 08:14
#4

Det är svårt att få till det man verkligen vill med foton ibland. Som att få söta siamesungar att se små ut. De ser ju tidigt ut som små minivuxna. Det var nästan det första kattungeköparna kommenterade när de kom för att titta på ungarna, att de var så mycket mindre än på bild. 😊 Men hursomhelst så är dina bilder lika vältagna som vanligt! 👌 Önskar er, Vesta och bebisarna en bra nedkomst. ❤

//Anna

"Cats always know whether people like or dislike them. They do not always care enough to do anything about it." Winifred Carrire

kalindas
2016-10-29 08:39
#5

Lycka till! 🙂

/Elisa

NatasjaHemby
2016-10-29 10:07
#6

#4 Ja, visst är det svårt ibland! Just att de ser "vuxna" ut har jag faktiskt inte ens tänkt på innan, däremot problemet att få dem att vara still för fotograferingen. Speciellt om man vill ha mer än en på samma kort. Ville ha en kullbild till min nya hemsida och insåg att jag har EN skarp bild på hela förra kullen ihop, och då syns knappt den som är längst bak. 

Tack för alla lyckönskningar, det kan behövas. Jag är 99% säker på att det bara är en bebis i magen, så jag är lite orolig för komplikationer 😕

SE*Simbelmynes

Annons:
Asynjas
2016-10-29 10:17
#7

Håller tummarna för att det är två eller tre. Hon ser stor ut för en? Tur att du vet hur länge hon brukar gå, så att du kan ha koll. Det känns tyvärr som om det är vanligare med komplikationer än inte, när det bara är en som skall sparka igång förlossningen. Kram

=) /Helle

www.asynjas.se

NatasjaHemby
2016-10-29 14:07
#8

Jag är och känner på magen stup i kvarten och kan bara hitta en unge varje gång. Men jag hoppas såklart att jag har fel. Hon ser smal och helt odräktig ut när hon står upp, det är bara denna vinkeln som får magen att se lite större ut. Och så har hon blivit lite fläskig, faktiskt 😛

Kanske går hon lite längre nu när det inte är så många som trycker på, men jag är beredd att åka in med henne om hon går för länge. Men än ska jag inte måla fan på väggen, Vesta är i alla fall pigg och glad och verkar helnöjd med att vara lite smidigare än förra gången 🙂

SE*Simbelmynes

kalindas
2016-10-29 20:06
#9

Det är ju ett litet tag kvar så hon kan ju svälla upp lite till de sista dagarna.

/Elisa

Lilla Alviks katteri
2016-10-31 11:05
#10

Vad mysigt med små bebisar snart! Är svårt att se/känna hur många det blir beror så mycket på hur de bär dem. Ungarna alltså. Kas kada hade åtta ungar i magen och vi trodde det var fyra-fem! Lycka till ska bli spännande att följa!

SE* Lilla Alviks

NatasjaHemby
2016-10-31 12:36
#11

Ja, jag hoppas ju att jag ska ha fel 🙂 Sist var det 6 ungar i magen och jag gissade på 4. Fast det är ju svårare att gissa antal när de är "många", eftersom det mest känns som ett enda virrvarr av rörelser i magen. Denna gången har jag tydligt kunnat känna exakt var bebisen befinner sig, hur den ligger och vilka kroppsdelar jag känt. De senaste dagarna har det dock blivit lite svårare att känna, för magen har blivit mer svullen och spänd. Nu ser hon dessutom äntligen lite dräktig ut. Dygn 61 idag!

SE*Simbelmynes

Upp till toppen
Annons: