Annons:
Etikettomplacering
Läst 2021 ggr
[postmortum91]
2016-09-24 23:01

Ångrar omplaceringen

Åååh det är så jobbigt. Det har gått över 6 månader nu men vi saknar våra katter så fruktansvärt mycket 😭 FAN att vi omplaceras dem. Vi vill ha hem dem igen 😔 Är det sjukt av oss om vi skulle fråga om vi får köpa tillbaka dem? Den turen har vi säkert inte att de vill men är det galet att fråga?

Annons:
Vixxen
2016-09-24 23:12
#1

Vad var det som gjorde att ni omplacerade dem från början?

[postmortum91]
2016-09-24 23:36
#2

Svärföräldrarna var på oss om att vi var tvungna när vi fick barn. Sen påverkades vi och jag ffa tyckte det var tufft med en nyfödd bebis och 2 katter och 1 hund. Ena katten naffsade en gång på bebisen så vi blev rädda. Dock tror jag vi hade kunnat fixa det om vi hade gett katten en andra chans. Det känns som vi svek katterna, de var ju våra familjemedlemmar :(

Sindri
2016-09-25 00:06
#3

Om katterna mår bra idag är det lite grymt att flytta dem igen. Har träffat katter som blivit omplacerade och många mår inte alls bra av det.

Det är sånt vi som människor får leva med. Det är vi som valt djuren, inte de som valt oss.

Vixxen
2016-09-25 01:27
#4

Säger som #3 att katterna inte mår bra av att flytta igen.

Vänta ett tag och när barnet blivit lite äldre kan ni väl prova att skaffa katt  på nytt!

NatasjaHemby
2016-09-25 10:04
#5

Har du kontakt med den nya familjen? Steg ett är väl att höra hur det går, om de trivs ihop och tycker att katterna passar bra in i deras liv. Förhoppningsvis får du då höra att katterna har det fantastiskt och är högt älskade. Kanske kan du i så fall släppa det och bara vara nöjd med att katterna får allt de behöver. Om det däremot INTE verkar så bra i det nya hemmet så får man ju ta det därifrån.

Jag personligen hade aldrig frågat någon som älskar och skämmer bort sina katter om de kan tänka sig att sälja dem, för svaret känns ganska uppenbart. Men som sagt, fråga hur det går så att du får ett eventuellt underlag för din fråga 🙂

SE*Simbelmynes

Liltith
2016-09-27 06:52
#6

Barn och djur är alltid lite knepigt. Man vet inte själv hur man reagerar med alla hormoner i kroppen. Här får vi vardagen att gå runt med en 3 åring, 7 katter och tre hundar. Troligen en liten lillebror på väg också. Jag hade nog haft svårt att fråga när jag väl omplacerat det är ju ändå jobbigt för både oss, de nya hemmet och ägarna. Jag hade varit otroligt ledsen om jag varit den som tagit emot omplaceringar och sedan blivit frågad om att sälja dem igen. De har ju också gjort sig ett eget liv med nya rutiner. Kanske bättre att fundera på att leta nya små familjemedlemmar? Jag förstår din saknad så jag menar inte att döma utan ibland kanske man får försöka gå vidare istället. Lycka till!

Annons:
Upp till toppen
Annons: