Annons:
Etiketthobby
Läst 2602 ggr
Zorcie
9/22/16, 9:57 PM

DIY - Enkel godisgömma

Surfade runt på Pinterest i somras för att hitta inspiration till katt- och hundrelaterat pyssel man kan göra själv. Hittade bland annat en supersmart variant av tomma toarullar. 

Ett gäng toarullar och en bit överbliven bit från ett klickgolv, plus en limpistol senare blev det så här:
(beskrivning och ännu fler bilder finns i vår blogg HÄR)

Tänkte att fler av er kanske har lite nya, kul tips på "gör det själv"-prylar? Gärna med materiel som ändå slängs eller åker till återvinningen förstås!

Annons:
NatasjaHemby
9/23/16, 10:52 AM
#1

Fiffigt! Jag är lite lat, så jag brukar bara ta en tom rulle, vika ihop ena änden och ev häfta ihop, lägga in ett par bitar av favoritgodiset (Orijen!) och platta till andra änden lite. Mina katter är inte helt briljanta alla gånger, så bara den enkla grejen kan hålla dem sysselsatta en bra stund.

Men nu ska jag samla toarullar och testa denna pyramiden! 🙂

SE*Simbelmynes

Zorcie
9/23/16, 11:49 AM
#2

Jag kan varmt rekommendera den till kattungar också, ett perfekt "tutt-ut"ställe, och så kan man sitta på den!

Har testat enrulles-varianten med, men då vi har en hund i huset så… Ja de blir mest slabbiga.  😃 Den här håller lite längre.

Det roliga här är att birmorna kan hålla på hur länge som helst, koordinationen näsa/öga och tass funkar inte alltid. Huskatten däremot är en hejare på att snabbt fiska ut godis. För siames-släktet kanske det blir för enkelt?

Ska bli kul att testa snart…

Upp till toppen
Annons: