Annons:
Etiketttillsalu
Läst 2897 ggr
Tokir
2016-09-15 22:33

Kattungar i Halland/Göteborg?

Efter att min SIA hane fick åka till himlen för två år sedan börjar det bli olidligt tomt hemma! Så vi börjar nu titta runt lite och är så himla sugen på en liten vän. Men det känns som att alla är så lång bort? Är självklart beredd att åka en bit men 6h har jag ingen möjlighet till. känner ni till något i närheten av Göteborg eller Halland? :) Vi har ingen brådska men börjar titta lite.

Annons:
[SEQJOUZ]
2016-09-16 06:26
#1

Hej Jag har planer på Sia/Balineskattungar i början av nästa år, men säljer inte som ensamkatt. Har två yngre vuxna OLH för oplacering, kastrerade med nyligen genomgångna tänder och säljes enligt SVERAKs regler.

kalindas
2016-09-16 08:36
#2

Lejonhjärtas katteri tror jag har planer att ta en kull nu till hösten. De bor utanför Göteborg,
Sen har du Zamirs i Falkenberg som tar kattungar då och då och Zandrinos i Halmstad.
Skicka PM här på sidan så får du telefonnr.

/Elisa

Zorcie
2016-09-19 10:25
#3

Jag vet att Asynjas har kattungar nu som är leveransklara i början på oktober. Dock vet jag inte om alla är tingade?

NatasjaHemby
2016-09-19 11:03
#4

Asynjas har nog en kvar, en brunspottad kille - min favorit i kullen 😍Golden Siamz i Göteborg har två superfina kullar nu, men vet ej om de är tingade.

Tror Utopia Nova i Helsingborg väntar kull ganska snart och jag planerar/väntar två kullar i Malmö.

SE*Simbelmynes

[SEQJOUZ]
2016-09-19 18:58
#5

Jag planerar kull till jul eller efter nyår, men det blir siames och Balines med eller utan vitfläck.

Lejonhjarta
2016-09-20 21:04
#6

Som Kalindas skriver så har vi några kullar planerade med SIA, OSH, sys och PEB. Bor mellan Gbg och Borås. Säljer inte som ensamkatt! www.lejonhjarta.n.nu

Annons:
Tokir
2016-09-26 20:37
#7

Hej! Tack för alla svaren! 😍 ska kolla upp detta! Min dröm är en svartspottad eller brunspottad hane. Vill helst ha två. Men ekonomin säger stop.( Har självklart en buffert för veterinärkostnader.) Men det är nästan alltid någon hemma.

Tokir
2016-09-26 20:38
#8

Sedan i slutändan spelar färgen ingen roll, det är bara en familjemedlem vi vill ha som vi kan ge massor av kärlek!

[SEQJOUZ]
2016-09-27 07:39
#9

Om du inte har råd med två så leta efter en omplaceringskatt samma ras till kattungen, kanske har uppfödaren en 😉 jag säljer inte heller som ensamkatt. Somali Abessinier Devon och Cornis Rex Burma exempel på katter som fungerar med vår ras 😊😉

Tokir
2016-09-27 11:06
#10

Det var så jag gjorde förra gången, jag hämtade en avlivningshotad SIA hane och sen köpte vi en. Men det är svårt att hitta omplaceringar har tittat länge. Oftast tycker jag det är för att dom behöver lugnt å ro, inte gillar barn eller andra speciella behov. Men får fortsätta leta!

[SEQJOUZ]
2016-09-27 18:36
#11

Jag har två för omplacering men inte för små barn sen beror det på hur narnen är. Mina har inget emot barn men vuxna måste lära sina barn att respektera och bemöta katten fint. Ett rörigt hem med många djur hundar o katter och flera små barn är inte lämpligt för mina katter 😊😉 fast det kan nog vara rörigt för alla 😊😉 Mina katter Yoda och Rut vill inte bli omplacerade ytterligare så man måste verkligen veta om man vill ha katt flera år framåt 😊😉

Felicula
2016-09-28 22:41
#12

Har en som ska flytta till Göteborg i min kull, så ni skulle kanske kunna samordna. Dock säljer jag inte som ensamkatt och om vi inte ses i verkliga livet vill jag ha en rätt lång skypeintervju och gärna referenser från t.ex. kattklubb eller utställningskollegor.

Truffles
2016-09-29 06:30
#13

Matreiyas har två jättefina peterbalds till salu i Göteborg. En mörk hane och en fullpälsad hona (ser ut som en siames). http://matreiyas.snabber.se/kattungar.asp

//Anna

"Cats always know whether people like or dislike them. They do not always care enough to do anything about it." Winifred Carrire

Annons:
kalindas
2016-09-29 08:41
#14

Zandrinos har två Orientalbebisar. Bor i Halmstad.
https://www.facebook.com/Zandrinos-katter-1043664772364439/?fref=ts

/Elisa

Tokir
2016-09-30 17:48
#15

Vi har 2 st barn på 2 och 3 år! Vana vid alla typer av djur. Uppvuxna med katt och hund. Så dom vet att man respekterar djuren och hur man beter sig kring dom. Drömmen är väl att hitta katter som trivs med barnen då mina barn verkligen älskar djur! Och för både katternas och barnens skull. Mina förra katter lämnade aldrig barnens sida dom var väldigt tajta. Och självklart blir det ett livslångt hem. Har haft djur av alla slag hela mitt liv och endast omplacerat 1. Vi lever för djur och gör allt för dom!

kalindas
2016-09-30 18:17
#16

#15
Enklast är säkert kattungar eller ungkatter. Alternativ vuxna som bott i barnfamilj innan. Annars kan det hända att katterna blir stressade av barnen om de är ovana. Men kattungar fixar det. 
Du kan ju alltid köpa en sia/osh och sen köpa en kattunge från ett katthem som är van att vara innekatt. Är de jämnåriga kompisar som växer upp ihop, tror jag de kommer funka toppen med olika raser.

/Elisa

NatasjaHemby
2016-10-01 11:16
#17

Håller med #16 om att kattungar är anpassningsbara och bör uppskatta djurvana barn. Uppfödaren kan hjälpa dig att välja ut en unge som är tuff och framåt, så att ni får bästa möjliga förutsättningar att passa ihop 🙂 

Om du inte har råd att köpa två raskattungar på en gång (vilket är förståeligt, det blir ju en stor klumpsumma!), så kan du ju antingen göra som #16 säger och köpa en huskattunge från ett katthem som sällskap eller kolla om uppfödaren till kattungen har en vuxen kastrat som kan flytta med. Många uppfödare har något före detta avelsdjur som inte fungerar så bra i gruppen efter att denne blivit kastrat och det är ett guldläge för alla parter om katten då kan flytta tillsammans med en kattunge från samma hem. Håll ut och spana vidare, så tror jag att rätt chans dyker upp för dig snart! 🌺

SE*Simbelmynes

beccis
2016-10-03 00:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Mitt katteri SE*Utopia Nova fick igår 5 st lila solida och spottade hanar/honor :) Hör av dig om ni är intresserade. Bor i Helsingborg . Både mamma Och pappa bor här Hemma. Läs och ser fler bilder på min Facebook sida https://m.facebook.com/Utopia-Nova-Cattery-1580722132212988/ /Rebecca

Asynjas
2016-10-05 22:43
#19

Tack Natasja för att du tipsade om mig och Kel-Vin.  <3

=) /Helle

www.asynjas.se

Upp till toppen
Annons: