Annons:
Etikettkattprat
Läst 1655 ggr
Tokir
8/8/16, 7:45 PM

Saknad

2 år har gått.. Hela 2 långa år sedan jag var tvungen att låta min bästa vän somna in! Och fortfarande får jag ont i magen och tårar i ögonen. Tror att det för alltid kommer göra ont! Saknaden är så stor och hemmet är så tomt! jag känner ingen ro i kroppen, ett hem är inte ett hem utan djur! Och utan en pratglad siames! Längtar efter en ny liten vän!

Annons:
NatasjaHemby
8/8/16, 7:57 PM
#1

Det är fruktansvärt jobbigt varje gång man förlorar ett älskat djur, men en del sörjer man längre än andra. I mitt liv har många djur kommit och gått, katter, hästar, smådjur… Vissa har bleknat bort till avlägsna minnen och andra minns jag med glädje, men vissa orkar jag knappt tänka på för att det fortfarande gör så ont att de är borta. Att mista sin katt och inte ha någon kvar kan jag inte ens föreställa mig. Vi har alltid haft flera, så det har alltid funnits minst en kvar som mildrat sorgen genom att bara finnas där och kräva sin uppmärksamhet.

Hoppas att du, om du känner att du orkar och att det är dags, finner någon eller några som kan lysa upp din vardag igen. Du kommer inte att glömma din älskade vän för det, men de nya kommer att göra vardagen mer uthärdlig 🌺

SE*Simbelmynes

kalindas
8/8/16, 8:24 PM
#2

😕❤️

/Elisa

Tokir
8/9/16, 12:59 AM
#3

Tack för dom fina orden! Det är precis som du säger att vissa gör extra ont! 😢🌸

tuska
8/9/16, 11:32 AM
#4

  #3  Det gör fruktansvärt ont att mista sina djur,  man glömmer inte dessa individer. Jag lovar dej att din nya katt som jag rekommenderar dej att skaffa, kommer att få all din kärlek trots saknaden av en vän som aldrig kommer att släppa ditt hjärta.   Är man en katt människa så ska man absolut inte leva utan dessa individer, jag kallar det bortslängd tid.

Lejonhjarta
8/10/16, 12:46 AM
#5

Ja fy 17 så jävligt det är!! Hade ja inte haft mina andra katter hade ja haft det ännu jobbigare än det nu var… Råde dig verkligen att skaffa 2 nya små liv att ge kärlek till!

Tokir
8/10/16, 3:56 PM
#6

Tack! Jag känner mig verkligen tom utan dom i hemmet! Tror att det får bli en jakt på en ny vän eller två! Är nog redo för det! Det är som ni säger bortkastad tid!

Annons:
MissMaven
8/10/16, 4:22 PM
#7

Det är en enorm sorg att förlora sin vän och familjemedlem. 😕

Det blir aldrig helt bra igen, man glömmer dem aldrig, och det gör så ont, så ont.
Men man har mycket kärlek kvar, och det bästa man kan göra är att ge den till dem som lever vidare. Det hjälpte mig och min man när vi förlorade vår hjärtekatt förra året, att älska våra andra katter som vi hade kvar. ❤️

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Upp till toppen
Annons: