Annons:
Etikettomplacering
Läst 2182 ggr
sirenvidhavet
2016-07-25 00:48

Caesar söker en kompis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Caesar, en 9-årig crémemaskad siames, blev ensamkatt nu i juli. Han är snäll och lekfull. Vi söker därför en ny familjemedlem som kan bli till sällskap och lekkamrat till Caesar. Vi letar efter en frisk, och vuxen (mellan 2 och 9 år), kastrerad hankatt. Vi ser helst att det är en siames eller ett orientaliskt korthår. Helst ingen chokladbrun oriental, eftersom det påminner för mycket om Caesars tidigare kompis. Vi hoppas även att den nya kompisen är snäll, utan dominanta drag. Om ni har katten vi söker, och som är behov av omplacering, hör av er!

Annons:
kalindas
2016-07-25 08:22
#1

Vet en fin kanelspotted orientalkille som söker hem. Ska meddela hans ägare att du letar så kontaktar hon dej här. 
Tror även det finns en svart Orientalhona som söker hem, om hon inte redan fått ett.

/Elisa

[SEQJOUZ]
2016-07-25 16:10
#2

Tänk på att katten du tar för omplacering är veterinärbesiktigad minst 7 dagar innan flytt och har fått sina tänder kollade…inte ovanligt med tandsten eller FORL…ett litet tips bara 😊😉

Lejdet
2016-07-25 19:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag har en kastrerad underbar siames hona, men det kanske är viktigt att det är en hane? Hon är åtminstone stor som en hane😉 2 år gammal.

sirenvidhavet
2016-07-25 23:25
#4

Kalindas: Det låter intressant. Skoj! Tack! SEQJOUZ: Alla tips tas tacksamt emot. Caesar var ju också en omplaceringskatt, vad jag minns var han inte veterinärbesiktigad, men jag kunde ta över tidigare ägarens försäkring och överföra den på min egna. Vi har dock haft tur och har aldrig behövt använda den än. Å andra sidan gäller den ju inte för tänder, så det är ju viktigt att tänderna är bra. Lejdet: Hon ser underbar ut. Vi har dock erfarenheten att honor kan vara lite dominanta, så vi vill helst ha en hane. Vet du hur hon är mot kastrerade hanar?

kalindas
2016-07-26 11:54
#5

#4
Har mejlat kattens ägare, så hon vet om att du söker en kompis till din katt. Får se om hon hör av sig. Kolla dina PM ifall det dyker upp nåt där.
Kan hända att de redan hittat ett hem till honom.

/Elisa

Lejdet
2016-07-26 15:40
#6

#4 hon går bra ihop med alla utom de fertila honorna. Eller vissa av dem i alla fall. Hon är en mycket trygg katt och inte rädd för nåt mer än dammsugaren 😉

Annons:
Upp till toppen
Annons: