Annons:
Etikettomplacering
Läst 2274 ggr
Abovos
6/16/16, 3:09 PM

En/två vuxna katter på foder?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Älskade, vackra Selma aka LV* La Lune Dór Xena (OSH n) född 2013-11-04 trivs sedan länge inte alls ihop med de andra honkatterna här och det verkar som att det bästa sättet att skapa harmoni för henne och de övriga katterna är att hon "flyttar hemifrån."

Därför söker jag nu ett nytt hem till henne där hon kan känna lugn och ro samt få trygghet, stimulans och sällskap av människor och inte minst av en annan katt (kastrerad hane). 

Visar sig ingen annan lösning, så kan jag kanske tänka mig att hon flyttar härifrån tillsammans med den av katterna här som hon trivs väl tillsammans med, "mysproppen" Ibsen IP (N) Himmeltinden`s Son of the Best (SIA b 21) född 2012-09-03.

(information om Selma och Ibsen hittar du under rubrik på http://www.abovo.n.nu under rubrik "Katterna").

Jag tänker mig att en flytt till ett nytt hem startar i ett fodervärdsavtal, vilket upprättas mellan mig och fodervärd, vilket efter ett år ömsesidigt utvärderas. Om avtalet efter detta år fallit väl ut så övergår katten/katterna, utifrån en överenskommen köpesumma, i fodervärdens ägo. 

Vid intresse av att upprätta ett fodervärdsavtal, skicka ett meddelande här, använd kontaktformuläret på hemsidan eller ring mig på telefon 073 98 52 754 för presentation av dig själv och din situation och om vad du kan erbjuda Selma och ev Ibsen.

Annons:
kalindas
6/16/16, 4:16 PM
#1

Håller tummarna att hon hittar ett hem!
Det är ju en liten Siameskille här på sidan under rubriken Omplacering som vill flytta med en kompis. Kanske de skulle kunna flytta tillsammans?

/Elisa

Abovos
6/16/16, 8:52 PM
#2

Tack, ska kolla upp

LENA_HK
6/16/16, 10:02 PM
#3

Hej Den hanen under omplacering hjälper jag till att placera om åt köparen som inte kan ha honom kvar. Det låter som en kanonidé för de två att flytta tillsammans om någon är intresserad av att erbjuda ett kärleksfullt hem. 😊

Abovos
6/16/16, 10:12 PM
#4

Det kan ju vara en idé som kanske skulle kunna fungera väl. Vi får avvakta och se om det verkar finnas något intresse för detta.   Vi får helt enkelt se var allting landar, det gäller ju att vi hittar det bäst tänkbara alternativen för dem båda.

Upp till toppen
Annons: