Annons:
Etikettomplacering
Läst 2227 ggr
jOUXLI
2016-03-29 09:28

Omplacera din katt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Söker unge/yngre omplaceringshane, alternativt hona,

som sällskap till min snart 2-årige Siameshane (kastr/Champ)

Det finns både utrymme och intresse för en till familjemedlem.

Jag är 57, kvinna, jobbar 7-15, ensamstående med vuxna barn, 

barnbarn mellan 6 mån- 10 år, bor i en trea på våning 1, har balkong, uteplats, och så har jag ju min makalöst sällskapssjuke Siameskille.

Avstånd och summa är avgörande.

Annons:
Maria
2016-03-29 09:30
#1

Måste det vara en Siames?

Annars är det helt underbart att adoptera en hittekatt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

jOUXLI
2016-03-29 09:41
#2

Absolut inte, Maria. Jag har tidigare haft en svart korthårs Oriental, och hade som nästa raskatt siktat in mej på en Bengal. Så blev det inte, och jag ångrar så klart inte köpet av min Siames :-) .

Jag har letat vanliga Europeer också, men då är kravet att det ska vara en kattunge.

Finns inte så många på annons.

Men tack för rådet….

Lejdet
2016-03-29 09:54
#3

Jag kommer snart att kastrera min överkelige chokladmaskade balines Bernard. Han är knappt 2 år och har många fina år att ge som sällskapskatt nu när jag tar honom ur avel. Jag bor i Hallstavik 10 mil norr om Stockholm

jOUXLI
2016-03-29 10:06
#4

Lejdet, sänd gärna mail till mickis58@hotmail.com, med uppgift om vad du tänkt dej för summa.

Gärna också några bilder på Bernard.

Uppfödaren har "skrämt" mej lite vad gäller att satsa på en vuxen katt som 

sällskap till min, och uppmuntrat mej att se över en unge.

Men som van kattägare tror jag nog att en vuxen kan etablera sej här.

Det är nog bara ekonomin som styr  möjligheten.

Garmabias
2016-03-29 22:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag har satt in en omplacerings annons här tidigare. Garmabias Rosa är en snart 6 år gammal siamesdam som söker ett eget nytt hem pga ägarnas bortgång . Hon finns i Malmö hos min dotter tills vidare. Priset är en symbolisk summa. Rosa är mycket social och älskar människor och att få ligga nära. Läs min tidigare inlagda annons och hör av dig om detta verkar vara något för dig. Tel 0706-094819

jOUXLI
2016-03-29 22:55
#6

Tack för inlägg och bild, Garmabias. Hon är makalöst vacker, men distansen är avgörande, och jag vill gärna ha en mer jämnårig katt som sällskap till min hane. Kunde jag, så skulle jag ha fler kattor, men det ska även finnas tid att ägna sej åt dem. Tack ändå, och lycka till med att finna ett passande hem till katten.

Annons:
Upp till toppen
Annons: