Annons:
Etiketttillsalu
Läst 2272 ggr
Arsamatoria
2016-02-25 00:04

Söker kattunge till sensommar/hösten 2016

Hej!

Jag(Julia) och min sambo(Jonas) har pratat om att skaffa katt i ca 1 år nu och har kommit fram till att i höst vore en bra tid att skaffa en till familjemedlem! Vi letar just nu efter uppfödare som vi kan komma och hälsa på (Vi är båda lite allergiska men med korthåriga katter har vi inga problem) och  som gärna har planerat en kull för ungefär den tidpunkten i höst. 

Vi studerar och kommer fortsätta göra det i höst(och ett par år framåt) så tid hemma kommer vi att ha i mängder! Än så länge kan vi bara ha en katt, men om något år har vi tänkt att ännu en goding ska få flytta in. Jag vet att de flesta inte vill sälja sina katter som ensamkatter och jag förstår verkligen detta. 

Jag, har haft djur i hela mitt liv katter tills jag var 8 och efter det skaffade min familj hunduppfödning (Joydog's, dvärgschnauzer). Nu saknar jag katter så mycket att jag kan smälla av! Jag har varit insnöad på siameser i snart 5 år, men har också fått upp ögonen för orientaler. 

Vi bor i Norrköping, Östergötland och söker först och främst någon som bor i närområdet eftersom vi gärna vill hälsa på och träffa er. Men allt beror såklart på om vi och uppfödaren i fråga kommer bra överens så att allting känns bra.  

Vad söker vi då?

Vi är väldigt intresserade av en maskad siames(färg är inte det viktigaste!) eller en oriental, där vi gärna vill att färgerna ska gå mellan brun, chokladbrun, grå. Men får jag väl se bebisar så smälter nog hjärtat för alla!

Om ni har läst igenom det här långa inlägget så tackar jag för mig och hoppas på att få kontakt med några riktigt trevliga uppfödare!

Med vänlig hälsning,

Julia

e-post: julia.osterqvist@outlook.com
facebook: https://www.facebook.com/julia.osterqvist

Annons:
Wellcraft
2016-02-25 00:30
#1

Mitt tips är att kika in på rasens klubbsida;
http://www.sogrupp.se/
http://siameslinjen.se/
Där finns uppfödarlista mfl :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Arsamatoria
2016-02-25 00:34
#2

Tack så mycket! Jag har redan varit inne där och kollat upp många uppfödares hemsidor och facebooksidor, men har hittat dåligt med information om vad de planerar osv, så tänkte att det här ändå kunde vara en bra första kontakt!

Om detta inte går bra så får jag göra lite mer ihärdigt arbete! :)

[SEQJOUZ]
2016-02-25 05:59
#3

Tänk på att kattungar är mycket mer allergena än vuxna katter och en liten kattunge som ensamkatt i ett år är lite för lång tid så hör om någon uppfödare har en vuxen för omplacering som kan flytta med eller sök omplceringskatt samtidigt eller lägg pengar på hög/spara till nästa år och köp samtidigt 😉 Jag ska ha kull i Juli men säljer tyvärr inte som ensamkatt eller i hem där det finns allergier då jag har erfarenhet av återköp på grund av att ägaren inte tålde kattungen dem hade en vuxen SIA innan, men det kan ju vara olika.

Emaho
2016-02-25 09:23
#4

Hej! Jag väntar en kull om ca 5 veckor Finns i Oskarshamn så det är ju inte så långt i mellan oss. Har en lite go kille leverans klar om ca 3 veckor

Emaho
2016-02-25 09:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hej! Jag väntar en kull om ca 5 veckor Finns i Oskarshamn så det är ju inte så långt i mellan oss. Har en lite go kille leverans klar om ca 3 veckor

Arsamatoria
2016-02-25 11:36
#6

Vi har umgåtts med min brors kattungar flera gånger och inte märkt någon allergi(de är adopterade från fiahemmet) men det är även därför vi skulle vilja komma hem och hälsa på, så vi kan känna av(gärna då när det finns kattungar). Det sista vi vill göra är att köpa en katt för att sedan vara tvungna att slita oss från den. Det skulle krossa mitt hjärta. :(

Annons:
Arsamatoria
2016-02-25 11:41
#7

Och gud vilken goding du har där Emaho!! Jag måste dock hålla mig till sensommaren/hösten för jag vill inte ta emot en kattunge när vi sommarjobbar för fullt. Det skulle vara fel. I höst kommer jag antingen studera på distans(alltså vara hemma ca 98% av tiden) eller så kommer jag plugga ca 75% på komvux vilket ligger 10 minuter härifrån. jag går där nu och jag märker att den tiden jag har hemma är god för en kamrat!

Upp till toppen
Annons: