Annons:
Etikettomplacering
Läst 2926 ggr
MrsLohr
2/9/16, 2:59 PM

Oriental-gubbe söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Vår underbare Knickis behöver tyvärr hitta ett nytt hem. 

Pga sjukdom var vi tvungna att ta bort vår andra oriental och vi har därefter försökt lappa ihop tomrummet, men faktum är att en oriental mår bäst ihop med en likasinnad. Vår dotters allergi gör att vi inte vill köpa en ny katt, så därför har vi nu fattat det tunga beslutet att omplacera honom.

Knickis är en 9-årig kastrerad kille. Han är otroligt snäll och har ett tålamod bortom denna värld. Han är uppvuxen med hund. Har till och med agerat ”valp” åt en skendräktig tik, och nyligen haft tålamodet med en tonårsvalp som varit i buffligaste laget. Aldrig någonsin har en klo varit framme.

Han är van vid barn i olika åldrar. Vår egen 2-åring får snällt acceptera att bli nattad av honom varje kväll… 

Det är med tungt hjärta jag skriver det här och vi omplacerar honom endast till ett hem som har en kompis, helst någon ur samma rasgrupp eller i alla fall en katt som vill sova ihop.

Annons:
kalindas
2/9/16, 4:23 PM
#1

Tråkigt att ni ska behöva placera om honom. 😕
Märker ni om han sörjer sin kompis och blir mer krävande eller om det är bara så att ni tycker han verkar ensam? Skönt att han verkar acceptera hunden.
Ska hålla utkik om någon söker kattkompis. Kanske finns något hem där en annan katt mist sin vän.

/Elisa

kitte
2/9/16, 7:35 PM
#2

Usch vad synd! En riktigt fin herre❤️ Lycka till att hitta ett nytt hem till honom, kanske som kalindas skriver någon som har förlorat en katt och har en sörjande kisse där hemma som behöver en kompis.

MrsLohr
2/9/16, 10:17 PM
#3

Han verkar framför allt bara vara ledsen och ensam. Han har nästan dragit sig undan och ligger mest i ett hörn och deppar. Det enda vi märker som han "kräver" nu är att få sova i sängen, vilket ju är ett helt okej krav ;)

tack Kalindas, alla ögon och öron som kan vara öppna och hålla utkik uppskattas stort!

kalindas
2/9/16, 10:34 PM
#4

#3
Kan hända det släpper med tiden. De precis som oss behöver tiden att sörja. Men vet hur deprimerad min Odin var när jag tog bort hans bästa vän Spidde. 😕
Odin var så ung så där valde jag omplacering och det gjorde nytta. Han fick en ny kompis som han älskar.
Det ni skulle kunna prova om ni vill behålla honom är att söka en mer allergifri variant (beroende på vad din dotter reagerar på).
Lejonhjärtas katteri kommer ev. få en kull Peterbald (nakna orientaler) om någon månad. Det kan ju hända att en sådan eller en Spynx hade fungerat om ni torkar av katten med en fuktig trasa några ggr per dag.

/Elisa

ZoLee
2/10/16, 9:20 PM
#5

Jag kan vara intresserad. Kan jag kontakta dig på annat sätt än genom iFokus? Är inte inne här så ofta. Jag skriver ett pm :)

emelietobey
2/16/16, 5:57 PM
#6

Jag har skrivit ett PM till dig!

Annons:
star08
2/17/16, 7:06 PM
#7

Hejsan!

Jag är mycket intresserad av Knickis. Jag har en siameshona på 8 år som nyss blivit ensam efter jag har fått tagit bort våran hane och nu ärhon  mycket ledsen utan kompis.

Du kan gärna Pm:a mig om vi verkar vara intressanta och jag lämnar då mer info om familjen

//Annika

karwa
3/3/16, 4:56 PM
#8

Hej!

Finns han kvar tro?

Jijumas
3/3/16, 10:28 PM
#9

Vart i vårt avlånga land finns Knickis? Jag tar honom gärna. Har just nu en SIA, en OLH och en BAL

MrsLohr
3/10/16, 11:10 AM
#10

Just testar Knickis ett nytt hem. Vi håller tummarna att hans nya kompis accepterar honom, men jag stänger den här tråden så fort jag vet säkert.

Upp till toppen
Annons: